04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

*KL*

Back again! Snabba ryck, hemkomst lördag kväll, tävling söndag morgon.

Efter en alldeles för vild partyvecka i Sunny Beach som mer symboliseras av den här:
Sunnybeach-08032.jpg

Sunnybeach-08049.jpg
:eek::o:angel:

Än det här:
Qalamity080719022.jpg
:love:

Så var det dags för tävling för mig och gummsan igen. Häststackaren har blivit riden av 3 olika ryttare förra veckan så jag förstår att hon var helt förvirrad när "hjärncellsfria-skrumplevermatte" satt upp. Hon skötte sig dock super på tävlingsplatsen, lugn och snäll.

Inne på banan så segade hon ihop big time , eftersom allt annat var så intressant att titta på. Dessutom är det mycket bekvämare att gå en meter in från staketet. Var helt slut efter ritten och det kändes verkligen inte alls lika bra som på förra tävligen. Dock så fattade hon rätt galopp i båda varven så det får allt räknas som ett framsteg från förra ritten!

Döm av min förvåning när vi fick poängen och jag nästan fick ihop 58 % och bara 3 poäng från placering:bump: Genast kändes det mkt bättre, och när jag såg filmen på ritten så var det inte riktigt så hemskt som det kändes.

Så nu blir det rehab för mig och mycket mat och lagom med träning för gummsan så ska det nog bli bra!

*kl*

Nu har Tiger vart på träning igen. Mindre nöjd med mattes (för kvalitén godkända) bettval och lite mer tryck i ridningen. Men han ser helt ok ut på filmerna och tränaren säger det blir mycket bättre än att bara lulla runt som innan. Vilket jag ju egentligen vet. Men då känns ju allt så bra så man fastnar lätt där när man rider själv ;)

Tränaren btw är så skön. Efter första träningen sa hon att hon med förtroende skulle lämnat bort unghäst på inridning till mig. Denna gången vill hon ha mig att rida till unghästar hon tidigare haft på tillridning och som behöver underhållas lite under hösten. De hade precsi börjat med byten o lite så varpå jag utbrister: Men sådant kan inte jag! Hon bara flinade :D Suck, jag hoppas nästan det inte blir av, jag kan ju inte ens sitta ned i traven på en stor häst, hon skulle bara veta :p Men men, vi får väl se. Kul annars att få betalt för att rida för henne på lite mer krävande hästar (jmf med ponny - me love :love:)

Ta chansen! :) Vilken möjlighet att utvecklas vidare... och få betalt :D

Man kanske skulle införa nån slags rotations-lektion i stallet, så man får rida de andras hästar. Är nog mycket lärorikt!

Jo, om det klaffar så hade det ju varit VÄLDIGT nyttigt! :)

Jag tror det hade vart jättebra. Dessvärre är jag ju så mesig så det är typ bara min mamma och mina tränare som får sitta på min häst om det är tvunget :angel: Men om man rider likt så hade det ju vart väldigt bra!

Calle är en fining!

Själv har jag varit ut och fått på Tompa skor fram idag på fm.
Han tyckte att det kändes lite skumt med ngt på fötterna, men verkade även tycka att det var skönt att inte känna stenarna på vägen när vi gick tillbaka till hagen.

Vi är nu då alltså ytterligare ett steg på vägen mot vuxen häst.
Och oj vad jag är sugen på att rida igen...+

Han ser ju jätte stadig och fin ut!:love:

*KL*

En liten uppdatering från oss.. Lillplutten fick vila i tre veckor men är nu igång igen och nu är det hårdträning inför kvalitén. Har efter mkt om och men bestämt och oxå anmält mig till uppsutten hoppning.. HJÄLP!!! Hoppas jag inte har tagit mig vatten över huvudet.. Är ju som sagt inbiten dressyrryttare... Ja ja.. här kommer i alla fall lite filmbevis från senaste hoppträningen. Sambon vägrade stå på marken och filma så hindrena ser pyttesmå ut men dom är faktiskt drygt 80 cm = högt med mina mått..:p:angel:

Vad tycker ni?? Han har ju ingen bländande teknik och det blir ju inte bättre av att matte inte hjälper så mkt..:o

http://www.youtube.com/watch?v=TuwLjzBk1Ng

Det här var baske mig en av de snyggaste hästarna jag sett här på buke. Jättesnygg verkligen:d !

tack allihop, vad snälla ni är :)

Stadigheten kommer mer och mer o nu kan han även göra lite byten vilket helt klart förenklar inom hoppningen :)

Så otroligt fin han är då!!:love: (har nog inte sett dressyrbilder på er innan tror jag, lr så har jag missat dem)
Men som de andra oxå sagt, så ser han väldigt stadig & fin ut!:d

Tillägg: Joo, jag får försöka fixa fram en video, men min kamera är inte den bästa:angel:

Funderade på en sak i helgen, en kompis sa till mig att på hopp championatet måste hästen kunna visa rena byten åt båda håll. är det sant?

isf är det hård körning i dressyr nu. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 805
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka