04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Vilken jättefin häst.:d Har inte varit med i tidigare trådar så snälla kan du inte skriva en liten kortis om honom. :bow:

Verona glömde fråga om du inte har någon bild på "galoppbruden"

Grattis:bump::banana: Vad duktig ni är!! Visst är det härligt när något man kämpat med länge bara fungerar:)

Händer så mycket i den här tråden nuförtiden att jag knappt hinner med mig, flera fina hästar!

Lillgummsan har varit inne i en liten svacka då hon var loj och oengagerad. Dock har det blivit bättre de senaste dagarna så nu gasar vi på mot kvalitéts. Imorgon är det en tjej som ska hoppa henne, som om det går bra ska hoppa henne på kvalitéts. Så håll alla tummar och tår att hon "duger" (Mity alltså).:)

Gud vilken härlig svans han har din pålle. Blev lite nostalgisk när jag såg bilderna på er för bortsett från den fina svansen så är han bara såå lik min första tävlingsponny, en korsning mellan russ o sv halvblod som var en j..el på terränghoppning. :)

Tråkigt att höra att det är motigt. :( Hoppas att fodervärdstrasslet inte är värre än att det reder ut sig. Många peppkramar Pompisen o hennes matte.:rofl:

Vilken jättefin häst.:d Har inte varit med i tidigare trådar så snälla kan du inte skriva en liten kortis om honom. :bow:

Verona glömde fråga om du inte har någon bild på "galoppbruden"

Han heter Etan och är ett arabiskt fullblod. Jag har haft honom sen han var föl. En helt underbar häst på alla sätt och vis. Vad mer ska man säga :). I love this horse :love:

Nja, uppdatering kommer när tiden är mogen...

the_connemara: Jag har inte haft problem tidigare, så länge jag och ägaren har varit överens. Men när det inte känns helt 100 med hästen så blir det än mer påtagligt när jag och ägaren är så olika.

vem har du som hoppryttare ?

När är kvaliten för er i sundsvall..funderar på o åka upp o kika men gissar att de krockar med hudiks nationella.

Tack tack för det :D

Jo jag har massor med bilder men tyvärr inge nya, de senaste är för några veckor sedan och jag tror jag har satt in dom tidigare men jag kan slänga i ngn igen!

Saga08070400007.jpg

Saga08061700006.jpg

Eller du kanske menade på själva galoppen, i sånafall har jag tyvärr inte det men förhoppnigsvis snart! :banana:

Aha, tyckte väl att han såg lite "fullblodig" ut. Jag har också en arab.:love:

Nej jag menade inte galoppbild men jag ser fram emot det.:bump:

Nu är saken utredd med hästägaren :) Dock är jag lite reserverad kring om det är den här hästen som jag ska ha. Men ska slå på henne skor och avgöra efter det, det kanske är en helt annan häst med skor på!(och än så länge är ju jag också med i arabklubben;))

vad tråkigt! Är hans mage inte riktigt igång?
Jag gav min skrutt 1 dl paraffinolja och det höll igång magen fint.
Hoppas allt blir bra!

Nu är saken utredd med hästägaren :) Dock är jag lite reserverad kring om det är den här hästen som jag ska ha. Men ska slå på henne skor och avgöra efter det, det kanske är en helt annan häst med skor på!(och än så länge är ju jag också med i arabklubben;))

Skönt att ni fick rett ut iallafall :)

Det gör det nog med tiden :) Idag ska jag ta en efterlängtad skogstur. Ridsuget är sådär med tanke på att hon ömmar på grusvägarna, så får leda henne lite till de mjukare skogsvägarna. Men tänkte uthärda idag för en härlig runda i skogen :)

Ja, i skogen brukar det ju inte vara ngr problem med sådant iaf.:-)

Ska ju själv in i skogen på en promenix idag.

Han fick paraffin från mars till juni. Ca 1 dl per mål men sen när han fick gå mera och så drog jag ner på det och gav rapsolja ist.
I fredags fick han en liter paraffin tillsammans med 3 liter betfor vatten, det var den enda vätska vi fick i honom på hela dagen fram till 7 på kvällen. Ska fortsätta ge paraffin ett tag framöver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 769
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka