04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Hon är ju jättefin din "burk".:bump: Ser väldigt harmonisk ut.

Även små "burkar" kan vara söta.;)

Men jag ska väl inte gnälla. Det har ju blivit bättre. Som hon såg ut som unghäst... Då snackar vi burk. Ponnyburk.:rofl:

Jämföra lite:
Ella tre år
SMALL36.jpg

Ella fyra år:
PICT0357-1.jpg

Det ser ut som om huvet blivit mindre och kroppen större?:confused:

Och hon har ju inte längre något fuxigt hästhuvud som växer ut ut baken på henne...;)

vad ni skriver allihop :p

A-K Eng, precis som dig kan jag hitta fel på min häst oxå men så länge han hoppar som han gör och fortsätter vara en sån trevlig och snäll individ så kan jag ha överseende med de ;)

Igår fick Calle hoppa lite studs vilket han tyckte var jobbigt, han är ävldigt ambitiös i hoppningen men tar alldeles för stora språng, högt och långt. Så nu blir de mkt bommar och serier så jag kan trycka ihop honom utan att behöva bråka.
idag har han fått klättra tillsammans med Q och han har riktigt bra kondis/flås nu :D
Lite mera muskler vill vi dock ha,
Ska skicka iväg anmälan till semifinalen oxå.

Ja det gör det faktiskt, dvs ser ut som om huvet blivit mindre o kroppen större. Tycker i alla fall att hon ser himla fin ut, ser ut som att hon har en sån där rund o härlig rumpa.:rofl: Hur hög är hon o vad är det för stam på henne ?

Har tråkigt, så jag undrar hur en vanlig vecka ser ut för er & era bebisar?:)
Självklart är det stor skillnad beroende på individ, hur långt man kommit med utbildningen osv, men kan vara intressant att höra tycker jag:)...

En vanlig vecka för min Bebis ser ut ungefär så här :

Ridning / Arbete var annan dag. Kan bli två dagar på raken om det kör ihop sig med väder och sådant och då vilar han två dagar. Passen varieras mellan dressyr på banan / uteritter och tömkörning i skogen som han älskar, kommer även att lägga in lite hoppning typ varannan vecka.

Varannan vecka rider vi dressyrpass för tränare , så då lastar och åker vi iväg.

Målet för hösten är att rida kvalet till 4-årschampionat den 14/9 Sedan skall han vila någon månad

knapp

Idag har vi varit ute på en lång ridtur :) Lite över en timma men nästan bara skritt. Efteråt var min jacka och mina byxor sjukt skitiga, haha... Beskriver rätt bra hur vi tar oss fram genom skogen - över, under och genom träden ;) Det är härligt att hon är stabil och glad i skogen, bara att styra - men man få vara snabb annars bara går hon, oavsett vad som står ivägen haha.

Vid ett ställe var stigen helt översvämmad och pålle har ju allmän skräck inför vatten på marken, så matte fick hoppa av och visa vägen. Det var dock helt otippat att hon då följde mig utan minsta protest! När man rider stannar hon vid åsynen av vatten men när jag gick före traskade hon rätt igenom, så duktig så :)
Turen var rätt jobbig både psykiskt och fysiskt så jag gick hela vägen hem sen, ungefär halva vägen. Snällt va ;)

Bjussar på bilder som är en vecka eller två gamla. Snuskigt mycket flygfän och äckel den dagen men nån lyckad övning blev det.
28.jpg

26.jpg

27.jpg

kl

stressade vi känner oss här borta, ni andra är så flitiga!
Min fblvalack är ju tyvärr enbart sällskap/vilohäst pga sin minimala vikt och lite hovproblem. Längtar tills det vankas ridning på denna fantastiska häst (som jag aldrig suttit på) :love:

Ja det gör det faktiskt, dvs ser ut som om huvet blivit mindre o kroppen större. Tycker i alla fall att hon ser himla fin ut, ser ut som att hon har en sån där rund o härlig rumpa.:rofl: Hur hög är hon o vad är det för stam på henne ?

Visst har hon en härlig rumpa. Musklig o fin. Hon är liksom född muskulös.

157 cm är hon och e: Qalle-Bold Irish-Strauss-Besk.

Ja visst blir man stressad. Men jag får ursäkta mig med att det varit hovböldsoperation, brist på passande sadel och hälta och hosta ivägen. Och ett sabla jobb som sugit musten ur mig.

Men träningen går ändå frammåt lite tycker jag. Passar på att träna henne på vatten nu när det är så blaskigt ute. Det ska ju bli en fälttävlanshäst av henne.

Kvalité hinns inte med. Även om det var planen.

Fast egentligen är hon ju inget att visa. Inga tjusiga gångarter. Och inget imponerande hopp. Har bara hunnit ta två hopplektioner i sommar innan hon gick ikull och knäckte till sig. Så det blir ingen kvalité.

Jag har inte lagt upp någon veckoplan än.Har ju bara haft min nya häst i ca 3v och hon var ju bara riden i ca 1 1/2 mån.
men hittills så har vi haft bomträning 1-2 dagar (jag är hoppryttare,hästen 100% dressyr) promenader i omgivningen för hand komb.med NH träning 1 dag,vilodag när det står som spön i backen :o.
men tanken är väl att det ska ridas muskeluppbyggande i naturen ca 2-3 ggr i veckan,bomträning minst 1 gång och något markarbetspass i ridhuset ,måste bara lära henne åka trailer först :idea:

A-K.Eng.Tack!! :love: du vet varför och jag tror inte jag sa det innan

Hej alla!
Nu har vi varit på riksutställning! Och det är bara att konstatera, att jag har en fin häst, men ingen fin shire! Ser fortfaande ut som ett fullblod i jämförelser med de andra! Liten, lång, lite massa och ingen resning! Men hon visade upp sitt fina temperament! När hästarna framför henne brallade iväg då publiken applåderade så reste hon huvudet o tittade på dem! En klippa! Knatade rätt in i transporten både på dit och hemväg, trots att det var ett år sen vi lastade sist! Hon fick iaf 77887. Trist att få klass 2, det brukar hon inte. Men hon såg ut som en helt annan ras i jämförelse med de andra. Den fick sämst i vår klass förutom oss, fick 41 el 42, så det var liite skillnad! Kort kommer, har tvärr kameran kvar i stallet!

Lite bilder från igår på min lilla dam som rätt vad det förvandlats från lite halvseg unghäst till krutdurk (hade viss effekt tydligen att jag höjde havren 1kg...) tyvärr upptäckte jag ganska snabbt när jag behövde ta i henne mer att vi nog får låta vet ta en kik i munnen blir inte allt för förvånad om vi hittar en liten ilsk vargtand i höger sida.

Cnv0414.jpg

Cnv0421.jpg

Cnv0416.jpg

Cnv0420.jpg

Cnv0415.jpg

Cnv0419.jpg

Det finns lite travlängning att plocka fram vi får bara hoppas att vi hinner få henne så stabil att hon kan visa det på kvaliteten
Cnv0417.jpg

Kanske skulle satsa på en krumelur karriär till min lilla hopphäst.....

Hon ser bara bättre o bättre ut :d
Och varför inte en krumelur karriär,W lämnar ju bra gångarter,min rörde sig bättre än dressyr"kamelen" jag har nu,fast denna lilla nya har en mentalitet som inte går av för hackor :love:

Hon ser bara bättre o bättre ut :d
Och varför inte en krumelur karriär,W lämnar ju bra gångarter,min rörde sig bättre än dressyr"kamelen" jag har nu,fast denna lilla nya har en mentalitet som inte går av för hackor :love:

Ja visst gör hon, utvecklas något helt enormt, man har lite svårt att tro att hon är så lite riden som hon är.

Hon har ju att brås på även på gången W har ju som sagt en väldigt bra trav själv och har ju även haft en dressyrkarriär utöver hoppningen. Morfar Leonardo II har ju gett ett antal svårklass dressyrhästar, så förvånande är det ju inte att hon kan röra sig.

Just nu sitter jag mest och är sur på de nya reglerna att man måste lösa kvalpapper för att kvala till finalerna via kvaliteten. Känns ju inte som oöverstigligt att hon skulle kunna kvala i båda grenarna OM hon visar upp sig bra (likaväl som det kan gå åt pipan i båda grenarna pga hennes orutin). En fyraårs final är ju inte dålig merit att ha speciellt om hon inte skulle hålla (dock blir jag mer och mer säker på att hon kommer att göra det bara efter en period med sko så har hoven rättat till sig från deformerad till helt normal hovform :banana:) Men att lösa två dyra papper till henne för bara detta tillfället (sista kvaldag via tävling ligger ju helgen efter kvaliteten så den vägen lär hon ju inte hinna) när man vet att hon inte alls är stabil än och det lika bra kan gå åt pipan samtidigt är det ju väldigt surt om man får tillräckliga poäng för att kvala och inte har löst pappret :angel::cool:

Har tråkigt, så jag undrar hur en vanlig vecka ser ut för er & era bebisar?:)
Självklart är det stor skillnad beroende på individ, hur långt man kommit med utbildningen osv, men kan vara intressant att höra tycker jag:)...
Har inte något fastställt schema bortsett från fredagar då jag rider för tränare. I snitt skulle jag tro att jag rider ungefär fem dar en "vanlig" vecka. Är ingen större vän av ridbanan:( så jag rider mest ut. Till hösten tänkte jag emellertid försöka komma iväg en dag i veckan till den lokala ridklubbens ridhus o träna. Tycker Pompa har varit jätteduktig med tanke på att hon i princip var ohanterad när hon kom till mig för ganska precis ett år sedan.:banana: Målet är att vara med på arabcupen i Strängnes innan hon blir sju

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 812
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka