Tror inte hon kopplar till det... Men de där stackarna som hittade henne måste ju blivit förskräckta när dom såg ett hästhuvud med huva titta upp från kärret
Han trodde det var ett älghuvud.
Sen såg han täcket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte hon kopplar till det... Men de där stackarna som hittade henne måste ju blivit förskräckta när dom såg ett hästhuvud med huva titta upp från kärret
Men herregud va läskigt. Tur allt gick bra. Snygg huva.Desperat efter uppmärksamhet.
Min tränare påstår att hon skämdes för sin huva och sprang till skogs.
@Marvin jaha det var Rut alltså i rubrikerna
Skämt åsido - vilken hemsk upplevelse . Tur att det gick väl och inga skador osv, men alltså FY vad rädd hon ändå måste varit där i kärret helt ensam
”Inte riktigt som alla de andra barnen” ang att rymma och knata iväg ensam på okänd plats osv kan man ju skämta om osv nu när det gick bra - men verkligen hemskt och vilken tur ni hade !
Vad för huva hon haft verkar vara ett internskämt - någon huva för att skydda mot kissfläckar eller ?
Huvan är för att manen ska lägga sig istället för att stå rakt upp.
Första tanken när jag såg henne i kärret: NEJ, hon är ju nybadad!!
Hade inte tänkt posta här utan slant på tangenterna, men då kan jag passa på och säga hur glad jag är att din fina Rut klarade sig bra ur det äventyret!
Men gisses vilket äventyr @Marvin Tur att hon klarade sig bra. Du är med om både det ena och det andra med dina hästar och det är ibland lite väl spännande att läsa om
Vet. kommer och kollar C alldeles straxt. Jag är så nervös att jag mår illa.
Red ett helt normalt pass i alla gångarter på ridbanan igår, första gången sedan i Juni. Mest för att jag tänker att det kan vara sista gången jag får trimma lite men också för att det ger en rättvisare bild av hennes status idag. Hon kändes superfin. Så jag har ingen aning om vad som väntar.
Jag kom också på mig själv med att tvätta täcken och tänka att "Det är lättare att sälja rena täcken om det nu blir så att jag blir utan häst".
Hovis var ute förra veckan och är mycket skeptisk till karpaltunnel-diagnosen. Det är klart att jag lyssnar en hel del på honom då han varit med under alla år och varit med under flera av våra undersökningar.
Så ja. here we go. andas. andas.
@spinxx Vad härligt att höra!!
Jag har fått jättetråkiga nyheter om Burb . Hon har skadat sig riktigt illa i hagen och det ser inte bra ut alls på röntgen. Nu ska hon stå två veckor på box och sen ska ny röntgen göras. Det ser dock mörkt ut. Är förstås helt hemskt och jag tycker mest synd om nya ägaren som hade fått ta bort sin förra häst i sommar pga fång som gav en massa följdproblem. Hon är så himla rar och rädd om sina hästar att hon inte förtjänar att detta händer. Livet med häst är då inte rättvist.