Sv: 08:orna!

Alfas Domino blev tvåa igår på nya tiden 1.17,7.

Saxat från travronden.se:

Stall Botnia får leta en ny häst till Rixallsvenskan, då Akseli Lahtinens förstaval inte godkändes.

Tanken var att Alfas Domino skulle bli Stall Botnias häst i nästa års Rixallsvenska. Tvååringen har hittills startat fyra gånger och var i fredags tvåa på Umåker på 1.17,7a/1.640 meter. Men så blir inte fallet då ST inte godkände honom.

- Nej det blev det inte. I och med att STC inte godkände veterinärintyget, så jag tänkte att det är bättre att vi letar en annan häst då, säger Akseli Lahtinen till Västerbottens Folkblad.

Alfas Domino såldes istället till finska hästägare hos Akseli Lahtinen och stall Botnia får fortsätta leta efter en ny häst.

Ja, vi fick den artikeln skickad till oss igårkväll av en kompis. Jag undrar vad som inte är bra på veterinärintyget, men tanke på att han startade igen och dessutom gick sin bästa start hittills.

enligt rykten var det nån halvgrad/grad på en led och tydligen godkänns inte det eftersom dom har fått så många rixhästar som gått sönder.

jag antar att dom hade kunnat spruta och göra nytt intyg men men...

tror han hade haft bra chans i rixallsvenskan för det är en ruskigt fin häst!

Tack för info!
Ja, det borde ju inte vara mycket eftersom han gjorde en ny start nästan omedelbart efter att beskedet kom att han inte skulle var rixhäst, men visst tycker vi att det är synd att det inte blev så. De får ju rätt mycket uppmärksamhet som rixhästar, och vi tror också att han hade kunnat hävda sig väl.
Kul att du tycker att han är fin!

Bild på da Vinci från kvalet:

davincikval800.jpg

Han är fin, men inte alls så fin som sin lillebror som står här och väntar på dig. ;)

Borde vara förbjudet att lägga ut bilder på den hästen, en av mkt få varmblod som jag vill ha! :love:
Varför har man inte så stor börs som man önskade? Allt vore så mkt enklare då... :)

Senast ändrad:

Kul att höra! (Ja, inte att din börs är mindre än vad du vill att den ska vara, men du fattar... :D )

*KL*
Den 18/11 startar Domino på Umåker igen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama