Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Novali01 Sen var hon ju så himla snäll och hade det så lätt för sig så jag behövde liksom inte pressa. Hon behövde ju inte direkt ta i på LB eller LA nivå. Skulle introducerat svåra grejer som var utmanande tidigare. Tror du gör helt rätt med din 4-åring.
Jag läser din inlägg men kommenterar ju sällan dom, har inte så mycket att tillföra tycker jag men nu måste jag! HUR kan du tycka att detta är konstigt? Så funkar ju 99% av alla hästar, dvs mer bjudning hemåt. UTNYTTJA det istället? Galoppera långsamt bort som uppvärmning och låt henne sen galoppera på hemåt. Du kan t om göra det som intervaller, trava bort, galoppera tillbaka, vänd och gör om. Se möjligheterna istället för allt negativt. Om du ska komma nånstans med din ridning får du försöka komma sams med att du bor i Snörike, du får träna annorlunda än en skåning men behålla positiviteten i din ridning!Idag blev det ett riktigt skitpass. Planen var att galoppera fort, men jag hade i min iver glömt vad det är för häst jag sitter på. Extremt seg med handbromsen i hela vägen bortåt, när nosen väl pekade hemåt var det plötsligt hur piggt som helst. Mer takta/försök till rusa än skritta. Trots rejält ojämn stenig terräng. Blir så less när hon är som två helt olika hästar beroende på riktning. För att inte tala om hur less jag är på våra ridvägar, som det inte går att göra något vettigt på.
Jag läser din inlägg men kommenterar ju sällan dom, har inte så mycket att tillföra tycker jag men nu måste jag! HUR kan du tycka att detta är konstigt? Så funkar ju 99% av alla hästar, dvs mer bjudning hemåt. UTNYTTJA det istället? Galoppera långsamt bort som uppvärmning och låt henne sen galoppera på hemåt. Du kan t om göra det som intervaller, trava bort, galoppera tillbaka, vänd och gör om. Se möjligheterna istället för allt negativt. Om du ska komma nånstans med din ridning får du försöka komma sams med att du bor i Snörike, du får träna annorlunda än en skåning men behålla positiviteten i din ridning!