04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Visst e bläsen underbar och mulen så söööt så !! :love:
Jo det kan det nog vara , han är inte trött att rida och så. men lite "ormig" tja vet inte hur jag ska beskriva det , myror i kroppen och lite nja jag vet inte om jag tycker att det är så behagligt är det precis som han säger . Så det är nog en kombination han behöver vila , sätta klart päls och sedan aktiveras igen med lite andra saker hoppning (huva :eek:) och så

Båda mina är riktiga PIGGELINARE nu för tiden. Dom är så roliga :D

Lasse "stack" med mig idag, 2 gånger. Skulle gallopera ute i skogen och när jag fattade galopp så hoppade han iväg i nått konstigt hopplasteg, och blev så yster av sina egna krumbukter så han drog iväg i "vild" galopp :rofl:
Efter några meter fick jag stopp och skulle göra ny galoppfattning - då gjorde han samma sak igen. Fick hitta en öde väg och gallopera av honom lite, och det uppskattades -puh-

Carisma har fått börja trava och hon glider iväg i supertrav med näsborrarna uppspärrade och låter som en drake :D Dock gör hon inget och hon är supersnäll, men det går snabbare och snabbare. Hon får inte trava så långa pass så kontroll det har jag än så länge!

Det var allt för denna veckan, imorgon ska jag till Ullared och shoppa billiga hästsaker och på tisdag är det hoppträning med Lasse igen!

kl

Peisan gjorde sin comeback idag ! Första tävlingen på över 8 månader !!
Hon var heeeelt galen på framridningen, var mer på två ben än fyra, men sjukt fin ändå, jobbade på bra!
Inne på banan var hon heelt fantastisk, bara flöt på och gjorde precis de hon skulle. Satte en klockren nollrunda :bump::D:love:
24240286.jpg

24240284.jpg

fortsättning i nästa inlägg..

Massor med grattis !:banana:
Ni e verkligen jättefina. Är det en blågul rosett som skymtar fram el är det CR;ens blåvita. Det syns inte riktigt på fotot. Själv hade jag laddat som :devil: för att hoppa idag när dotterns (plus 4 andras)hoppträning var slut. När jag med fjärillar i magen väl kom ut i paddocken var det någon som hade plockat bort varenda hinder.:( Då svek modet och efter lite uppvärmning red jag igenom LB:1 istället.:angel: För övrigt är undrens tid inte förbi. Igår red jag o två stallkompisar ut på långritt. Var väl förberedd på ett par tre bocksprång men igår var det ta mig tusan snudd på värsta rodeon. Efter den ritten behövdes det inte särskilt stor dos lugnande kan jag tala om för att Pompen skulle somna. Sen var det bara för vet att kika o känna men några vargtänder hade hon inte och munnen såg jättefin ut. Varför hon e så rädd om munnen förblir således en gåta,:confused:

Sannaaah Det e verkligen jätteroligt att höra att Helge håller på att bli bra:) Förstår dock om tre månader känns som en lång tid. Men den som väntar på nåt gott...;)

Grattis:)

Har fått film från helgens bravader:laugh: Trodde ju att gumman skulle vara helt slut efter lördagens monsterträning, men ack så fel jag hade, hon var ännu bättre dag 2. Fick väldiigt mycket pepp om att hon egentligen har en mycket bra trav men att hon går och sparar sig, man ser liksom att hon glimmar till ibland speciellt i övergångarna galopp-trav. Dag 2 på slutet skulle vi göra lite ökningar men då var bensinen på väg att ta slut:p Så det blev inte så mkt av med det som ni kommer att se på filmen. Men jag är så otroligt nöjd med min fina tjej, vi hade innan helgen aldrig provat på förvänd galopp, skänkelvikning eller galopp ifrån skritt och allt klarade hon med bravur:love: Nu får hon ta det lugnt några dagar och smälta allt så känns det verkligen som om vi är på rätt väg.

Det är en vääldigt lång film, dag 1 blir det mest låg form i traven och koncentration är att få henne ordentligt ställd i sidorna. Dag 2 kommer ni se att hon kommit upp i formen och blivit mkt stadigare. Har en hemskt syntetsadel från hööks som jag sitter som en j*vla kratta i:devil: Jag skäms verkligen, men jag hoppas att jag får tid att ta tag i problemet till veckan, är så mkt med skolan just nu bara.

Sammanfattningsvis så är jag så himla nöjd med min lilla prinsessa och jag är så himla lycklig att hon är min:)

(Efter dag 1 hoppar en mörk häst in i typ en halv minut, men sen är det jag dag 2 igen)

www.mygel-ox.nu/camilla/Andrea.wmv

Va fina ni är! :love: Och jag tycker inte att du rider som en kratta, jag tycker att du rider väldigt fint, ser harmoniskt ut! Sen kan det ju säkert endå som du säger bli bättre i en bättre sadeln men som sagt som en kratta ser du inte ut som :D

Åh va roligt att hon var så duktig! Hur höga hinder var det. Tycker att det ser ut som en härlig hinderhöjd :angel:

Rider som en kratta ?:confused: Den delen av filmen måste antingen ha blivit censurerad eller på annat sätt kommit bort för på min dator ser man en jätteduktig ryttare på en minst sagt urtjusig häst.:banana: Förstår verkligen att du är nöjd med helgen. Så stabil hon verkar vara din Mity, både rörelsemässigt och mentalt samtidigt som hon ger intrycket av att vara en häst med väldigt mycket power. Hur som helst - jättekul att se er:bow:

Verona, Pompa04: Tack för era fina ord, det värmer verkligen:) Jag är så jäkla självkritiskt hela tiden, fast det är ju bra på ett vis för jag skyller aldrig på hästen iaf. Gumman uppförde sig så himla vuxet, vi som hade sådana problem att rida i ridhus från början:eek: Nu bryr hon sig inte ens, så skönt att slippa oroa sig över det!

Ni är jättefina , hon ser verkligen stadig och rund ut :love:.
Är avundsjuk på din sits. Jag sitter som en kratta ...:o

Idag har jag ridit ut min kille , började inge bra med huvudet högt som en giraff och spänd. Men jag har gett mig sjutton på att återfå hans förtroende och tänka sig på slutet kändes han jättefin :love: Vi fick båda ge och ta lite.

Senast ändrad av en moderator:

Ni är suuperfina juu :love: Hästen är helt underbar !!
Ser väldigt, väldigt välriden ut! Lite små avis ;)

Verona, tack :bow:

*kl*

Vad roligt att se alla framsteg ni gör allihopa. Själv har jag haft flunsa och mest pussat min på mulen. Bara mocka känns som ett oöverstigligt hinder :crazy:.

Ska dock träna på onsdag så då är det väl dags att komma i sadeln igen. Tänkte bara longera honom innan samt jobba från backen och någon promenad..... Bläk för förkylningar, host, snörvel.... nu tycker ni allt synd om mig :p.

Åh vad vacker hon är din häst :love:
Grattis till felfri runda , måste börja våga hoppa min också

Gud så fina ni är :love:

Vad är det för höjd? Jag brukar vara rädd att hoppa lågt (tror hästen inte ser hindren och springer rakt igenom :o) men nu blev jag jättesugen på att åka runt på clearrounder och titta på hinder på små höjder. För jag tycker ju dessutom 90 är högt, mitt spann är väldigt smalt (=80 :D).

Hon ser ju jättefin ut.
Du som var osäker på om du skulle kunna hoppa henne för att hon inte lyssnade... hon lyssnar ju jättebra :)

Tycker att ni gör en jättetrevlig runda med fina ridvägar och ett bra samspel mellan er. Märks att hon "lyssnar"på dig fastän att hon är lite spänd.:)
Det står väl inte på så dyker ni upp här i S-tälje på någon av SRK´s "stortävlingar";)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka