Sv: 10rna del 4
Ja,man är ju så maktlös när dom blir sjuka,och sen när han bara låg helt utslagen och bara skakade när vi väntade på veterinär så trodde jag aldrig han skulle överleva!
Skulle väll vilja kalla han så gott som helt återställd nu,liiiiiitelite vatten fortfarande i bajset,så att det fryser på några strån i svansen,men inte så det rinner längst benen. Tarv på mat är han,han sparkade i boxväggen i går så hela väggen gungade till,så matlusten är då tillbaka.
Han har dessutom tappat en tand också,den satt fastfrysen i vattenhinken här om kvällen!
Har kännt på mig att det varit på gång ett tag då han varit väldigt plockig.
Sen fick jag lite panik här ett tag,då tjejen som hjälp mig (och skulle hjälpa mig) med ridningen fick för sig att hon skulle flytta,hade fått jobb lååångt bort,så jag vart riktigt deppig då jag verkligen gillar henne,och hennes sätt att rida,men igår fick jag en överaskning,hon har valt att stanna kvar nu iallafall,jag vart sååå glad!
Så nu har jag ridhjälp igen när det är dags att sätta igång honom!
Han var ju riden i alla gångarter i Oktober,sen har han helvilat November och nu i December. Ska avvakta nu tills tänderna är klara,sen kolla över dom,sen ska han sättas igång igen och börja ridas,antagligen blir det från mitten av Januari någon gång,fram tills slutet av Februari,sen blir det bara halka igen när snön ska bort,så då får det bli vila igen mars/april,sen ska jag väll kunna ta mig upp själv!
Han har faktist börjat bli RIKTIGT fin nu lillkorven,ser ut som en häst!
Ska försöka få några bilder någon dag frammöver.