04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Idag har jag och Lasse hopptränat och det gick så JÄKLA BRA! Är så nöjd med honom! Han var helt på det klara med vad han skulle göra, sög tag i hinderna och studsade lätt över, både jag och tränaren var lite smått chockade, då vi nästan fått bogsera honom över innan.... Men nu travade han inte saxhopp över utan han gjorde RIKTIGA språng :love: Så nöjd! :o

Här är filmen från tävlingen i helgen LC2, Lasse är seg som klister, men nu i efterhand är jag ändå nöjd med det hela överlag ;)

Bilder från framridningen
DSC00269.jpg

DSC00265.jpg

DSC00264.jpg

Tog med mig kameran och en tjej i stallet som hade lust att fota mig idag ut på en äng. :)
( Ni som sett helkroppsbilder tidigare = lägg märke till att han börjat få mer hull och muskler! :love: )

Idag tyckte Chagalle att allt var jätte läskigt.
Red ut själv för att han skulle få springa av sig ordentligt utan en massa ponnysar att bromsa för.
Det blåse massor och allt som flög runt var jätte läskigt, och med tanke på att han är Gelderländer och därmed skyhöga benlygt så skall vi inte tala om på hur han är när han taktar. Kan ju säga att min mage mådde inte så bra efter allt skumpande! Hur som helst tyckte han att det var jätte härligt att få sträcka ut benen i full galopp!!!! :D :D
Och på bilderna har han sitt nya träns som han är skitsnygg i :love:

*kl*

Nu kommer äntligen lite kort och filmer från oss igen! Red lite på parkeringen idag och hon skötte sig jättebra! Supernöjd med skruttarn :love:

Här är korten, filmerna kommer strax

Trav.jpg

Travar.jpg

Uppstllda.jpg

:love:

Suddiga bilder, men alltså, hon ser så himla trevlig ut, rör sig fint! :love:
Åhå, blir så avundsjuk på alla fina pollar här! :D

kl

Senaste på Peisan älsklingen. Dressyrträning, första gången med dressyrsadel. Var riktigt jobbigt, kom åt henne alldeles föör bra
så hon blev jobbig att sitta på :angel: hehe men nyttigt!
Jag är dock allt annat än van att rida i dressyrsadel, så min sits är inge vidare haha, nått att jobba på :)
Tyvärr var kameran inställd fel så bilderna blev sådär..
24160935.jpg

24160938.jpg

24160941.jpg

24163307.jpg

24163330.jpg

Tack! Hon ser ju lite springig ut och så men hon tycker att det är lite jobbigt att hon inte får gå ner för djupt, det är ganska nyligen jag börjat kräva mer av henne.

Tyckte bilderna blev fina ändå, trots inställningsklabb. Hon är vacker din häst! Speciellt sista bilden!

Tycker ni var jätteduktiga ! Vilka mjuka fina övergångar han gör din pålle och ni gör en ökad trav på ett ställe som inte går av för hackor. Tycker förresten att han överlag ser ut att ha ett fint steg.:laugh: :bow: Ser fram emot att få se er hoppa :bump:

Här var det fullt med finingar idag ! Sista kortet på Peijsan gör så hjärtat bara smälter,:love: Ser ut att vara mycket "goo" i henne.:banana:

KL

Vad mycket snyggingar som visas , Lasse är ju jättefin och Peijsan med Mumma vilka fina 4 åringar .
Och Saga inte att förglömma :love:

Här hemma har jag en lite trött 4 åring som får gå här och bara vara några dagar , lite tömkörning och skritt i skogen, kommer att försöka hålla min plan att göra sista tävlingen den 1 november och sedan vila men märker jag att han är trött så får det vara och han får sin lång vila nu !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka