08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Han är e: First Wish ue: Panasso uue: Hertigen.
Calle är e: First Wish ue: Amiral uue: Hertigen

De har samma mormor (mammorna är halvsyskon med samma mamma).

Brossa och morbror då typ pp samma gång ;)

Hoppas att allt går bra iaf och vi får se fler uppdateringar här i tråden :)

nåt sånt ja -typ "kusiner".

Har longerat honom idag och låtit honom känna på sadeln + titta på ridhuset. Ska longera imorgon med, vila tisdag för då ska jag på julbord och sen har jag tänkt rida på onsdag.
Ska testa en annan av mina andra sadlar med, en som är smalare än denna, han är så tunn över ryggen (syns inte så tydligt på bilderna men han är takformad på ryggen -"tom" liksom, och så är ju överlinjen väldigt klen), men jag tror det blir en snygg kille när han biffat på sig lite :)

m_52ae0c4088e59d3d33f08e0f.jpg

Stilig kille, kommer nog blir riktigt fin :)

kl
Mitt i december och +7 ute, jag är mer än nöjd!

*kl*

Kul att se alla era hästar och hur fina de är!
Vi har en svacka med herr gul just nu, men han (och vi) lever & har det bra. Vi filar lite på stallbyte och annat med, så återkommer snart med uppdateringar.

Så, nu har vi första träningen avklarad!
En stukad tumme och årets snyggaste avsittning fick vi med på köpet också :cautious:

Men annars gick det bra och jag fick bekräftelse på att vi jobbar på rätt sätt.
Nu är det styrkan och hans koordination som ska tränas upp :)

Han var suuuuper fin att rida idag, om än med lite träningsverk antar jag men han var så låg och fin i formen och stabil i övergångarna. Flyttade för skänklarna utan att slå sig fri och lyssnade fint på sätet på förhållningarna :)

Redo för rond 2 :D
null_zps798171e5.jpg
[/IMG]

Och här har vi precis avslutat årets sista träning, Jobelle gick som en klocka och tränaren var supernöjd med oss!
Hon till och med frågade om hon är till salu :p
Jag blev helt till mig och lite mallig på det :D men jag har ju inte tänkt att sälja. Dock kul att veta vad man har i stallet :)
Nu blir det uppehåll över jul och nyår så drar vi igång igen sedan.
Superpepp!
Dressyrträning för Jac är v. 2 nästa gång. Ska bli så kul att få tips på hur jag ska komma vidare i ridningen.

Tack :)

Jepp, vi har gallergrindar!
Tyckte att det blev ljust och öppet i stallet när vi byggde det.

Det negativa är dock att hästar som är uppmärksamhetsfreakar gärna står och bankar i dom och det klingar utav bara h***te... :rage:

Snygg han är. Mindre kul med avsittning men det är sånt som händer :-)

Jag och Lax har njutit av vackert väder ute i skogen idag.
Avslutade med lite galopp på ridbanan. Såg på bilderna att jag gör massa dumheter. Kryper ihop, spänner axlarna och blir låst i handen.
Idag fokuserade jag på att slappna av, böja armbågen, rida med buren hand och våga mjukna och följa med fram mot munnen.
En enorm skillnad! Han var helt avspänd, rund i formen och perfekt stöd i handen.
Älskade häst! Ser verkligen fram emot att börja träna efter juluppehållet.

Tack :)

Ja, det där med avsittning alltså...:cautious:
Jag och dressyrsadlar kommer helt enkelt inte helt överens...
Men det e sånt som händer, har mest ont i tummen och svär över det!
Sen fick ju oövervinnligheten sig en känga också med tanke på att jag åkte av hans lillebror för bara ett par veckor sen.
Innan dess har jag inte åkt av på åratal, sitter alltid kvar!
Fast det kanske är nyttigt att få sig en tankeställare i bland med...:cautious:

KL
Första ridpasset avklarat idag!
Han var snäll att sitta upp på men när vi började röra oss så kändes det hur spänd och osäker han var, reagerade på allt -tex att tygeln rörde sig på halsen... Men vi smög omkring lite och så blev det bättre och bättre. I traven smög vi ett par varv också och fick ett par stopp när han blev osäker men efter hand slappnade han av såpass att jag kunde börja driva och då blev han mer säker när han kände att jag "var där".
Känslan var iallafall positiv, jättekänslig och trevlig häst som kommer bli sååå fin :laugh::love:

kollage_52b206fb2a6b22ae9cafe00d.jpg

Nej jag har honom bara och ska rida honom åt uppfödaren -jag hade en tom box XD Han är till salu, men vi får väl se, jag kanske fastnar väldigt för honom ;) :p

...och film it is ;)
Det är lite jogging på volt bara för att känna på honom, detta är första gången jag sitter på honom så... Jobbet med honom kommer bestå av att få honom att slappna av och sänka+runda sig, och så få lite snurr på bakkärran ;)

http://youtu.be/9grzfYb8bS0

Kommer bli bra det där :)

Kul att ha film från första gången man rider som man kan ha som jämnförelse med sen :)

Det negativa är dock att hästar som är uppmärksamhetsfreakar gärna står och bankar i dom och det klingar utav bara h***te... :rage:

Jamen precis! Det var just det jag tänkte, jä**lar vad det ska låta när de smäller med hovarna i gallren!:D Vet ju bara hur det låter när vissa bangar i en trädörr...:meh:

Tänkte jag skulle importera dig från Skaune ett litet tag...:sneaky: Min hästskötare har fått jobb utomlands så snart har jag ingen som rider åt mig o eftersom mitt ben gör super-duper-ont om nåt ligger mot frakturen så behöver jag rida barbacka o se DET går inte så bra på mitt sto!:nailbiting: Men du är ju bra på sånt så jag tänkte du kunde komma hit o rida barbacka lite tills hon är snäll....:D

Han är jättefin o klär dig perfekt!:love: Nästan bättre än Calle faktiskt även om Calle är en av mina favvobuke hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 000
Senast: Blyger
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII