Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
som jag skriver, här ser hon bättre ut.
På de andra tycker jag hon ser uppdragen ut o tycker ryggen o rumpan ser tunna ut. Hur ska jag förklara annorlunda så du förstår? Det var ju rätt många som tyckte den såg tunn ut på första bilderna.
Jag har inga färska bilder på min egen, tyvärr, men ska försöka fixa det någon dag när jag får chans att pyssla med henne i dagsljus
Ponnymamma - intressant arbete! Kul! Ja det var i de tankebanorna jag var, att övervikt sliter på leder etc (som även är allvarligt i vuxen ålder men framförallt så klart när de växer!)
Tunn är för mig en häst som har tappat i muskler/överlinje, väldigt tunn är den när man ser revbenen på långt håll. Jag tror ingen kan säga att det är sunt att ha en
tunn unghäst. Vad händer då när de drar iväg? faller ur helt troligtvis (dessa som jag pratade om innan, att alltför många har väldigt magra ungdjur) Däremot ska unghästar vara
lätta, det håller jag med dig om fullständigt
Nu lämnar jag detta för vi menar samma saker och jag ber om ursäkt för att jag sade att jag tyckte din häst såg tunn ut på de tidigare bilderna eftersom det var vinkeln på bilderna som kanske gjorde sitt till. Jag formulerade mig klumpigt på sista bilden och skrev "talspråk" och tänkte mer i högt positivt tonläge "här ser den lite bättre ut!" med ett leende
vad jag menade i klartex var att den ser bra ut på den bilden.