Vi har bestämt oss för att byta stall. Flytten går om 5 veckor. Jag är så himla peppad!
När vi flyttade in för tre år sedan ingick inga stallpass, sedan har livsförhållandena ändrats för stallägaren och vi har under året gått till att nu ha ett morgonpass och ett e.m pass var i veckan (utan hyreskorrigering). Vi är dock det bästa gäng jag stått med hittills och ridhuset är underbart så jag har inte haft en tanke på att flytta faktiskt, tills min vän och f.d. stallkompis köpte gård 10 min bort och byggde nytt.
Så nu flyttar vi till större box i ljusare och nybyggt stall med mer förvaring, in/utsläpp, skrittmaskin och bättre storlek på hage (med sjöutsikt ) MEN vi får inte ridhus förrän till hösten -18 och i värsta fall ingen ridbana förrän till våren. Så samtidigt som jag är superpeppad så är jag såklart lite orolig över hur vintern blir. Ridvägarna och klätterbackarna på nya stället är helt suveräna och vi kan ju alltid traila till ridhus men jag avanmälde oss från årets alla tävlingar och tänker helt enkelt mysa och grundrida hela vintern så får det lösa sig till våren, och C får gott om tid att komma igång helt utan stress och press
Vad bra! Jag tänkte på det då jag läste ditt förra inlägg, att det kanske var dags att fundera på att byta till ett stall med bättre hagar om skaderisken är så stor att du inte vågar ha din häst ute nu.... Och massor med uteritter genom vintern låter superbra för att bygga upp en stark häst!
Nästa vecka ska jag på et föredrag med veterinär Dr. Cecilia Lönell, ang. hur man ska träna sin häst för bättre hållbarhet och att förebygga skador. Hon har skrivit en bok om detta, "Träna hästen för framgång och hållbarhet"/"Sport horse soundness and performance". Kan återkomma med ett litet referat om någon är interesserade?