Sv: 08:orna!

Min 08a Rubinen Simoni gick godkänd kval 30/9 på 21.4. Lunkade bara med dom äldre i loppet och skötte sig kanon. Känns kul när kusken säger att han bara körde på 40% av vad hon kan och hon inte ens är trött när man kommer in.

Da Vinci gick provlopp idag på ett bra sätt. Jag tror dock inte att Zacke kommer att starta honom som tvååring, utan att han siktar på tidig treårsstart med honom.

Alfas da Vinci har gått provlopp igen (detta är andra gången). Han gick upp i dödens, övertog ledningen och blev knappt slagen av en fyraåring.

Lilltosen har nu tavlat klart for aret. Hon gjorde fem starter med tva andra, en tredje och tva sjatteplatser.
Tva av starterna gick hon som enda tvaaring och enda sto. Tva av starterna var i Gold serien och en i Grassroots.
Hade garna velat ha en vinst ocksa men hon har helt klart gjort bra ifran sig och vi ar mkt, mkt nojda!
Hon tjanade 18 000 dollar och travade som snabbast 1.58,3.
Nu vantar ett par manader i hagen innan det ar dags att borja satta igang infor tre ars sasongen.

Regel ar det val inte men hon har tranat hart hela aret. Kan verkligen behova ha lite ledigt innan vartraningen. Hon kommer ha en lang och tuff trearssasong (forhoppningsvis). Den andra tvaaringen har inte samma kapacitet sa vi tar dte lugnt med henne ngn manad och sen ska hon ga serier i vinter nar de basta hastarna inte tavlar. Olika upplagg beroende pa hast och sasong.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama