08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Är du otrogen mot Calle?! :eek: .... ;)

Tänk om man kunde gjort en mix av dom två grabbarna :d

Tänkte jag skulle importera dig från Skaune ett litet tag...:sneaky: Min hästskötare har fått jobb utomlands så snart har jag ingen som rider åt mig o eftersom mitt ben gör super-duper-ont om nåt ligger mot frakturen så behöver jag rida barbacka o se DET går inte så bra på mitt sto!:nailbiting: Men du är ju bra på sånt så jag tänkte du kunde komma hit o rida barbacka lite tills hon är snäll....:D

Utan sadel och utan träns i ridhuset ;)
null_zpsd633d95c.jpg
[/IMG]

Ja sedär! Sätt dig nu på tåget o kom hit i några veckor, dina hästar behöver säkert vila o jag bjuder på gott käk!:D

mooi: Näe överger ALDRIG min Calle!:love: Men gillar Fuxen med!;)

Haha, frästa mig inte!
Jag kanske packar ihopa och sätter mig på tåget när jag tröttnat på lervällingen i skåneland :eek:

*Dinglar med nykokt julskinka framför Rebeckas näsa...* komsikom, du får även sill o jansson om du rider bägge två!:D

kl

Idag ÄNTLIGEN har jag lyckats rida utan att skrika av smärta! Yeay, nu kanske jag äntligen kan se lite ljus i den tunnel jag körde in i den 21 september...travade ett par varv o det gick bra, känns så himla skönt!

Haha *dregglar lite grann* :d

Skönt att du kunde rida :)
Tänkte på det, du har ingen dressyrsadel att rida i så du kan ha länderna innanför kåpan?
Då kanske stiglädret inte hade legat an precis där du har ont?

Jo det o urgröpt tvättsvamp är planen framöver!:D Men ska iaf "uttnyttja" lilla stalltjejen i 2 veckor till innan hon åker så mitt ben får lite extra tid att läka men sen är det bara att bekänna färg o börja rida bägge två!:o

Kommer antagligen att ha för mycket att göra idag och inmorgon för att göra några längre stopp på internet, så Nalle och jag passar på nu att önska alla 08: or i denna tråd en riktigt GOD JUL

Tack tack :D

Igår kväll var vi och löshoppade.
Det var först gången för Lusen sen han var 2 1/2 år och då konstaterade jag att löshoppning var nog inte riktigt hans grejj för han tyckte det var SUUUUPER läskigt och rev ALLT som inte var nedgrävt... :banghead:

Men igår tyckte han det var roligt :)
Han har väl fått lite självförtroende sen han blev inhoppad under ryttare och fattat poängen med det här med att ta sig ÖVER hinderna och inte igenom.. :cautious:

null_zpsb130b558.jpg
[/IMG]

Lite sent, men här är en film från årets sista hoppträning. Lolli var ovanligt cool och sansad, betedde sig som en normal häst (dvs inget bock och bus). Kan beror på att jag för första gången red med öronhuva, just för att hon skulle "hålla sig på mattan". Verkade ge effekt så skall fortsätta med den på, på hoppträningarna :)

http://www.youtube.com/watch?v=UHKcfprDf28&feature=c4-overview&list=UUJZYYDATmViQtIDpS3YgkdQ

..Och efter sista hoppträningen har hon fått sin vintervila. Hon skall vila till början av januari (ca 4-5 veckor). I morse släppte jag henne i ridhuset, och hon var sig själv igen. Finns naturliga skäl till att jag står på läktaren... :p

http://www.youtube.com/watch?v=KuiOAwAt1Y4&feature=c4-overview&list=UUJZYYDATmViQtIDpS3YgkdQ

kl

Kärt återseende (inte sett Calleman på ett par veckor).

pic_52ba0b449606ee71f178e205.jpg

pic_52ba0b44e087c350b87847e4.jpg

Fina bilder!

Jag har nu äntligen kommit upp i sadeln och Lilla Svarta dansar fram i skogen med mig på ryggen!:) Hon är som vanligt jättetrevlig att rida men mer "stampig" i galoppen så den har verkligen utvecklats. Jag ska börja rida lite dressyr på henne nu tänkte jag medan hoppningen får vänta ett bra tag eftersom mitt knä är totalt instabilt. Har hela tiden misstänkt att knäet kommer vara det som känns värst o inte benet o tyvärr verkar det så. Kanske inte så konstigt med tanke på att de tydligen först rycker knäskålen ur led, sen karvar sig förbi nån sena o sen trycker igenom spiken genom själva benet. Låter ju inte direkt harmoniskt.:meh:

Men jag är igång iaf och det känns sååååå roligt!

Gott Nytt År på er alla!

Vad härligt!

Gott Nytt År till er alla och alla fina hästar som i morgon kommer vara 6-åringar O_o
Ser fram emot att få ta del av alla planer, framgångar och motgångar.. :)

kl

Gott Nytt År allihop! :laugh:

Här kommer en film på Maverick från igår (han hade lite träningsvärk efter föregående pass så var liiite seg i fötterna). Han går framåt, har bara haft ett "dåligt" pass på honom hittills. Han är väldigt känslig och blir lätt störd/skrämd men spänner han till så tar jag bara ett tag i sadeln och driver på ;) :p När han är avspänd så är han riktigt rolig, nu får jag använda skänklarna och hålla om honom så börjar komma mer till ridning.
Och såååå go i stallet!

http://www.youtube.com/watch?v=2gsuoHitRSc&feature=share&list=UUrrFYC5q0D0JsKJGKXe5LcA&index=1

*KL*
Svårt att få ett bättre avslut på år 2013 än efter ett superpass på fina Deimion. <3 Gott nytt år allihopa!

Ser ut som han börjar känna sig väldigt bekväm med dig! Stor skillnad mot första videon jag såg. Sätter han dig lite åt vänster i höger varv eller är det du själv som hänger åt vänster? Harriet sätter mig åt vänster också, typiskt unghästgrej tycker jag.

kl
Idag var det lite studsträning igen för henne. Har tragglat det mycket nu med hopp piloten och det syns hur mycket starkare i högersidan hon har blivit. Har nu ett riktigt avstamp även om mycket fattas än men hon har iaf löjligt lätt för att hoppa o det är jag riktigt glad över! Anmäld till tävling är hon också!:o

Ja det är skillnad, nu drar han inte in rumpan och drar iväg om jag skänklar/rör mig. Vi red faktiskt ut idag! Han såg ut såhär ungefär
:eek::nailbiting::cautious:.....:laugh::laugh:

Det är nog lite både och, han puttar över mig (så gott han kan) och sen är jag nog lite för slapp i kroppen så låter honom göra det...

*knapp*
Snubblade över dessa bilderna på min, tagna för exakt 4 år sedan idag! Då 1,5 år, långhårig, röd(?!) och gänglig. Känns nästan overkligt att det är samma häst som jag idag red första passet som sexåring på :)
52E92B78-75B3-4D1B-9CE5-5C1A7F755A6A_zpstnhliqqk.jpg

2670F66D-39E4-4492-955B-C554A387F734_zpsaqdoibbh.jpg

Jag rotade fram denna bild när de är 1 år på sommaren, iaf bägge busbarn på samma :p

4709_102684280947_7882853_n.jpg

Red också första passet som 6-åring idag på Jobelle. Hoppade studs och det gick super :) I morgon blir det dressyr med Jac tror jag. Eller en uteritt, beror på vädret.

Jag fick ju Harriet som oinriden 4-åring så jag har ju inte hunnit vare sig rida eller tävla henne som ni, Mitrolle o Equilina. Men 2014 måste ju vara vårt år, det är jag helt övertygad om!:D

Red dressyr igår och det var superkul! Traven fick jag ju inte till direkt men herregud vilken galopp hon har fått!:o Satt o galopperade runt med ett leende men idag ler jag sålagom med tanke på träningsvärken jag har....:crazy: Värt varenda minut iaf.

Dagen innan var det hoppträning igen, vi tragglar på med våra serier och det har gett resultat helt klart. Skuttade över 125 cm som inget.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152218142403313&l=2126044431568164749

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 000
Senast: Blyger
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII