04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Haha ja hon är allt en liten köttbulle :D Och polackerna är ju sådana i kroppen även om hon går ner i vikt, men jag hoppas hon ser lite mer slimmad ut i höst ändå ;)

Vi skippar det,ringde till dom i början på veckan och blev sur.
Jag är ju ingen älskare av dom sen tidigare och nu ännu mindre,så vi tar igen det nästa år på 5års champ.istället :angel:
Måste troligen åka i alla fall med en 3åring,hoppas jag ;) tra la la
Nu tror jag nämligen att jag styrt upp mitt hästeri

*kl*

Vi har varit på miljöträning på ridklubben idag. Den var hoppläger och folk och hästar överallt så det var perfekt. I början spelade han apa och blåste upp sig och hade sig men sen lugnade han sig och var jätteduktig! *stolt matte*.
Vi gick på travbanan och mötte andra hästar i galopp, vi stod precis bredvid banan där de hoppades och "hälsade" på farliga saker och han var så duktig min lilla bäbis :love:.

csc_0134_14666805.jpg

csc_0135_14666825.jpg

Nog ser han rätt fin ut för att ha haft boxvila i snart fem månader?
csc_0137_14666873.jpg

dsc_0121_14666905.jpg

dsc_0104_14666938.jpg

Han ser superfin ut, och vad som mer slår mig är att han har en sån livsgnista i ögonen trots allt han varit med om! Han vill vidare i livet!

Finaste grabben!:love:
Jag bara ser framför mig hur otroligt snygg han kommer bli allså!:d:love:

Senast ändrad:

Ja vet, hon gick över tiden med skoningen och har ingentligen inte gått någonting alls pga av de.
Sedan har jag även bytt hovslagare, så de är inte alls att komma med pekpinnen eller nått sånt, bra att du yttrar dig!
Idag är hovarna fixade igen (de ser redan bättre ut) och nu äntligen kan ja gå i skogen med henne :D
Jag kan även lägga till att vet. kommenterade de :p;)
Förresten, snygg polle du har, sjuukt vacker! (svag för gråskimmlar) :love:

sannaaah, taack visst är hon :love:

Ja det känns så bra. Den gnistans fanns inte där i mars/april kan jag säga. Då såg han bara ut att ha ont och tycka livet var pest.

Van Remo: Du har ju en riktig snygging själv också! Fast stoooor :D

Men hur stor är din då? Tyckte att han såg rätt stor ut, på en av bilderna syns du ju inte ens bakom honom:D

Han var 170 när jag köpte honom i juni förra året och jag har inte mätt honom sen dess :o:D. Några cm till skulle jag tro för han var ganska överbyggd då men har blivit någorlunda jämn nu.
Jag är 175 så högre än mig borde han inte vara :angel:.

the_connemara: Kämpandet har vi lämnat bakom oss. Nu ser vi positivt på framtiden och tar en dag i taget bara.
Den jobbigaste tiden är förhoppningsvis över :banana:.

Senast ändrad:

Han är nu ca 163-165 Blir nog något större.
Ja han är jättetrevlig att rida men ganska lat ibland ockå :angel: krävs rätt mycket ridning ..

Hur stor är din kille ?? Han ser något mindre ut än Simba ?? och han är jättefin :love:

*KL*

Här kommer lite nytagna bilder på min "burk".

PICT0357-1.jpg

PICT0358-1.jpg

PICT0359.jpg

Jämför med mamman, visst är de lika...*not*:cool:
PICT0278.jpg

Mamma med lillebror
PICT0069-1.jpg

Hon har lite för korta och raka bogar. Det blir mer tydligt i sadeln. Känns som att man inte har någon häst framför alls.

Är det bara jag som gnäller på min egen häst?;)

Ella är ingen stjärna, men jag tror att hon är det häst jag behöver och som passar mig.

Har förresten haft ute en som behandlat henne. Ella hade några låsningar. Kan komma av ikullridningen. Men har inte märkt några förbättringar.

Dock hände en stor grej igår. Jag blev så stolt. Ella är rätt fjantig och tittig och vid ett ställe i skogen finns det ett dike där dräneringen under vägen pajjat så det är alldeles sumpigt. Där brukar jag få sitta av och gå före. Igår hade det ju regnat och det var värre än vanligt. Men den här gången så gick faktiskt min modiga lilla häst över utan att jag hoppade av!:love:

Jag har hoppat av henne många gånger när det varit otäcka saker. Inte velat stressa henne. Nu kanske jag får belöningen för visat gott föredöme?:D

Superfina tjejen ju!:laugh:

Idag ni gott folk, har jag ridit barbacka på Van Remo för första gången. Skrittade upp till hagen & han var så duktig! Så nu kan jag stryka det på min "Att göra lista":D

Bildbevis:
22710365.jpg

22710364.jpg

//Jonni

Du ser faktiskt inte så liten ut när sadeln är borta!;)

Jag red själv barbacka på min lilla skrutt när vi inte hittade en sadel som passade. I ett halvår.

Vad står näst på listan då?

Näe blev själv chockade över det:eek::D
Näe vers, men det är nog "tack vare" att han inte är så tjock just nu, så jag ser ut att ha långa ben:devil:

Shiit!, ett halvår!:o Men mysigt!, om hon nu inte hittade på rackartyg:p

Näst på tur är att få honom i bra kondition & komma igång ordentligt, bygga upp muskler & komma längre i hans utbildning. Han har tappat nästan allt efter vilan känns det som:o
Vad ska du göra med din?:) Kvalité?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 819
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka