08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

KNAPPLÅÅÅN!

Hard Working Cowhorse! Eller? Om typ miljarder år...

578440_10200839055761483_1597536612_n.jpg

Vi red typ 500 meter, hoppade av och band upp i varsitt träd och drack kaffe i en timma på en sten i vårvädret och sen red vi hem.

Idag vid intag så gick Ubbe in i boxen och ställde sig och kikade milt på mig. Jag bara: ÄR DU SJUK!? Nej nej, han väntade bara på att få av sig täcket och grimman så han frenetiskt kunde rulla sig i spånet... Hästar :love:

Ps. Ser ni hur lite han har krafsat i backen? :D

Senast ändrad:

KL

Calle är bättre, igår vid longering kom ingen hosta förrän i slutet av passet och idag när jag red hostade han inte alls -att ta det lite lugnt har gjort honom gott :)
Satt och kikade på Tdb förut efter lämpliga tävlingar framöver och hittade en hel del bra, olika LB-klasser och sedan LA:1 när det känns värt att testa (till slutet av sommaren/hösten kanske). Får börja kika på licenser och sånt där till mig, Calle har livstidslicens. Enda problemet (ganska angenämt iofs) är att jag har ju två hästar, och de är tävlingsmässigt på samma nivå och jag vill ju tävla båda -men, jag kan inte köra dem ihop... Får väl ta dem varannan gång då, eller köra som på ponnytiden när jag och syrran tävlade på samma tävlingar med ponnyer som inte gick att köra ihop -fick engagera hela familjen och köra med två bilar+släp :grin: :p

HOn verkar vara en riktigt pärla om hon är så lätt att rida :)

*kl*
Igår var vi på dressyrträning igen och jag måste bara hylla min tränare som har tagit oss dit vi är just nu :love:

När jag började rida för henne innan jul så kändes det som vi knappt kunde galoppera och nu har vi börjat nosa på öppna i galoppen, helt underbart kan jag säga :love:

Det e så skönt när man hittar en sån tränare! Att man känner att man gör framsteg och att ha någon att bolla med när "det står still".

Och ja, hon är en pingla som är så oberörd över att ha ryttare på sig! Totalt obekymmrad ;)

Tror att det kommer gå ännu bättre när hon får flytta i på box och skiljs från flocken på lösdriften för det är ju självklart att hon har sin trygghet där och dras mot dom :)

Precis och hon är inte rädd för att själv sitta upp och rida igenom om man har fastnat så jag är helt överlycklig över henne:)

Men skönt att hon är så lugn och oberörd :) och det blir nog bättre så hon får lite eget självförtroende :)

kl

Under dagens pass körde vi på en lite mer minimalistisk outfit ;) av ingen anledning mer än att jag ville se hur det gick, om han skulle gapa under ridningen eller liknande (hade även samma variant på den andra hästen). Och det gick finfint :p :)

0161c518873111e299af22000a9e29bc_7.jpg

KL
Medis ringde idag och var lite orolig över att jag hade bytt till ett rakt bett. Hon undrade lite hur Tara vara och rida på det osv. Ingen fara sa jag, hon har inte reagerat på det. Om man inte räknar med att hon inte flippar med bettet lika mycket med det raka som med det 3-delade.

Fick sen ett sms där det stod: Hej. Tänkte bara berätta att hon skötte sig exemplariskt idag!

Gud vad det var roligt att höra. Spec med tanke på medis oro innan ridpasset!

Roligt att du kommit igång o hoppar! Men övningarna var ju rätt svåra för att vara i början av karriären? Lägg lite mer studs serier och rid sen på enkel hinder på diagonalen så hon lär sig att gå på mitten på hindren.

Jepp, det är jätte roligt:banana: Har verkligen saknat hoppningen!

Angående övningen så har jag inte så mycket att säga. Utan det var den övningen som tränaren tyckte att vi skulle göra. Hon är den som har varit med från början i hoppningen så hon vet precis var Tara har gjort och inte gjort. Men håller med om att jag skulle behöva en länge anridning så att jag hade hunnit räta upp henne och få henne mera rakt på.

Ja precis. Det är ju väldigt svårt att komma så snävt o hinna räta upp en unghäst. De har ju ofta väldigt fullt med sig själva ur en sväng o då hinner de inte med att se hindren i tid o får lite tokiga språng.

KL
Fan vad härligt! Har fått igenom en ansöken om att få anordna en tömkörningskurs på föreningen. Nu ska jag bara hålla tummarna att det är fler än jag som är intresserad av det.

kl

Idag var Calle en riktig :devil: idag, red ut med ett (som tur var) stabilt sällskap. Han brukar vara jättesnäll att rida ut på men idag var han högt och lågt. Först släppte han knappt upp mig i sadeln, steppade som en tok så fort det var nåt som hände och "hotade" att både sticka och bocka -vårkänslor någon?? :p

Det gick jättebra! Denna gång petade hon en bom men det känner jag inte gör något då vi hade mycket bättre tempo och 'flow' idag i övrigt. Jobelle ville verkligen hoppa banan idag, hon kunde till och med tänka sig en gång till tror jag. :D

Några bilder kommer här ifrån framhoppningen, en lite suddig film finns som jag lägger upp senare då jag måste iväg till jobbet..

578256_10151543973230948_154621638_n.jpg

522495_10151543973115948_1896899851_n.jpg

601392_10151543972985948_459486647_n.jpg

485928_10151543974050948_1178868569_n.jpg

1714_10151543973095948_1392354342_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat