04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Jag har nog aldrig visat dressyrbilder på honom utan de är var premiären ;)

Flurrizen: jag vet faktiskt inte hur de är, helt klart är de ett plus och de visar på lösgjordhet och balans. En hopphäst ska ju byta till rätt galopp då den svänger.
Jag har lagt ner lite tid på just byten nu när vi inte hade några tävlingar, eftersom jag vet att domarna gillar att se den egna balansen hos hästen och sen behåller man rytmen i sin ridning om hästen byter av sig självt.

Vad roligt att se :laugh:
Måste säga att din film peppade mig lite inför kvalitén!
Har också stått i valet och kvalet om kvalitèn eller ej. Pålle är för tillfället avställd pga hosta. En vecka kvar till anmälningstiden går ut, så jag hinner vela lite till :o

Ser duktig ut för att vara hoppad så lite tycker jag! Han är ju lite vinglig och så, har svårt att hålla spåret över hindret men jag tycker det ser ut som att han kan bli jättefin! Det ser ut som att han kämpar på tappert och hoppar ju utan att ifrågasätta! :)

Saga och jag har varit på en härlig tur idag!! En hel timme var vi ute, första gången vi har ridit så länge. Hon var så duktig så... matte stolt:love:

Vi travade ganska mycket, uppför långa backar och hon travade på så fint så och efter backen när det blev plant så fick vi till riktigt fin härlg trav. :love: Det värsta var bara att matte blev lite stressad på slutet av ridturen för det började åska:eek:

aha okej, men de kan ju vara på tiden att lära min dam de på riktigt, :D hon kan ibland, men ibland inte.. så träning som gäller nu då. :)

Guuud så snygg han är :love: du vill inte göra ett byte ;) hihi
blir de någon dressyrtävling på honom då eller kommer du bara sattsa på hoppningen? :)

Vad duktiga alla är med sina hästar, rider långa turer, hoppar, tränar dressyr, satsar på kvaliten! Jag var ju som sagt iaf på utställning, och lovade kort! Så här kommer det! Fick tyvärr bara 5 kort från hela dagen, för sambon fixade inte att hålla hund, putsvante och ta kort. Detta trots att hunden låg utslagen och sov!:rofl:

22779219.jpg

Här är även en liten film när vi får bedömningen..!

http://www.youtube.com/watch?v=DukuW_GGK8M

Jag brukar vara en storyttare men Calle vill jag ha kvar ;)

Hans dressyrform är i dagens läge beroende av vilken sida han vaknat på ..så ingen dressyrtävling :angel:
Ibland bara drar han i bettet eller bockar omkring i galoppen.. så vi satsar på semifinalen så får vi se hur allting utvecklar sig sen.

Gud vad fina ni var när ni dressyrade då :D

Tiger bara filmas nu för tiden, och den kan jag inte lägga in på datorn. Jag kommer undan smidigt minsann ;)

Vad roligt att vi kunde peppa någon! Stackars Toppen försöker väl göra det bästa av situationen med klumpen som sitter och stör på ryggen..:o Vi får väl se hur det går, jag kan ju avbryta om det går åt pipsvängen. Han ska ju inte säljas utan det är ju mest en kul grej samtidigt som det känns bra att ha ett mål att jobba mot.:idea:

Ja han är bra snäll min plutt!:love:

Jag förstår att du blir stressad av åska! Jag tyckte förr att det var mysigt när det åskade men sedan så råkade jag vara i ett stall när blixten slog ner i stallet, efter det så tycker jag åskan är sk**läskig!

Senast ändrad:

Semifinalen är 27-28 sept. så vi har lite tid att trimma på.
var in o hoppade idag och hade bommar bakom hindren för att få honom o sluta hoppa så långt, han tyckte de var lite jobbigt men fattar precis vad som menas och gör de han ska men inte med lika mkt tryck.
Märks att han blir valpig i de lägena när han måste komma ihop o då finns de inte utrymme för o flasha utan då måste man fokusera o spara på krafterna ;)

Q hoppade riktigt bra idag oxå o var på hugget.
Ska ladda upp nån bild på honom sen från gårdagens dressyr.

knapp

Igår var pålle jätteduktig :) Red trädslalom, över stockar och sten och hon är himla stabil i skogen. Hon ÄLSKAR det :D Superlätt att jobba, hon blir ju varmt snabbt också tack vare allt lyftande på hovarna som ger gratis ryggaktivitet. Jobbade fint och ärligt rätt länge, sen började hon kasta med huvudet och blev stark och ville gå hemåt (trött), då var det bara att avsluta.

Idag tänkte jag ta med henne ut på en "tittrunda", först över en lång bro med räcke sen en hästgård där det finns en massa saker att kika på. Och endel vattendrag som ju är döööläskigt ;) På torsdag kommer ägaren och tittar till henne, lite spänd om vad hon har att säga.

kl.
Nu kommer jag med bilder igen.
De är inte de bästa, jag sitter som en kråka och underlaget lutar neråt, eller egentligen gör de inte de men mamma har nog vinklat kameran , så de ser ut som vi stupar :p

Tycker Q har grovat på sig nu under sommaren , han har vuxit o är nu 155 cm över havet (mätt idag) och sen har han även problem med tänderna, tror vi.
Beter sej lite knepigt emellanåt med munnen och ska kolla upp de.
Q007.jpg

Q014.jpg

Q006.jpg

Mätte förresten calle idag oxå och döm om min förvåning när mättkäppen stannade på 169 :eek:
Endera visade den fel (läs vi gjorde fel) eller så är han inte större, upplevs dock mkt större.

Den där lilla gulingen är rena barnleken att rida, har alltid varit så oxå.
bara ta tyglarna o sen driva på framåt.
De enda problemet är att han ibland tappar bjudningen lite, har en liten latmask i sig, samt att han skjuter ut höger bog nä rhan får chansen.
tom min mamma som inte ridit på flera flera år rider honom utan problem (är ju hennes häst).

Min hopptränare säger att han är för prydlig :rofl:
Calle däremot har jag fått kämpa med och använda min list emellanåt ;)

Att Q är så vacker får jag beskylla hans mor för, hon är en otroligt vacker dam, hästen med stort H i mitt liv.(nåja ponnyn ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 805
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka