04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 617
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Tack för tipset! Måste bara få förtydligat vad du menar med för fram bäckenet i sadeln. Får inte riktigt till det tankemässigt :o:D

Ja, jag kanske fjollade till förklaringen. Du sitter för långt bak i sadeln med ändan, du viker dig i höfterna precis som jag gör. Jag får placera ändan längre fram i sadeln och sträcka upp magen. Glöm det där med bäcken.:p

Sitter man ner för långt bak i sadeln så kan det kanske kännas obehagligt för hästen.

Idag har jag fått promenera med Ella. Hon snubblade ju ikull sist vi red. Idag hade hon en svullnad på höger framknä och markerade lätt i trav så det blev en liten promenix för att stimulera hjärnan på denna lilla energiska häst.

Detta är tredje gången som hon går och skadar sig sedan i juni.

Ja , jag rider LB:2 på lördagen , förväntar mig dock ingenting då det är lång bana och små volter mm som vi inte är riktigt klara för men som sagt ser det som en förberdelse inför nästa år;)

Det låter roligt med tävling. Jag blir så avis som inte har kommit så långt med min lilla otursfågel.

Du får återkomma med rapport och hemskt gärna lite film från tävlingen. Sånt gillar vi!

Lycka till!

Vem vet, jag kanske kommer o smygfilmar er med min "lilla rosa". Det blir faktiskt inte så dåliga filmer alls.Dessvärre har jag problem med photobucket och lyckas varken ladda upp bilder eller filmer i mitt album just nu.:confused:
Men vi har fler datorer i huset så i värsta fall får jag väl skapa ett album i makens el dotterns dator.:idea:

Aha :D Ja det löser sig.

Tränaren tyckte att min lilleman har tunnat ut lite , vilket iof sig var lite väntat då vi just nu har ett dåligt hö som vi får tillskottsfodra ganska rejält med . Man blir ju lite hemmablind och har tyckt att han sett fin ut i kroppen . Nu har vi nytt hö på väg in och jag slänger på så mycket extra proteiner och annat "gojs" så länge . Hur ser era ut i hullet ??

Vem är inte avis:angel: Min tycks visserligen inte käka "snubbeltråd" längre men däremot "nannar" hon mer än tidigare så jag funderar på att dra ned på ridningen några veckor här framöver. Hoppas Ella hämtat sig från missödet häromdagen:bow:

*KL*

Jaha då har man åkt på sin första luft-tur med gumman:p Utmanade ödet lite väl mkt i dag då hon vilat i 3 dagar på fullt foder och jag skulle rida i paddocken bredvid hagarna samtidigt som det var insläpp:angel: Hon for runt och bockade och stegrade varannat steg, men jag kände mig väldigt säker i sadeln. Det kändes nästan mer roligt än farligt, eller vad man ska säga. Jag blev inte direkt arg på henne utan försökte att lösa det hela konstruktivt. Jomenvisst efter 10 minuter så backade åbäket in i staketet som består av stolp och tråd. Lill-galningen fick fnatt när hon fick tråden i rumpan och flög iväg som skjuten ur en kanon, hade inte en chans att sitta kvar när hon bockade iväg och hux flux låg jag och tuggade grus:cool:

Hon skenade iväg till stallet i kolmörkret och lyckades trassla in tyglarna i frambenen:eek:, som tur var så hann jag ikapp henne och kunde trassla ut henne innan det hann hända en olycka. Själv mår jag oväntat bra, vet inte hur jag lyckades ramla men jag är inte ens öm någonstans. Vi får se hur det känns imorrn:p

Over and out!

Jag tyckte också att din kille såg fin ut i hullet dock lite mindre krallig än på tidigare filmer. På Lina verkar vi ha bra kvalité på både höet och silaget i år så våra har knappt fått något kraftfoder alls. Skönt för förra året var både höet och silaget undermåligt, flera av hästarna ville inte ens käka det. Dom som har Lina gård har alltid skämtat om att en häst som inte är rund är inte någon riktig "linagårdhäst" ,numera har dock foderbiten blivit otroligt känslig o vi får inte se någon analys längre. Förra året fixade en tjej en egen analys som hon satte upp men den åkte ner lika fort. Varför det blivit så känsligt har jag ingen aning om och tyvärr blir ju foderstaten rena gissningen.:crazy:
Får väl se framåt nyår om dom rasas i vikt som förra året men jag tror inte det.:rofl:

Hej igen!

I går fick jag äntligen svaret som jag gått och oroat mig över. Jag önskar att jag kunde säga att jag oroat mig i onödan, men tyvärr så var det en fraktur. Inte i bäckenet som de trodde, utan i hasen.
Den var inte fin, och veterinärerna gav mig inte mkt hopp. Så som sista försök så ska vår distriktare komma ut igen o kika om han ser bättre ut nu, efter två månader. Om inte, så tycker de att jag ska låta honom få gå till de evigt gröna.
Min stackars Tom.

Ja, vi märker oxå att foderbiten är känslig nu. I de flesta stall blir hästarna ganska tunna under vintern. Har försökt att fylla på med lusernstrå och halm som utfyllnad till silaget, men hö är hö..

*kl*

Här är en bild på mitt busfrö :D.
Vi är igång och longerar och tar promenader 5 dagar i veckan ca. Han ska stärkas nog att orka bära mig i januari förhoppningsvis :eek::p.

dsc_0058_20196334.jpg

Uppdatering efter snabbt koll av tråden:

Verona: Gud vad fin Saga har blivit!!!

Sass: Jag är Carismas största hobbyidol över nätet :love:

Tiger är odräglig som få av vilan (skrittas avsuttet nu). Vi var hos kiropraktor igår och han liksom vår hund var ren. Jag var rak i bäcken o rygg ("här har vi en tjej som kan rida häst utan att förstöra den" var hans första kommentar om min raka kropp :rofl:) och fick äntligen min nacke fixad! Lite snett o vint där uppe, säkert efter ngn flygtur förr om åren. Men nu är den fullt rörlig utan konstiga knölar :p Härligast med Tiger iaf, nästa helg får jag rida igen :bump:

Fy vad tråkigt hoppas :cry:, hoppas verkligen på bättring på bättring

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund