04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Va fina ni är :love: Otroligt snyggt med det där röda!!

Å du behöver inte vara så hård på dig, stillbilder kan ju göra att man ser minsta lilla grej bara för att det fångar något man gör en kort stund! Jag tycker ni ser jättefin ut å vem har inte saker att träna på?? :D

Tack :)

Eh, jo, efter det passet fick jag verkligen en tankeställare. Det är väldigt nyttigt att bli fotad/filmad (filmerna kan jag inte lägga in på datorn som tur är :devil:). Bilderna är gravt censurerade :angel: Men det är ju sant, man har alltid något man behöver träna på.

the_connemara Van Remo får visst se upp. Eran outfit är inte så pjåkig den heller. Heltjusigt med rött. Duktig o hoppa verkar han vara också din pålle.:bump:

Haha, jag saknar schabrak till de flesta av mina oufits (dressyr till dem) så det är bara tråkiga färger och rött som finns :D

Duktigt, nja. Han behöver hoppa en bra bit över metern för att börja hoppa. Så i ridningen tycker han mest det är töntigt lågt (bara hoppad 6 gånger) och benen hänger i det fria. Fast när han väl hoppar så är det visst väldigt bra enl tränare (som själv dömer, föder upp och tävlar unghästar sedan en herrans massa år tillbaka). Jag är nöjd bara han hoppar och inte slänger av mig efter hindren :eek:

Vilken snygging :)

Jag vill också köra in, frågan är bara NÄR man ska sätta fart med det. Lär ju få lägga ridningen åt sidan ett tag, iaf vidareutbildningen.

Vi gick ju på inkörningskurs som var 1 gång i veckan. Då funkar det ju bra att fortsätta rida, vi gjorde ingenting hemma förutom att träna in ett kommando som i alla situationer betyder stanna direkt och stå helt stilla. Eller hur tänker du?

kan förresten tillägga att Czhisans hoppteknik nog inte är den bästa :D :p

Igår prickade vi ösregnet helt rätt när vi skulle löslongera. Dock fattade hon villigt galopp flera gånger - stor förbättring på denna månad! Även om galoppen ännu är dålig så är den bättre :)

Sen sprang jag med henne över en bom ca 20-30 cm över marken. Första gången trampade hon bara rätt igenom, haha. Andra gången halvhoppade hon och tredje gången blev det ett riktigt hopp över detta enorma hinder. :p

Sen fick hon springa lös igen och tänkte gena innanför hindet (stod inte vid staketet, hon kunde sprungit utanför det också). Men jag var snabb och styrde henne mot staketet och då hoppade hon alldeles frivilligt ;) Inte så vackert och inte med glädje, but still!

Jag tänker mer att man satsar allt krut på inkörningen en tid, precis som med inridningen. Sen får hon vila från det och bli riden och sen tar man upp det igen osv.
Så då blir det ju för mycket om man ska kräva mycket även i ridningen.

Så tänker jag :)

*KL*
Så har jag äntligen hittat ett sätt att få filmerna till att funka på internet.
Här kommer en liten film från hoppningen häromkvällen. Första gången jag har hackamore på henne (vet kommer på fredag och letar vargtand).
En bit kvar innan damen kommer till sin rätt, dock är hon väldigt lustig med hur cool hon är med hinderna, hon tycker vi har lite löjligt små hinder travade kavaletti över krysset ett par gånger (inte med på filmen).
Nu hoppade vi i alla fall "kombinationen" i den höjd som den kommer vara på kvaliteten vilket inte var några problem alls, nu skall vi bara få henne att våga hoppa i galopp, har i alla fall börjat att själv gå över i galopp i sista steget så det kommer nog snart.
http://www.youtube.com/watch?v=fYk2xF5wFGc

Kollade inte hela filmen (är på jobbet) men vilken trav! :love: Ser superhärlig ut. Och pigg och glad på hindren :D

Aha :) Jag hon är ju så gammal nu så det går säkert bra. Tiger var ju bara 2,5-3 så då hade det nog blivit lite härdsmälta att köra "intensiv" träning. Att köra (eller ja, vi körde bara de allra sista gångerna på vårkanten, väldigt mycket grundläggande) en dag och rida en dag var tillräckligt för honom (då gick han ju bara helger).

Ser ut att finnas potential för fälttävlan där ! :banana:
Hoppas det ordnar sig med hennes tänder.

Kollade inte hela filmen (är på jobbet) men vilken trav! :love: Ser superhärlig ut. Och pigg och glad på hindren :D

Ja hon rör sig riktigt bra, ändå visar hon bara en bråkdel av traven under ryttare fortfarande, du skall se när hon showar i hagen, då dreglar man :p, men det är faktiskt väldigt skönt att hon har så bra gång som hon har finns så att säga två karriärer för henne om nu benet skulle klydda, håller det inte för högre hoppning så kanske det ändå håller för dressyr. Är ju lite tråkigt om en sådan häst skall behöva gå in i avelsboxen på heltid redan som 4 åring även om hon har mkt att ge där också så hade det ju varit roligare med någon tävlingskarriär först också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 780
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka