Tack!
Hon är väldigt rolig att rida för det mesta. Not so much när hon har sina spända dagar och är rädd för allt inklusive sin egen skugga.
Trixet för terrängen är att inte tänka på att man kan dö.
Tack!
Insåg (igen) i helgen att hon inte går att tävla inomhus. Vi hade klubbtävling på hemmaplan med dressyr + terräng och hon var tokspänd i ridhuset. Rädd för hela dressyrstaketet, alla bokstäverna, domaren och för mig (hon märkte att jag blev irriterad.
) "Lite hastigt" står det ganska ofta i protokollet.
Speciellt efter jag dängt till henne med skänkeln när hon inte gick fram för den.
Rut har haft (eller har) ett återfall med spändhet och rädsla för hinder, men det verkar mest vara i ridhuset. Hon har ju fått magnesium sedan i våras och jag har tänkt på det som placebo. Sen tog den påsen jag hade hemma slut strax innan Flyinge och jag tänkte testa utan, och efter en vecka började hon stanna på hinder och fara omkring igen. Så nu har jag börjat med det igen och vågar inte sluta.
Tack!
Eller hur!
Och vad skulle jag göra utan någon som kommer med dryga kommentarer??
Chatsi och fölet går kvar på betet, men vi planerar att ta hem dem till helgen. Hög tid, för hon tror att hon är en vildhäst och är väldigt ouppfostrad. Fölis är inte mycket hanterad men hon är inte alls rädd för människor, man får klappa, borsta och röra överallt och lyfta hovar, men hon är aldrig ledd i grimma och jag ser fram emot lastningen, not.