04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 617
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Mmm... han är bara så ´mumsig att titta på:d Maffig men ändå slimmad.
Här har vi "softat"några dagar men ikväll blev det ordentligt pass i paddocken. Gud vad jag längtar efter en annan sadel ! Om A-K Engs sadlar känns som stringtrosor så känns det som jag är en fis som halkar runt i en plastpåse när jag rider i sadlar som är breda nog att passa Pompas rygg:D Har kollat med mina erfarna stallkompisar om dom tror att hennes nuvarande sadel hämmar henne mycket men de tycker inte det även om de håller med om att ett byte vore bra.

Ha det gott i helgen:bow:

AK Tack så mycket har faktiskt hittat en dressyrsadel min tjocka rumpa får plast i men har en gammal stübben hoppsadel som jag rider ut i och den kan va en pina

MrsQ
Tack ja han är ganska "stabil" men endå ganska slimmad som Pompa säger

Pompa Tack han är en riktigt mumsig en tycker jag med . Härligt med ett ordentligt pass. Hoppas du hittar en sadel som passar både dig och Pompisen . Inte varit och kikat något på SRK ? Jag var där i idag och såg min föredetta arbetsgivares uppfödning "Bosse" hoppas 1,30 när jag såg han sist var han en unghästvalp på 3 år

Hann tyvärr inte idag men hoppas att jag får möjlighet att gå o titta nån gång under helgen iaf. Förhoppningsvis suger det ordentligt i "hopptarmen" efteråt så man tar sig i kragen o börjar plocka fram lite hinder. :angel:

Har tagit några nya bilder.
Först på Lasse i sitt nya täcke som jag köpte i Ullared
Lasse-tcke.jpg

Lasse2-2.jpg

Lasse1-4.jpg

Vi har nu siktat in oss på en träningstävling i hoppning i november och sedan även en riktig tävling i början på december. Ska bli roligt med ett mål att kämpa mot!

Sen är ju Carisma också på G, lite bildbevis på oss :laugh:
Carisma03.jpg

Carisma01.jpg

Carisma02.jpg

Detta får vara lite före bilder, hon är inte i så bra hull då fölis
suger musten ur henne, sen har hon ju inte några muskler att tala om, men vi jobbar på det :laugh: Skrittar och travar i skogen, klättrar även lite backar
och hon tycker det är SÅ KUL att få komma ut!!!

Men så fin ! ! ! :d Blir nästan lite avis:angel: Är Carisma också en 04:a?

Aha du e också"ponnymamma". :) Förmodar att du sover gott i morronkväll med tanke på det fullspäckade "schemat". Blev snudd på trött bara av att läsa allt du skulle göra.:grin: Hur som helst, lycka till med träningen ! :bow:
Japp, visst är man ponnymorsa :D.

Jag börjar tro att det är bra att vara yr, snurrig och dödstrött när man ska träna. Har nog aldrig gått så bra. Helt plötsligt kunde vi göra skänkelvikning, fatta lugn galopp och annat roligt som vi inte lyckats med tidigare. Somnade sött med ett litet leende på läpparna på kvällen.... Hade till och med träningsvärk dagen efter :p.

hon är jättefin :love:
Ska bli roligt att följa henne nästa år då hon ska ut på tävlingsbanan (antar jag).

Mina hästar vilar, calle helvilar o Q kommer ridas lite till o från här under hösten av mamma.
Imorgon flyttar jag ner till Uppsala ca 6 veckor så de blir alldeles lagom vila för calle som kommer vara som ett krutpaket när jag kommer hem ;)
Så de kommer bli lite dålig rapport från mig... men jag kikar in o läser om er andra.

Fixade nga bilder på nykomlingen idag.
Har ridit honom 3ggr nu sedan han kom och han tycker det är så himla roligt att få komma igång! :)

Exteriörbilden "döljer" nog en del.. Han är rätt kantig egentligen, har ju inte alls varit igång och har noll muskler. Sen får ni ha överseende med att han är "lite" smutsig... ;)
24343242.jpg

24343240.jpg

Söt kille, nästan lite ponny över honom:laugh: (Det ska du ta som en komplimang för jag är barnsligt förtjust i ponnisar);) Skall bli spännande att få se ridbilder:bump:

Hehe, han är som en ponny både i utseende och hanteringsmässigt:p Ska vara med hela tiden, testa att tugga på allt och inget o.s.v..
Så jag håller fullständigt med;) Ännu mer ser han ut som en med björnpälsen, ska bli spännande o se hur han ser ut när den försvinner :angel:

*KL*

Jahapp, då har man dragit ikull igen då. Och hur jag lyckades sitta kvar på hästryggen även denna gång är då jag inte kropp till att begripa. Rätt som det är så har man fötterna på backen med ett hästhuvud mellan benen och i nästa sekund svävar man i luften, fortfarande med ett hästhuvud mellan benen. Bara att grabba mantag och kasa sig bakåt till sadeln...:cool:

Ella har stått i två dagar och en uttråkad Ella är en extremt tittig Ella. Hon såg något farligt, hoppade ut till dikesrenen och den höll inte så hon gick omkull helt enkelt.
Lyckligtvis så verkade hon inte skadat sig så jag kunde rida vidare.

Lillebror Lanzelot och hans ägare, min syster E1, var med på promenaden fast de gick lite långsammare än oss. E1 gick ju till fots.

Jag har lagt märke till att Ella sätter i tån först när hon går. Även utan ryttare på ryggen och att hon ofta snubblar till. Snubblar gör hon dock bara i skritt och ridningen fungerar ju så jag tror inte att det är något allvarligare fel på henne men det sätter ändå lite huvudbry på mig. Kan det vara så att hon behöver skos annorlunda? Får ta ett snack med hovslagaren om det och se vad han tycker. Kinesiologen kommer nog ut i denna vecka eller om det var nästa och henne får man väl ta upp detta med.

Pompa var jättesnubblig fram till slutet av sommaren, nästan så jag började bli lite orolig att nåt var fel faktiskt. Dessutom "klonkade" hon i bakhovarna i varandra både med o utan ryttare. Nu är både snubbleriet och klonkeriet borta helt. Flera stallkompisar menade att det var typiskt för när dom växer. (Har haft flera 4:åringar men ingen har dock varit snubblig vad jag kan minnas)
Kanske Ella bara är lite "växsnubblig"?:idea:

Blev lite full iskratt när jag såg i en annan tråd att han var runt 170cm:D
för när jag såg bilderna tänkte jag lite avundsjukt att han var typ 1.55 vilket är vad jag önskar att min lilla plutt egentligen skulle va. För det ska det dock till mirakel :grin:

Pompa var jättesnubblig fram till slutet av sommaren, nästan så jag började bli lite orolig att nåt var fel faktiskt. Dessutom "klonkade" hon i bakhovarna i varandra både med o utan ryttare. Nu är både snubbleriet och klonkeriet borta helt. Flera stallkompisar menade att det var typiskt för när dom växer. (Har haft flera 4:åringar men ingen har dock varit snubblig vad jag kan minnas)
Kanske Ella bara är lite "växsnubblig"?:idea:

Ja, det få vi väl hoppas på att det är. Min gamla D-ponny som jag fick när han var 2 var också så där snubblig. Han slet tårna på skorna som ingen annan och det gjorde han väl mer eller mindre hela tiden jag hade honom. (I nio år).

Men Ella har ju ändrat sig lite i kroppen, växer på höjden gör hon inte! Men att bogpartiet skulle bli lite maffigare står dock högt på önskelistan. Jaja, drömma kan man ju.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V