04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Har du funderat på att visa henne i Dk? Dom har väl sista hoppekåringen i okt.Det kan ju bli dubbla meriter :idea:

Har tråkigt, så jag undrar hur en vanlig vecka ser ut för er & era bebisar?:)
Självklart är det stor skillnad beroende på individ, hur långt man kommit med utbildningen osv, men kan vara intressant att höra tycker jag:)...
Har inte något fastställt schema bortsett från fredagar då jag rider för tränare. I snitt skulle jag tro att jag rider ungefär fem dar en "vanlig" vecka. Är ingen större vän av ridbanan:( så jag rider mest ut. Till hösten tänkte jag emellertid försöka komma iväg en dag i veckan till den lokala ridklubbens ridhus o träna. Tycker Pompa har varit jätteduktig med tanke på att hon i princip var ohanterad när hon kom till mig för ganska precis ett år sedan.:banana: Målet är att vara med på arabcupen i Strängnes innan hon blir sju

Idag red jag äntligen på banan med Van Remo. Fastän vi hade alla odds emot oss så var han så duktig! Det regnade, traktorn körde på ena sidan banan & flyttade vagnar, på andra sidan körde gräsklipparen, men detta störde inte min fina grabb!:)

Bildbomb: (ignorera min sits = fy skäms Jonni!)
22731631.jpg

22731613.jpg

22731673.jpg

22731690.jpg

22731699.jpg

Power: (fråga mig inte vad jag håller på med)
22731693.jpg

Du har hört det många gånger så med risk att bli tjatig sällar jag mig till kören av människor som säger: F-n vad fin han är !:rofl: Tycker att bara sedan jag började titta i den här tråden i juni någon gång så har han blivit mer o mer proportionelig. Ni är ett jättestiligt ekipage ! :banana:

Tack så jättemkt!:laugh: Näe då, inte tjatigt alls, jag blir alltid lika glad när jag får höra sånt!:love::laugh:

:o
Du har hört det många gånger så med risk att bli tjatig sällar jag mig till kören av människor som säger: F-n vad fin han är !:rofl: Tycker att bara sedan jag började titta i den här tråden i juni någon gång så har han blivit mer o mer proportionelig. Ni är ett jättestiligt ekipage ! :banana:

Och jag håller med föregående talare

Visst är han fin, men jag som bara är centimetern kortare än dig får höjdskräck av den sista galoppbilden och svimmar rabiat!:eek: Hjälp!

Du är modig som vågar galoppera så långt ovanför markytan!

Jag är alldeles nöjd med cocacolaburkshöjd jag. :P

Åh, tack så mkt!:laugh:
Hihi, joo jag kan hålla med om att det ÄR väldigt högt över marken. Speciellt när han är så storgalopperad oxå - det går fort kan jag lova med de långa benen! Ett enstaka galoppsteg & vips så är långsidan i paddocken passerad:eek:

Senast ändrad:

Ni är så fina så :D.

Mitt schema är att gå med Helge 30-60 min per dag. Inte svårare än så :p.
Och sjukhage ca 2 timmar per dag eller så länge han håller sig lugn.

Här är han från idag i hagen.

dsc_0003_14786399.jpg

Idag förresten gick vi på landsvägen och han skötte sig hur bra som helst! Han är väldigt bakskygg så han är rädd för bilar men inte idag inte. Jätteskönt!

Haha jag sällar mig till skaran med höjdrädsla :p Van Remo är jävligt fin men verkligen ingen häst för mig. Och då tror jag ändå jag är nån cm längre än Jonni :p Håller mig till min kära 150 centimeters-burk :D

Nu har vi förresten städat klart i stallet. Ca 3-4 timmar på 3 personer igår och 5 timmar på 5 personer idag. *puh* Igår orkade jag ju rida men idag är det precis så jag orkar sitta upprätt.

Har ni tänkt på att det redan är mörkt ute? Snart sker ridturerna i mörker... :cool: Hoppas på massa snö i vinter så det blir ljust och fint och härlig snöpulsning med pålle :d

Tack allesammans!:love:
Jag har sagt det förut & jag säger det igen, det betyder verkligen såå mkt!:laugh:

Hihi och själv gör jag en "egen klubb" för mig, som snarare tycker att det är läskigt/svårt att rida mindre hästar:p Men det beror nog på att jag aldrig varit i de där omtalade "ponnyåren":angel:

Nämen fyyy... säg inte såå... buhuuu... jag tänkte faktiskt på det ikväll att jäklar nu börjar det ju bli mörkt ju... redan..:cry:

Denna tråden har jag missat totalt:p

I Mars-april fick jag hem en valack 4år e.pomme royal ue. Alegretto. Blev inriden i en månad som treåring i maj förra året och har sen dess bara stått i en hage och inte gjort någonting. Så när han kom till mig så var det bara att börja om från början. Snäll och okomplicerad som han är så gick allting väldigt fort. Mkt bra psyke. I början av maj Gjorde han en clear round tredje gången han hoppades över huvudtaget 70 80 och nolla båda. Tränaren tyckte inte att det var någon idé att fjutta runt på den höjden och tyckte att vi skulle satsa på 4 årchampionatet som vi inte alls var inriktade på från början.Skulle bara vara en bonus. Sin första 1metare(& 5 ggn han hoppade) gjorde han sista helgen i Maj och nollade båda klasserna. Har efter det gjort två tävlingar och är nu färdigkvalad.

Det vi ska jobba och finslipa på nu är lydnad,helhet och byte till höger(han tycker de e lite jobbigt):p

Dessutom har han utvecklats något enormt och blivit riktigt riktigt fin. Hoppar med bra teknik både bak och fram, rund, fin rygg över, underbart psyke och redan nu bedömmer han avstånd väldigt bra själv. En riktigt smart grabb:)

andra tävlingen:
http://www.youtube.com/watch?v=VEOuEtGVjko

DSC_3913.jpg

ssd.jpg

fdgd-1.jpg

Oj vad han har hämtat sig i hull :bump:
Du är verkligen duktig :bow:

van remo: jättefin häst! Han ser ut att röra sig trevligt, du får fixa film tycker jag :)

Han är riktigt läcker! Hade mer än gärna sett den galoppen på film :D :d

Men jag har höjdskräck jag med, jag har fått nog av stora hästar i mitt liv, fi fan vad mycket rygg det är jämfört med en ponny. På de små sitter man ju som gjuten oavsett vad de gör (säger jag som åkte av för bara en vecka sedan ;)) medan de stora bara kan trycka till lite så tappar man ju allt :eek:

Vi var ute o gick en sväng med hästar o hund ikväll mellan 21.30-22. Becksvart snar :eek:

Men jag tycker det är lite härligt, bara det är ljust på morgonen...

Välkommen!

Det syns att det är Pomme Royal som pappa till den du. Har träffat på ett par och just den höga halsföringen och den kattlika gången hade de gemensamt.

Vad kul att ha en så okomplicerad häst.

Ja exakt. Det är rätt roligt att ha han då vi haft en pommeroyal-avkomma förr. Har redan sett massor av likheter och ska även bli kul att se hur denna utvecklar sig.
Absolut och våran förra var precis likadan. Får hoppas att det håller i sig bara:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 805
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka