Sv: 10rna del 4
Vi får endast använda gången till när hovis och veterinär kommer då ena stallet är väldigt litet (får plats en häst på den gången) sedan det andra är väl lite större men det ska ju dom som är inhyrda på box få njuta av utan att vi (ca 15st) från lösdriften ska in och bråka med dom inhyrda där.
Jag skulle tro att det är därför vi får stå utanför under taket då.
Och jag förstår det fullkomligt iaf!
Se svar ovan! =D
Det låter lite jobbigt att behöva åka ut minst två ggr om dagen. Och säger hon redan nu att dt kan bli mer så skulle jag dra öronen åt mig faktiskt.
Lösdriften låter väl bra? Varför får ni inte göra ordning hästarna i stallet? Får ni stå där när hovslagaren kommer? Isf hade jag slagit till. Har stått i utestall utan stallgång och det funkade väldigt bra att göra iordning hästen under tak bara, även när det inte var roligt väder.
Vi får endast använda gången till när hovis och veterinär kommer då ena stallet är väldigt litet (får plats en häst på den gången) sedan det andra är väl lite större men det ska ju dom som är inhyrda på box få njuta av utan att vi (ca 15st) från lösdriften ska in och bråka med dom inhyrda där.
Jag skulle tro att det är därför vi får stå utanför under taket då.
Och jag förstår det fullkomligt iaf!
Aha, då är jag med mer. Men jag undrar som Glimfeather, får ni ta in hästarna i gången vid hovslagarbesök? Och om ni får det, varför får ni då inte göra iordning dem inne när ni ska rida?
Min förra hovslagare skodde våra hästar här hemma, uppställda på grusvägen, eller på garageuppfarten om det var mörkt, men jag har förstått att det är långt ifrån alla som går med på att hästarna står så.
I nuläget har jag ju en häst som står inne i stallet och en som går på lösdriften, men även "lösdriftshästen" får självklart stå uppställd inne i stallet när hon ska göras iordning. Det gäller även för de som bara har häst i lösdriften, det är trots allt bara jag förutom hon som har stallet som har fler än en häst.
Om du får ta in hästen och ställa upp åtminstone när veterinär och hovslagare kommer, så hade jag nog kört på lösdriften om jag vore du. Att åka till stallet två gånger/dag om du inte har bil och körkort låter lite besvärligt.
Se svar ovan! =D