04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Vilken bra beskrivning, hundvalpar :rofl:. Precis så betedde han sig. Pigg, snorklande giraff när jag påbörjade turen, seg vattenbuffel som jag släpade sista biten....

Det där var väl inte så tokigt alls.:rofl: o snygg e han också din pålle:d
Själv lyckas jag inte lägga in någon film men en bild kan jag bjuda på.

hstmorgon006.jpg

Tack det var snällt sagt.:bow::bow:

Jag känner igen mig, visst är det där Linas ridbana? Bor du här i Södertälje?

Japp det är det och ja visst bor jag i Södertälje men på Stockholmssidan.:)
Känner du folk på Lina gård och bor du också här ?

Åhh jag tycker verkligen att det ser jättebra ut:love: Ni måste ha utvecklats jättemycket sedan den sista filmen jag såg på er(vi räknar bort kvalitéts;)). Han ser verkligen supertrevlig ut och man ser att han tar för sig bak mer och mer:). Nöjd med nya tränaren? Tyckte att han verkade bra med tanke på att ni såg så fina ut. Imponerad över er lugna sansade galopp, eftersom min drake för tillfället bara vill raca med nosen mot bogen och gärna lägga in lite boksprång samtidigt:devil:

En kompis tränare kommer upp från Linköping i helgen så då blir det två-dagars:bump: Ska bli superspännade! Hoppas mammsen kan filma.

Åh vilken snygging du har :) Den miljön tycker jag mig känna igen T**llgarn ?

Själv var jag och tävlade i går red LC:1 & LB:0 med en genomspänd häst , vill glömma poängen totalt och jättemissnöjd med min instas. Dock glad över att Pålle trots denna spändhet är ganska cool :cool: med blommor dressyrstaket osv. Poängen började komma i slutet på andra klassen så det kändes också ganska bra. Vi tränar vidare...

Jösses vad sadeln ligger lågt fram (eller ser jag knasgit?), trots svanskappa :eek: Stackare att sadla lilla pompa ;)

Men vad söt hon är i träns, och värsta fina panluggen! Tigers man o pannlugg är så fula, typ värsta skönhetsfelet. Han kommer var flätad varenda tävling i hela hans liv :D

Tiger har börjat promenera i helgen, mkt glad var han :D Men jösses så känslig han blivit för grimman! Han gick ju lös mestadels i somras men jag hade inte väntat mig den reaktinen. Han var ju känslig för grimma innan oxå, aldrig ngra problem att hålla eller påverka men nu är det extremt. Mkt följsam och trevlig redan första dagen även om man lätt kunna locka till mer bus än vad han själv bjöd på. Det gällde att vara lugn som en filbunke i sig själv men mkt mer behövdes inte, min lilla ängel :)

Annars ser han ut som en förvuxen pälsboll. Hans har inte såvärst mkt päls men den står rakt ut, mkt gulligt :D Dessutom är manen lång och oryckt, ngt som ger honom ett intryck av avdankad travare. Han ser alltid 5 gånger mer omusklad ut i vinterpäls :o

Sadeljakt är påbörjad (suck). Bilden luras kanske lite grann men helt klart ligger sadeln inte bra. Dessutom är den för liten för mig. Inte i sätet för jag har knappt nån rumpa, däremot har jag långa ben vilket gör att sadlar som passar mig i sitsen (16 tum)i princip alltid har för korta kåpor vilket är hemskt störande när man rider. Alla här hemma förstår dock inte riktigt problematiken så just nu pågår operation övertalning för fullt.

På tal om skönhetsfel. Pompa har ett ganska markant sådant. Hon typ schelar med ena ögat. Vet inte om det har något namn men även när blicken sas är riktad rakt fram så är ögonvitan på ena ögat alltid synlig. Syns lite grann på bilden om du tittar noga.:bow:

Japp jag bor oxå i S-tälje, i närheten av sjukhuset.. Jag hade kompisar som stod på Lina Herrgård för många år sedan så jag kände igen miljön därför, känner dock ingen som står där i dag. Pållen står i Nykvarn.:laugh:

Ja sadeljakt är ju kul.. NOT!! Är bara så lycklig att jag äntligen har hittat en dressyrsadel som Toppen verkar gilla!!

Senast ändrad:

Tack så jätte mycket! :bow::bow:Toppen hade en bra dag i går.. Han har annars varit mer vild än tam sista tiden, men blev bättre efter lite tuktning..:angel:

Red igenom honom i fredags och trimmade för första gången lite mer, höjde ribban ngt och han tog det jätte bra!:banana: Det verkar som han behöver lite mera utmaningar för att hålla sig på mattan..

Tränaren var jätte trevlig, det var väl inget jätte nytt bara lite bekräftelse på att man är på rätt väg. Red oxå fram relativt länge för att han skulle vara lite lugnare.. Toppen gillar verligen sin nya sadel oxå (tur..:idea:) så han är mycket lättare att få loss i ryggen som annars har en tendens att bli lite låst.:bump:

Ser fram emot att få se film från din tvådagars träning!:bump::bump:

Åh vilken snygging du har :) Den miljön tycker jag mig känna igen T**llgarn ?

Själv var jag och tävlade i går red LC:1 & LB:0 med en genomspänd häst , vill glömma poängen totalt och jättemissnöjd med min instas. Dock glad över att Pålle trots denna spändhet är ganska cool :cool: med blommor dressyrstaket osv. Poängen började komma i slutet på andra klassen så det kändes också ganska bra. Vi tränar vidare...

Visst är det T**llgarn.:D

Ja dom brukar ju bli spända första gångerna, det kommer säkert att gå bättre nästa gång.:idea:

-kl-
Har också varit och tävlat i helgen. En dressyr LC:2 med Lasse. Hade inte alls nån bra känsla innan tävlingen då han lekt apa hela veckan (vilket många fler verkar göra) Så jag var inte alls sugen på att åka... menmen

Väl på tävlingsplatsen var han en riktig pest, fräsande och med giraff hals och kastande huvud och småstegringar :eek: Jag blev arg och red FRAMÅT för kung å fosterland i trav å galopp och brydde mig inte att huvudet stod rakt upp :angel:
Efter 10 minuter kommer huvudet till ro och han börjar arbeta någerlunda, då skrittade jag några varv på lång tygel, sen var han DÖD :crazy:
Skrittade resterande 10minuter tills det var vår tur, sen fick jag bära honom runt banan (Litet pjytte ridhus med nytt underlag *pust*).... Fick 57,9% (Fick man 58% så hade man fått rosett, det var clear round)

När han kom hem var han så trött så han lade sig ner i hagen :love: Haha, dom e för knäppa! Jag red i en halvtimme och han kändes som om han gått OS i distansritt :rofl:

Bilder och film kommer när jag fått rätt på det hela!

*kl*

Halleluja!!! Hovslagaren har precis åkt och hoven med White line decease var bra :). Var så nervös att hovis skulle säga att vi var tvugna att åka till Skara och skära upp hela hoven. Hade målat upp ett scenario där han behövde två månaders boxvila. Är så glad att jag bara var tvungen att dela med mig.... jippi.....

Ja vad kul! Skönt att bli av med det innan vintern.
Då är det bara att köra på :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka