Sv: 10rna del 4
KL
Idag var det tandläkarbesök på schemat! Kaptenen klev rakt på transporten igen och stod helt stilla hela vägen. Skötte sig jättebra på plats och fick lite vassa kanter slipade på första kindtänderna vilka ju kan vara orsaken till att han varit lite strulig med bettet. I övrigt var det just ingenting som var fel, det såg jättefint ut. Han hade precis fått två av sina permanenta tänder längre bak så det kan ju vara dom som spökat. Sen har han en jättelös framtand som man kan vicka på.
Ovanför den satt en tandflisa fast i tandköttet så den kan nog ha gjort lite ont också. Hoppas det blir bättre. Kollade bett också, han har ett 9,5 nu vilket sitter bra, men han kommer nog behöva 10,5 senare. Jag har flest 10,5 så det var ju bra!
När vi åkte hem stannade vi till och hämtade ju paket! Yeey! Jag fick mina nya ridbyxor, strumpor och mina första ridstövlar ever med lite tillbehör! Stor skopa motivation, nu vill jag komma igång!
Kaptenen fick ett nytt träns, ett innetäcke med sitt namn på och benskydd. Nej, han kommer inte ha innetäcke varje natt, inte nu åtminstone men han blir ju äldre och kanske kommer vara klippt nån gång i framtiden.
Han kommer eventuellt ha det i vinter om det är jättekallt ute, vi har kallstall så det blir minusgrader i stallet när hästarna är ute och han är så himla frusen av sig.
Kaptenen provar sina nya saker! Täcket var lite stort men det kommer han växa i alldeles utmärkt när han breddat sig och blivit klar! Benskydden var också ganska stora men han kan ändå ha dem.
Detaljbild på det bästa av allt, hans namn broderat på vänster sida, så det är baaara hans!
Happyface!