-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Då får vi hoppas att det sätter sprutt i honom :D

Vet ni vad jag gjort?
Jag har råkat göra min häst flintskallig... :o

Jag skulle fixa till manen (hon hade en riktigt tjusig travare-man) igår.

Hon avskyr när man rycker henne (försöker kasta sig, reser sig etc), visserligen går det bättre nu, men jag får inte rycka många strån.
Så jag skulle ta saxen för att kapa av det värsta (för att sen snygga till med trimkniven).

Just som jag ska klippa så hör hon något och kör upp huvudet = jag klipper nästan av en hel tuss man.
Det var att välja på en man med ett jättestort hack, eller att göra hela manen lika kort.

Hon ser iallafall ut att ha en jättebiffig hals :rofl:

Haha snyggt :p
Du som är så duktig på att lägga in bilder... nu vill vi ju se på underverket! ;)

kl

just det fram med bilder nu Sinfonie :)

Själv har jag tränat med min lilla pålla idag, longering, hoppa upp och ner och gå bredvid sadeln och styra och öva start och stop. Sen avslutade vi med att jag hängde på henne ett varv runt ridbanan. Hon lyssnar mycket på rösten, kan både start och stop bara genom att lyssna. Så hon var så duktig så :) Jag går mycket långsamt framåt nu iom att hon blev rädd och slängde av mig för ett tag sen så det får ta den tid det tar.

Inte skratta bara.. :D
Jag har faktiskt sparat en "tuss" som jag kan hålla i när jag ska rida.. men i övrigt är det ganska kortklippt..

PB170018.jpg

Sassiball: Det låter som en väldigt vettig idé, bättre att gå riktigt långsamt fram än att skynda :)

Senast ändrad:

oh.. Det var ju eh.. hmm.. kort?! :eek:

:D

haha nä då, men du kan ju trösta dig med att det brukar växa ut snabbt.
Sen som sagt fick hon ju rätt biffig hals med ju. :d

Kl
I söndags var jag och tävlade sista tävlingen för iår med Aprilia, en lokal 110 inte så långt hemifrån mig.
Får väl säga att det var en riktigt bra avslutning på säsongen, för en lätt nolla satt och en rosett fick följa med hem. :bump:

Trodde det skulle gå skit för det tog jäääätte lång tid och de var inte snabba någonstans. :p
Så damen var mindre nöjd i trailern där hon fick stå en aningens liten stund för länge enligt henne själv. Men så fort hon fick komma ut så visade hon upp sig och gnägga på allt och alla där ett tag. Hua, blir som en hingst i de lägena, tur för mig att jag tränat henne vad NEJ och "Morr" betyder. :D

Nu ska vi ta det lite lugnt med hoppträningar och ist fokusera mer på dressyren som hon tycker är botten tråkigt, letar hela tiden hinder och försöker springa ifrån arbetet.

Men skam den som ger sig. :D

Haha, trimmade nästan så kort sist på Akilles.. Han har ju man för tre hästar och snabbt växer den, så det kändes lika bra att ta rejält. Nu är det snart dax att göra om det.. Den enda som klagade var husse :angel:

Ja hehe det var lite kort :-) Men va fin hon var i pälsen än! Saga ser ut som en hårboll hon :D

Hon får inte mycket mer päls än så, en riktigt mesig vinterpäls :p
Ändå har hon knappt haft täcke på sig alls (bara ofodrat regntäcke när det regnat) och hon gick ute 24/7 fram tills mitten på oktober.

Jag upptäckte en sak efter vi löshoppat idag, min häst visar underkastelse som föl gör (dvs tuggar) mot 'ledarstoet' i hagen.
Jag har aldrig sett en vuxen häst göra så, någon annan som har det?

I got it on tape.. :p
http://www.youtube.com/watch?v=WsBqCBA-A9U

Flurrizen: Hela hon är rätt biffig, så äntligen passar hennes klena hals in ;)

Härlig avslutning på säsongen för eran del! :laugh:

Tjusigt :D
Men nu behöver du inte frisera på ett tag i alla fall! ;)
Påminner mig om ett fullblod som vi hade på skolan där jag gick, hon var omöjlig att rycka, men i samband med ett spiktramp så kom veterinären dit och gav lugnande, då passade vi på :angel: de fick också bli kortkort :p

Föltuggandet har jag nog aldrig sett hos en vuxen häst innan, söt!

Tjaa, nu har hon faktiskt börjat växa ikapp ordentligt med kroppen, så hon börjar bli riktigt fin hela hon tycker jag :) Ska se om jag kanske kan ta lite fina bilder nån dag på damen, om vädret behagar vara fint nån gång. :crazy:

Det var btw flera som sa att hon var en riktigt fin hingst i söndags. :D
Dom blev faktiskt lite paffa när jag nämnde att det var ett sto. :p

Hähä, Akilles räcker alltid ut tungan mot husse när han är med och borsta honom. Vad kan det betyda, måntro?

Såhär ser det ut:
18439008.jpg

Söt tunga.:p

Idag har jag testat att tömköra första gången efter att jag studerat dvd-filmen om just detta ämne. Så nu kan jag visst göra skänkelvikningsliknande saker på töm längs spåret.:banana: Gick riktigt bra för att vara rena alkisföraren annars.

Ella var kanonnöjd efter att ha fått jobba lite. Hon mår verkligen inte bra av att få vara sysslolös. Hon blir så lugn o avslappnad när man pysslar med henne, står helt lös i paddocken när man spolar hennes ben t ex. Snacka om bekvämt för mig.

Men jag måste köpa något annat att tömköra med. Den där jäkla gjorden vi har är ju bara piss. Två fasta ringar uppe på däckeln och så snurrar den runt så fort Ella trilskas det minsta eller jag inte är tillräckligt snabb i vändningarna. Svanskappa hjälper inte.
Jag vill kunna dra tömmarna på sidorna istället så jag kan använda tömmen som skänkel mer. Nu fick jag nästan böja mig ner för att tömmen skulle ligga kvar vid sidan och trycka med den utan att den halkade upp på ryggen igen.

Jodu. Och husse var med idag och hjälpte stackars förkylda mig - gissa vem som sträckte ut tungan åt honom?

Vill också ha en ny gjord. Den jag har är i syntet, förvisso många ringar men gliiiider jämt :mad:

Har ni snö? :eek:
Här har vi för tillfället 12+ ..

AK Eng: Vilken bok? Är det den där "vanliga" (jag kommer inte ihåg vad den heter just nu) som säljs lite varstans?

Jag är också i behov av en ny gjord, vi har en sån där superbasic utan ryggfrihet, så jag har en superfluffig padd under.
Och gjorden räcker ju inte ens till, den är förlängd med hjälp av balsnören och nosludd :p
Med mitt virvlande löv till häst så brukar den hinna snurra runt mer än en gång under ett pass..

Jag vill ha Tärnsjö-gjorden! :love:

Jag har läst lite sporadiskt men nu tog jag tag i min presentation.
Jag har ett sto född 2004 e: Akribori ue: Cheval Sansibar. Jag köpte henne som 3,5 åring och red in henne själv. Hon har fått tid på sig att växa i sin kropp och nu börjar allt falla på plats. Hon ligger ju ganska mycket efter, men vi tränar på. Hon är framförallt min hopphäst, men vi rider dressyrlektioner och jag börjar faktiskt tycka det e riktigt skoj. Kanske blir några dressyrtävlingar också =)

Jaha det va jag det.

img_1960_61046326.jpg

Näe, vi har blött och regn och plusgrader vi med. Har hunnit ha snö ett par svängar men den har smält bort. Dock är bilden gammal, från vårvintern -08. Sån blå himmel har jag inte sett på flera veckor :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 724
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 975
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V