-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Vilken snygging du har! :d
Är hästen stor lr är du av det mindre slaget? :D

o ja just.. välkommen till tråden! :bump:

Måste bara uppdatera inridningen av min lilla häst. Jag skrittar henne fram och tillbaka i stallgången varje kväll och igår skrittade jag även lite utomhus men då hängande. Jag har tränat tygeltag och start och stop med att gå bredvid sadeln och det har gjort nytta för hon var så duktig på att både stanna, gå framåt och skritta runt på en liten volt. Hon kändes lugn och avslappnad, precis som det ska vara :) Så i helgen vågar jag kanske sätta mig upp på henne igen utomhus.

Walencia, kul med en Akribori avkomma! Jag har själv fött upp ett sto efter Akribori som jag sålde som tvååring. Har tyvärr ingen kontakt med nya ägarna.

Jag gjorde så mycket med Akilles också i början, att jag gick bredvid och svängde/stannade med tyglarna. Han var förvisso lite tömkörd så han var inte helt ovetande, men tyckte ändå att det var hjälpsamt eftersom han snabbt kopplade vad det innebar. Roligt att det går framåt!

Ja, jag tycker det fungerar jättebra att göra så :) Jag har aldrig gjort det med någon häst tidigare som jag ridit in, men jag kommer definitivt att göra det i fortsättningen. Fick tipset av en tjej som jobbat mycket med inridningar och jag undrar varför jag inte själv kommit på den bra idén tidigare :p

Kul att det går framåt igen :laugh: Ni är nog snart ikapp mig och Flamsan! :angel:
Hur långt i dräktigheten är det din är? (sett er på avelsforumet med)
Min sadel passar inte på min tunna längre så jag har fått ge upp ridandet för tillfället :cool:

Haha, vi har en bit kvar :D

Mitt sto har gått ca 145 dagar kommer inte ihåg exakt, men hon var ganska tunn när jag köpte henne så hon behöver först komma upp i hull själv och sen så hennes lilla mage.. den är inte stor. Men jag ser skillnad på henne hon har blivit mycket rundare i överlinjen sen jag köpte henne så det går framåt. Vem är din dräktig med?

Willkommen! :D

Sassiball: Kul att det går framåt igen, hoppas verkligen att det fortsätter i den riktningen! :laugh:
Är ni snart ikapp aida och Flamman så är ni snart ikapp mig och Sixt :angel:

Idag kom äntligen min klippmaskin - så nu ska här näckas! :banana:

Säg inte det ;)
Hur länge har du tänkt fortsätta "rida" henne?
Hade jag kunnat rida barbacka på min dam så hade jag nog fortsatt att iallafall skritta henne ett tag till. Men det är ett jäkla projekt att genomföra så det får vara :angel:

Flamman är dräktig med Roosevelt och är på drygt 200 dygn nu.
Vem var det du hade betäckt med? *glömsk*

Nu är djungeldjuret klippt för första gången i sitt liv.

Och jäklar vad snäll hon var, trots att hon precis lekt vildhäst i hagen.
Hon stod som ett ljus hela tiden.
Det enda som var lite läskigt var den vita förlängningssladden, klippmaskinen reagerade hon inte alls på.

Och hon är inte grå!
Om någon vecka däremot så tror jag att hon blir typ orange :p

Meh hallå?!

Du glömde ju bildbevis på att hon är klippt.. ;)

:D

Btw, vad köpte du för maskin?

Roosevelt är ju en riktigt fin hingst ! Min lilla är dräktig med Rambo.

Planen var ju att hon skulle vara ordentligt inriden innan hon ställs av men jag får se hur det går helt enkelt. Så länge hon är pigg och smidig så kan jag nog hålla på. Jag tror det är mer psykiskt jobbigt för henne än fysiskt att bli riden. Men just nu tror jag tom hon tycker det är riktigt kul :)

Hon till och med lutade mot klippmaskinen, så det var nog lite mysigt till och med :p

Jag köpte en Moser (från Jula), jättelätt och supertyst.
Bilder kommer imorgon, kameran följde inte med idag ;)

Hon är 1.72, så rätt stor. Å jag e bara 1.65, så jag e rätt liten också....Känner mig som en mygga ibland på henne, å benen räcker inte riktigt till, så det blir mycket ridande utan stigbyglar för att nå ner :)

Jag har läst lite sporadiskt men nu tog jag tag i min presentation.
Jag har ett sto född 2004 e: Akribori ue: Cheval Sansibar. Jag köpte henne som 3,5 åring och red in henne själv. Hon har fått tid på sig att växa i sin kropp och nu börjar allt falla på plats. Hon ligger ju ganska mycket efter, men vi tränar på. Hon är framförallt min hopphäst, men vi rider dressyrlektioner och jag börjar faktiskt tycka det e riktigt skoj. Kanske blir några dressyrtävlingar också =)

Jaha det va jag det.

img_1960_61046326.jpg

Kul! Det här är tråden för oss som ligger efter så ingen fara :p Nåja undantaget FT-ryttare då! Jag håller med dom andra, jättefin häst och stoooooor !

Lite uppdateringar från mig och min Pärla. Efter Markus Fuchs träningen så red jag ett par veckor till och sedan fick Pärlan vila i 3 veckor då han har fått göra ganska mkt sedan han kom till mig i början av augusti. Nu är han igång igen men det bara regnar och regnar härnere och det är lera precis överallt. Visserligen är det sol och +10 grader idag men i morgon skall det ösregna igen.

Jag har klippt honom fast bara på halsen då han har en sådan fantastisk färg att det inte syns :)

Just ja, dvd, det var det jag menade egentligen :p

Idag slet sig Sixt för ANDRA gången på en vecka!
Från och med imorgon åker kedjan på ett tag så hon inte "lär sig" att hon kommer undan så lätt.
Mitt lilla djur som annars går så snällt med mig har blivit mer eller mindre sjövild.
Idag bockade hon värre än vad jag nånsin sett henne göra.. och när hon stod i gången började hon stegra när jag gick ut ur stallet för att hämta reflexer.
Med dunkande huvudvärk var jag inte sååå pigg på att hoppa upp och rida..

MEN!
När vi kom till ridhuset så var hon ganska lugn (det tar ju ca 20 minuter att gå dit), och det var två andra ekipage i ridhuset.
Trots det kunde vi trava i båda varven! Ett jättesteg för mitt åbäke.

Bildbevis på att hon faktiskt är klippt, och väldigt.. orange? :p
PB210021.jpg

Spårklippning är bra då slipper hon bli så svettig! Men din häst är väl inriden? Jag bara tänkte på det du skrev att du kunde trava i båda varven.

Här har det hänt grejer :) Jag har skrittat på Scilly! Är så himla glad över det, hon var så duktig så. Jag hängde först ett par varv runt ridbanan, sen vågade jag sätta mig upp. Red bara 5 m , hoppade av och hoppade upp igen, red ytterligare 5 m. Jag hade en kompis som gick bredvid och ledde henne. Gjorde detta några gånger och slutade sen för dagen :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 723
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 975
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar