04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Läcker! Är hon släkt med det bruna stoet du visat film på innan? (kanske Joys mor?)

Tack :bow:
Gissar att du menar den heta damen (har två bruna ston dock bara den heta gummibollen som är tävlingshäst), och henne är hon inte släkt med däremot med Joy genom sin pappa Willemoes (Willemoes mamma och Joys mormor är helsystrar) och hon är även släkt med mitt andra bruna sto, de kommer ur samma stostam.

Ser ut att finnas potential för fälttävlan där ! :banana:
Hoppas det ordnar sig med hennes tänder.

Hon skall bli hopphäst så det så ;) idag på löshoppningen ramlade poletten ner till slut och vi fick se några härliga språng, hon tycker helt enkelt att vi har haft för små hinder hittills kan man be dem höja hinderna på kvaliteten......

Lite bilder och en film från ikväll

Cnv0423.jpg

Cnv0424.jpg

Cnv0432.jpg

Cnv0431.jpg

Cnv0433.jpg

Cnv0434.jpg

Filmen
http://www.youtube.com/watch?v=WlamtcxdPYw

Aah en fröjd att se på :)

Själv inväntar jag "domen" från hästägaren haha. Hon var ju uppe igår när jag var på jobbet. Inga arga lappar eller telefonsamtal så jag antar att hon är nöjd :p

Kan jag skicka ner min "dressyrkamel" till dig för träning ;)
Det är bra klipp i din dam :love:

Lugn, lugn, det var var en komplimang. ;) Att hon är en hopphäst går knappast att betvivla. Det jag menade var att hon såg ut att ha en bred potential. Snygg e hon också, men det har jag sagt förrut.:bow:

Igår var Carisma på fölvisning med sin lilla bäbis!
Det gick kanon bra, hon sprang i ringen som om hon inte gjort annat de senaste månaderna och fölis sprang så fint bredvid.
Visade inte henne för stamboksföring nu, utan jag skickar in siffrorna från 3års så blir hon stamboksförd pappersvägen.

Fölis blev klass1 med 47p (888788) och ingen var stoltare än jag :love:
Det gick till och med att lasta dem utan allt för mkt bråk. Nu ska de vara hemma några dagar från betet så jag får gosa och ta hand om dem lite extra, sen åker de tillbaka på betet i en månad till.

Idolbilder :angel:
Flvisning1.jpg

Flvisning3.jpg

Uscha, vad trist, hoppas att det inte var så mkt, och att konvalecensen blir kort!

Åh, vilken fin fölis! Vissa föds med klass!

Fina hästen, hoppar hus!

Jag blir så himla sugen att köra igång med min egen, ska ta in från betet ikväll!
Och sen ska vi börja jobba oss framåt!

kl

senaste på bebis :love: Hon älskar att få springa igen :D hihi
22862315.jpg

22862316.jpg

22862319.jpg

Dock så blir de lite väl roligt ibland :angel:
22862333.jpg

kl

Idag har jag varit och ridit lille Mollsan för hennes ägare. Det är första gången ägaren ser mig rida hästen bortsett från när jag provred första gången (i jeans, red som en kratta och hästen bockade av mig :angel: ). Förstår inte varför hon inte har velat se hur jag rider tidigare. Hade det varit min häst hade jag stått och granskat ryttaren i ett år innan jag vågade släppa den själv :angel:
Well..Det gick faktiskt riktigt bra. Jag har inte vågat kräva så rysligt mycket av hästen med tanke på att hon är så pass ung och har haft lite problem med korsförlamning när hon var yngre (som hon inte haft problem med de senaste året peppar peppar). Hur som haver. Ägaren tyckte att jag skulle kräva lite mer av hästen och ni anar inte hur fin hon blev när hon fick lite press på sig. En häst på miljonen! Det är sånna här gånger man ångrar att inte kameran var med...

Vilken superhärlig fölis. Blir inge avis alls:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 772
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka