04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Han var 154 med skor i juni/juli efter ridning. Så 153 stämmer nog rätt bra :)

Jag har snart 3 h film :D Men desto mindre kort, och själv har jag inga alls. Men efter 1 september hoppas jag få lite av en kompis, de kan jag nog visa ;)

Vilket litet kraftpaket o vilken goding. ;) Ingen ska då säga att du inte har god smak när det gäller hästar. :d

Tack Verona och Van Remo! Hon är underbar lilltjejen! Var så snäll att ha med sig!
Det luter ändå att jag säljer henne. Blir ju troligtvis arbetslös i vinter och har inte riktigt råd att utfodra henne som hon ska, (typ 20 kg hö) eller bekosta träning i den mängd som krävs.. Tvivlar på att jag nånsin kommer framåt med denna häst, då hon nu är 4 år och bara tömkörd i skritt o sutten på. Hade jag haft draghjälp ut i skogen hade jag kunnat rida, men det har jag inte.. jag älskar att ha unghästar, men sist jag hade en sålde jag den i samma skede, då det var dax för riktig utbildning av den.. Fy vad det känns trist, känns som man är helt misslyckad som person..
Jag vill rida på min egen häst, det har jag inte gjort på 3,5 år. Men jag vill inte förstöra hästen heller.. Blä på livet!

Bara en liten tanke som flög genom mitt huvud..
Vet att flyinge tar emot unghästar för att utbilda dem i sina unghästutbildar kurser, har inte typ Wången liknande för Kallblod?? Har inte den blekaste om det, ,men det kanske vore en bra lösning isf, man får hästen utbildad under uppsikt av rikr´tigt erfarna unghästutbildare, och till en inte alls lika dyr peng som om man skickat iväg den på enkom tillridning/inridning?
Men som sagt, jag bara spånar..

Hmm..ja, det är möjligt att de gör sånt.. Undrar vart man kan hitta info om sånt då? Men det är nog rätt långt till Wången från Jönköping!

Jag gick in o kollade på deras hemsida, fast jag kunde inte hitta ngt.
Fast man kan ju skicka dem en förfrågan.
Din häst är ju jättefin, visad till råga på allt, så det borde ju vara ett plus!

Ännu en dag där solen tittar fram samtidigt som stora svarta moln ligger som ett bälte runtom.Igår lyckades vi iallafall passa in hästarna på en regnfri del av dagen. Till skillnad från resten av beteshästarna är Pompa piggare än nånsin o bjöd bl a på en hel serie med bocksprång i skogen när vi galopperade.:bump: Tycker mig ha märkt att hon minskat en aning i omfång vilket säkert gör sitt till att hon är piggare. Idag blir det en skrittur o lite dressyrarbete i paddocken.

Tussilago Du skall inte känna dig misslyckad tycker du har lyckats lära din häst en hel del. :banana:

Bild125.jpg

Bjuder på en bild från igår

KL

Jag är sur.

Ella har rymt ut i grannens havreåker. Hon inte bara ser ut som en ponny, hon har ponnyfasoner också.:mad:
Hon kan krypa under staket. Har man burka på så känner man visst inte strömmen.

Nu har vi sänkt staketet och dragit åt trådarna.

Men så skadade hon sig förmodligen lite när hon rymmde. Hon är svullen på båda bak med lite revor och sånt. Haltar dock inte. Longerade henne idag och det var tjosanhejsan. Inser nu att det inte alls är jag som har aktiemajoriteten i vårat förhållande. Skärpning AK!!!!

Hennes ettårige lillebror som är hingst uppför sig lydigare än vad hon gör!!:mad:

Nu är det slut på lekstugan, nu ska det bli allvar! Kommer ju aldrig ut på tävlingsbanorna om hon bara ska latja runt med mig.

Jag är inte bara sur, jag är skitförb.. !:devil:

När jag kom till stallet idag var det någon som varit inne i hagen o typ gjort dreadlocks på min häst som dom sedan knutit ihop oflätat om vartannat till ett jäkla trassel. Självklart kan det inte på långa vägar mäta sig med knivdåd o sånt men det känns obehagligt att nån varit o rört min pålle.:mad: Tack o lov verkade hon må bra för övrig. Är så himla roligt att rida henne nu när hon är så pigg. :banana:

Det var 5 juli han mättes till 154 med skor.

Första gången Tigerpojken hoppar med ryttare (11 juni) gick rätt bra. Men det blev några sådana här bilder trots allt :D:
015-Hopp.jpg

020-Hopp.jpg

Dock var det nog de enda knäppsprången. Resten blev typ såhär:
009-Hopp.jpg

022-Hopp.jpg

Söta lilla djur :)
032-PratarmedMagnus.jpg

Det andra passet (5 juli) vi har bilder på är det hittills sämsta. Stackars hästen kan ju inte röra sig normalt när matte ligger på mage med 3 mil för långa tyglar. Ni ser ju själva...

Gammelhusse som gett hon det otroligt vackra namnet Tiger Woods
002-Halt.jpg

Öhh... Mina händer?! För femtiotusonde gången :crazy:
003-Skritt.jpg

Alla fel syns inte lika lätt framifrån...
015-Trav.jpg

Tja, ni ser ju själva, man får vad man ber om :crazy:
014-Trav.jpg

Hyfsad ögonblicksbild. Och ja, jag noterade att jag fallit i gamla "sitta snett gropar"
023-Galopp.jpg

Vad fin han är!!

Han ser så himla positiv ut!!

Pompa04: Ja, fy! Jag förstår att du blev både arg och lite orolig, man vill ju inte att vem som helst ska kliva in till ens häst!! Det är lite konstigt det där, att folk bara kliver in till hästar. Jag menar, om du har en hund ute i din trädgård, så går ju inte folk in och börjar att mata/borsta och träna den, eller?
Men med hästar är tydligen det mesta ok..

Va fina ni är :love: Otroligt snyggt med det där röda!!

Å du behöver inte vara så hård på dig, stillbilder kan ju göra att man ser minsta lilla grej bara för att det fångar något man gör en kort stund! Jag tycker ni ser jättefin ut å vem har inte saker att träna på?? :D

Hehe vi gör samma fel med händerna :devil: Vem har sagt att det är fel att sitta lågt och brett med dem liksom? :p

Men ni passar bra ihop :) Tycker han ser riktigt fin och go ut.

Hej hej!
Länge sen jag skrev i 04:tråden igen. Det har inte hänt så mycket i sommar, Windy har väl mest gått i hagen med fölisen. Men nu börjar vi komma igång igen :) Vi har tagit upp körningen igen. Förrut gick det inte att köra henne för hon hade något ticks för sig så hon gick och haltade (var ju jobbigt att dra med båda frambenen). Men nu har hon kommit över det och i förrgår var vi ut på vår första tur med andra hästar. Gick jättebra förrutom när vi mötte en bil och samtidigt gick förbi en hage med andra hästar. Hästarna i hagen började springa och Windy också såklart men vi lyckades inte repa upp sidan på bilen i alla fall som tur var!

I kväll ska vi på första hopplektionen efter sommaren, ska bli kul :)

http://i55.photobucket.com/albums/g148/carmarnic/windy/DSC00031.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g148/carmarnic/windy/DSC00894.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g148/carmarnic/windy/DSC00890.jpg

Vad stilig hon är framför vagn ! Är ganska ny i här så du får gärna berätta lite om Windy. Är det körning som är "er gren" och är målet att så småningom komma ut och tävla ? :o Förlåt nyfikenheten men det är roligt att både se bilder och höra era mål.

the_connemara Van Remo får visst se upp. Eran outfit är inte så pjåkig den heller. Heltjusigt med rött. Duktig o hoppa verkar han vara också din pålle.:bump:

Hon ska bli allround häst. Har tänkt att tävla hoppning och dressyr sen när vi kommer så långt. Hon har mest gått i hagen senaste året eftersom att hon varit dräktig och haft problem med att gå rent så vi har inte kommit så långt.
Jag körde in henne eftersom att hon kändes tillräckligt stabil för det men vi kommer nog bara att köra hemma känns det som nu i alla fall. Tycker att det är så svårt men kul :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 780
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Tillbaka