04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Blev lite full iskratt när jag såg i en annan tråd att han var runt 170cm:D
för när jag såg bilderna tänkte jag lite avundsjukt att han var typ 1.55 vilket är vad jag önskar att min lilla plutt egentligen skulle va. För det ska det dock till mirakel :grin:

:rofl::rofl: Måste nästan ta en bild när min egna pålle som är 170cm står brevid honom... Hon ser nästan liten ut då! :p Så jag räknar iskallt med att han är (eller åtminstone blir..) omkring 175, måste nästan mäta idag!

*Räcker upp en hand och joinar klubben*
Lasse är en mästare på snubbel han kan gå på en helt slät grusväg och lyckas ramla på sig själv eller på den endaste lilla sten som ligger på vägen :crazy:
När han är ute på tur med sin haflingerkompis så kallas de två för "snubbelpatrullen" då de mest ramlar fram båda två.

Enligt min tränare är det förmodligen ett unghäst fenomen. Och i Lasses fall är det att han inte orkar bära sig själv och inte hänger ihop i kroppen (tittar åt ett håll och fötterna åt ett annat).
Jag har fått i uppgift att alltid hålla honom aktiv och framåt även om vi bara skrittar ska han trampa på bra med benen. (inte snabbare utan bara med mer tryck) Och jag tycker än sålänge att det hjälper hyffsat.

Blev lite långt men meningen var väl mest att säga att du inte är ensam!

...och Saga är likadan hon oxå! Snubblar till höger och vänster och speciellt när hon blir trött.

*kl*

Idag hade jag äntligen med mig kamera-kvinna på träningen! Och jag är jätte nöjd! Jag trivs så himlarns bra med min tränare!

Det var en del bock i galoppen men tillslut fick jag till det men jag är så otroligt nöjd med hela Saga, hela hon går liksom så mycket framåt hela tiden nu även om vissa saker visst fortsätter krångla lite!

Jag har filmat oxå men jag har filmerna inte hemma så jag kan nog lägga upp dom om nån dag men här kommer lite bilder!

Som ni ser så har jag ju höjt formen ganska väsentligt från förr och jag är riktigt nöjd med henne, hon måste liksom upp annars läger hon bara på framdelen och har lätt till bock och svårt till styrning...

Och hua va mycket man ser man måste jobba på alltså.... jag måste jobba stenhårt på att komma tillbaka, få en bättre buren hand för jag vill hemskt gärna ta ner händerna lågt samt få fram skänkeln för jag drar bak den för mycket. Mycket sitter kvar från en gammal ridlärare som sa åt en att pressa ner händerna och bak med skänkeln så man inte skulle få stolsits...:cool:

Jaja här är bilderna på min pärla :love:

Sagatrning08102600005.jpg

Sagatrning08102600007.jpg

Sagatrning08102600009.jpg

Sagatrning08102600010.jpg

:love: Vilken söt åskådare :love:
Dock hade Lasse inte ens gått i närheten av den detta årtiondet kan jag tänka mig :eek:

Saga ser kanon ut! Kul att du är nöjd!
Hon är också söt såklart!

Skönt att höra att det inte bara är min häst som har ko skräck....

Jag blir galen då vi bor på landet och det är kor överallt men inte fasen hjälper det... Han är livrädd. Och dessutom har han gått jämte kor hela sommaren.
Men enligt honom är de kött ätande monster.

Hihi sånna där söta djur finns på gården där jag har hästarna, dom är ju stencoola! :p

KL

Idag har vi tävlat igen och idag var det en helt annan känsla än sist , en del ryttarmissar men pålle gick lugnt och avslappnat genom travprogrammet , dock lite spänd i galoppen och orkade inte riktigt hålla i den men rätt galopp i allafall . Hade lite låga poäng där vi inte fick till vägarna men fyra st 7 or i trav och skritt delen tom en liten 6:a på ena galopen :D 7:a på gångarterna och kommentaren Flott sida på en trevlig individ :love:
Totalt 54 % och jag är faktiskt jättenöjd . Och han är en ängel att ha och göra med på tävling.

Nu är det bara en tävling kvar lite mer utmaning då det är en L:B2 och lång bana men ser det om en förberedelse för 5 års programmen nästa år , och sedan blir det vila för hela slanten

Fina Saga :love:
Kul att det funkar så bra med tränaren och att ni har en bra känsla och går framåt det är ju liksom hela grejen :banana:

Ja dom är så himla tuff!! Dom står och kollar på oss bara och är hur lugna som helst. Kossan som står där står precis vid ban-kanten men Saga tycker att de är helt ok numera :D

Vad roligt att ni har kommit igång ordentligt och att det går så bra ! :laugh:
Syns på Saga att du lagt ned en hel del arbete för hon börjar se musklig o fin ut.:banana: Själv höll jag på att ordna så Pompa kom med i konvalecenternas gäng idag. Hade mockat klart och skulle precis stänga boxdörren när Pompen stack ut sitt söta lilla huvud för att nå kassen som jag har morötter i. Givetvis fastnade grimman i låsanordningen o hästen satt fast som berg.:eek: Pompen höll sig förvånansvärt lugn men till slut tog paniken överhand o hon lyckades slita av sin nylongrimma. Tack o lov kom hon inte till skada.:crazy: Samma sak hände nämligen Premessa förra året o hon skar upp hela ena ganachen. Cool som hon e Pompen så brydde hon sig inte ett enda någe när jag satt på henne en ny grimma.

Mycket sitter kvar från en gammal ridlärare som sa åt en att pressa ner händerna och bak med skänkeln så man inte skulle få stolsits...:cool:

Ett litet tips, bry dig inte om skänklarna. Eller jo, inrikta dig på att slappna av i vristerna och för fram bäckenet lite i sadeln, så rägar överkroppen upp sig. Det hjälper mig som lätt hamnar i stolsits för sadeln är ju bredare och skönare längre bak.:p Jag är för bred i bäckenet.

Ston kan ju var lite stingsliga mot småsaker. *himlar med ögonen*

Ska du tävla på SRK på lördag ? Såg att det var dressyrtävlingar där hela helgen.:rofl:

Tack för tipset! Måste bara få förtydligat vad du menar med för fram bäckenet i sadeln. Får inte riktigt till det tankemässigt :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31