04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Gud så hon hoppar!

Ja visst gör hon :love: jag gick omkring med ett leende på läpparna igår efteråt, jag har sett glimtar av det innan och visste att det fanns där och så härligt det var att se henne plocka fram det, fortfarande behövs ju en hel del styrka till för att kunna hantera sprången fullt ut men det kommer med tiden, nu vet jag att jag anat rätt.

Nu råder bara full förvirring om hur vi skall göra på kvaliteten, löshoppning eller uppsutten, hon kommer ju aldrig att hinna få fram så här bra språng i uppsutten, samtidigt så är den uppsuttna enklare med tanke på att hon inte är på topp i kondis än precis. Frågan är hur mkt hon orkar på stora hinder i löshoppning efter att först ha gått gångartsmomentet.
Poängen hänger ju med hela livet, diplom kan de dessutom få vilket man än väljer. Samtidigt så viskar det ju bak i huvudet att skulle hon visa fram såna här språng i uppsuttet så sitter biljetten vidare inte långt borta (hon bör gå rätt högt på exteriörsiffrorna vilket räknas in numera för att kvala vidare gör hon det så sjunker ju kravet lite på vilka siffror som behövs). Sen är det ju en helt annan femma om hon är färdig att kunna gå en final om bara 2 månader :angel: om hon nu mot förmodan tar sig vidare. Ångest, tur jag redan förvarnat arrangören om att villrådighet gäller ang uppsuttet eller löshoppning :p

Kan jag skicka ner min "dressyrkamel" till dig för träning ;)
Det är bra klipp i din dam :love:

Ha, ha jag får väl köra igång igen med att ta emot utbildningshästar, har ju istort sett haft den biten nere sedan min skada och bara kört på med egna. Har ju fått riktigt blodad tand nu med damen, fråga mig senare i höst när jag gett mig på mina två vildbassar så är kanske känslan en annan. Den lilla ligisten har jag iofs sagt till Olof sedan hon bara var någon vecka gammal att jag skall skicka hem till honom den dagen det är dags att sitta upp, den damen kommer nog orsaka ett antal blåmärken :cool:

Lugn, lugn, det var var en komplimang. ;) Att hon är en hopphäst går knappast att betvivla. Det jag menade var att hon såg ut att ha en bred potential. Snygg e hon också, men det har jag sagt förrut.:bow:

Haha jag tog det inte alls på annat sätt, skulle skämta tillbaka fick dock plocka bort smileyn jag hade efter då den gnällde att det var för många "bilder". :D

Fin hon är trots vilan, men jag tycker allt det är fusk att du har en massa stubbar att rida på, här har de envisats med att ha haft raps överallt, men även när de kör med säd så är de numera så tradigt kvicka att stubben ligger max ett par dagar innan den är väck igen. Vi hade innan världens bästa stubb precis bredvid med en lång seg backe att galoppa hästarna i, saknar den verkligen...

Du, vilket härligt skjut hon har! Och vad det framhävdes snyggt av de vita lindorna!
Härligt att se att ni kommit igång!:D:D

Och nu har jag tagit hem min bebis oxå, slut på betet för i år. Så i morgon sätter vi igång med promenader igen, och så sitter vi nog upp om ngr dagar. Det ska bli så kul!!

Och jag kan borga för att det fungerar utmärkt ;)
Hur gör ni andra :angel:

Haha den enda kontakten jag har haft med danska hästar är en vit, brunprickig sak korsning mellan giraff, noshörning och krokodil med en liten touch av örn inblandat där någonstans. Rätt schizo, ibland kom krokodilfasonerna fram men nästa sekund var dom som bortblåsta och istället kom den halvsnälla giraffen fram. Fast hon var rätt söt ändå!

Den andra kontakten var en isabell med det fyndiga namnet Isabel (klipsk döpare) som var lite tossig i skallen, men ändå rätt fin. Blev dock hamburgerkött lika fort som hon kom..

Såå.. det var mina danska erfarenheter :D

Jag har nog åkt land o rike runt efter mina hästar tror jag.
Ponny från Skåne, sto från Västerås, val från Falun, val från västerås(finsk moderlivs imp) val från värmland och sist Val från tidaholm:D
Men ingen dansking här än, och jag hoppas att Tom blir kvar hos mig, läääääääänge!!:love::love:

Och nu har jag tagit hem min bebis oxå, slut på betet för i år. Så i morgon sätter vi igång med promenader igen, och så sitter vi nog upp om ngr dagar. Det ska bli så kul!!

Dig är jag verkligen avis på kan jag säga.:grin: Här stallar vi in först om två veckor. Ja, eller det gör man ju som man vill men det känns okamratligt mot "beteskompisarna". Det märks att hästarna börjar bli trötta nu o stallar jag in Pompa och Premessa känns det som jag tvingar in dom andra också o jag vet att åtminstonde en av pållarna går ute av rent ekonomiska skäl. Nåväl, jag ska inte klaga. Pompisen går bättre än nånsin o det känns som hon har tagit ett jättekliv mentalt under sommaren.:idea:

Jag var precis inne och kikade lite i min egen blogg, och såg att han betat sen den 8 Juni, med ett kortare uppehåll då hagkompisen flyttade, och tills nästa gäng skulle ut.
Så efter två månader så känns det verkligen toppen att komma igång.:D:D

Och så har han ju fått skor fram nu med, så nu känns det som om vi är redo att börja! Ska bli så himla kul, jag är superförväntansfull!!

Toms Hemsida

Eftersom jag är helt hopplös på att lära mig att lägga in bilder här..;)

Mina arabflickor är från Flen annars har jag bara haft en massa gotlädska pållar. Töm min ridtravare var gotlandsfödd.:)

*kl* Nu j*vlar!!! Vi har galopperat :banana: (räknas två steg :rofl:)

Vi red uppför en brant brant sand/bark backe som ligger precis hemma hos mig. Jag har inte tänkt att det är nån bra galopp backe för att den är så brant.... men efter att vi ridit och hon var sååååå duktig idag :love: så styrde jag uppför backen och tänkte att jag låter henne springa bara och tog mantag. Hon travade och föll in i galopp typ två steg (backen är väldigt kort oxå) Jag var så till mig så benen nästan skakade när jag hoppade av! :rofl:

Så nu blir den backen fortsättningen på vår galopp träning. Nästa gång tänker jag driva försiktigt lite mer och bara låta henne springa och säga kommandor galopp som vi tränat på, verkligen inte stressa/jaga på något utan bara få henne att falla in i galopp och jag tror det kommer gå jättebra! :banana:

Håller tummarna för det! Vad roligt för dig!

Självklart räknas två galoppsteg ! Förstår precis din känsla. Jag trodde nästan ett tag att min häst inte kunde galoppera, såg henne inte ens göra det i hagen. Men så kom dom där efterlängtade stegen. Jag hade då tyvärr bundit ris för egen rygg genom att ge hästen godis ihop med ordet BRAAA, så när jag vrålade BRAA ja då tvärnitade hon o inväntade godis med matte sittande framme vid öronen. :crazy:

Hahaha! Ja man måste alltid tänka på vad man gör! :D

Jo det är lika med saga, det finns liksom inget smidigt med hennes galopp och hon travar mest i hagen, galopperar bara om hon ska snabbt till andra sidan och inte ser det då snyggt ut :angel:

Å ni vet u hur förra försöket slutade... på marken :p så jag är sååå nöjd :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 774
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka