Sv: 07'ornas tråd del 13
Det sitter åt ordentligt både mot manke och bringa när hon betar. Samtidigt är jag rädd att 155 blir för stort.
Visst är det gräsligt! Så gräsligt att det är gulligt!
Jag är kanske ovanligt trög, men jag tror fortfarande att det kommer att släppa en dag med min häst... Kanske aningens naivt?
Hon bråkar ju aldrig på marken, är super att hantera, går att ha med sig själv överallt. Trygg i skogen och är hyfsad i hoppningen, trots mina tillkortakommanden. I terrängen är hon super, och har lärt mig massor.
Visst har jag funderat på om hon är rätt häst för mig, men just nu tror jag ändå att vi ska fortsätta ihop.
Red min tränares häst häromveckan, OMG. En valack som liksom kändes bufflig även i ridningen. Urtramsig för ALLT (fick panik när jag klippte Chatsis man med en sax...) Ständigt skadad för att han gör bautacaprioler i hagen och sträcker sig.
Visserligen mjuk i sidorna, men drog framåt hela tiden. Det gick lätt att få ökad trav, inte alls lika lätt att få tillbaka igen. Jag var inte tillräckligt stark i magen för att orka hålla ihop honom. Höll på att studsa av i lättridningen, (börjar att förstå varför min tränare tycker att min häst är som en bekväm soffa att sitta på.) Där är min häst (åtminstone numera) mycket känsligare, på gott och ont, för mina balansändringar. Så mycket häst som den min tränare har, det är jag inte ryttare nog för just nu iaf. Kanske aldrig.