Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart räknas två galoppsteg ! Förstår precis din känsla. Jag trodde nästan ett tag att min häst inte kunde galoppera, såg henne inte ens göra det i hagen. Men så kom dom där efterlängtade stegen. Jag hade då tyvärr bundit ris för egen rygg genom att ge hästen godis ihop med ordet BRAAA, så när jag vrålade BRAA ja då tvärnitade hon o inväntade godis med matte sittande framme vid öronen.![]()
KL
Igår fick jag ta ut veterinär. Ella har fått lymfangit.
Jag misstänkte det direkt men blev lite orolig när såret satt mitt på skenbenet på hö bak och även hasleden var uppsvullen så jag ringer hellre efter veterinär tio ggr för mycket än en för lite.
Ska strax ut och spruta henne. Har sprutat henne förr och det har gått bra. Men igår var hon förjävlig. Vid intramuskulärt så böjde hon nålen. Fyra kanyler gick åt. Hon fick även Metacam intravenöst. Helt vansinnig var hon på nålarna. Kan det ha att göra med att hon hade lite feber? (38,6 grader på fm. Det sjönk sedan till 38,1 på em.) Kan skinnet vara ömmare och kanylen känns mer obehaglig?