04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Hahah.
Då är det bara att vänta på att någon unge säger "Vilken fin ardenner/shirehäst du har!" :D

Är fruktansvärt stolt över min lilla grabb som kvalade vidare till kval 2 i 4års championatet idag. kollade även gamla bilder och jag är stolt över mig själv som format denna megafeta "oinridna" häst till en riktigt snygg duktig hopphäst:)på endast 4-5 månader:banana:

Maj när vi hämtade honom:
75457_1221917555.jpg

Idag:
47352_1221916928.jpg

23407_1221917017.jpg

17429_1221937580.jpg

*knapp*

Jag måste säga att det är lite tråkigt att inte tillhöra någon tråd längre :p I fullblodstråden händer det inte så mycket, likaså i nordsvensktråden. Här är det mer hålligång :)

Stannade vid vattnet idag, när vi var ute på vår 10 minuters tur:D
Passade på att ta lite bilder i dimman
23669557.jpg

23669558.jpg

Mys med min stora beskyddare
Värt att nämna att hans ben knappt var svullet alls idag!
23669555.jpg

Kan du inte berätta lite om din nya pålle fastän att han inte är 04:a . Vad han (för visst var det en han?)har gjort tidigare , hur han e å rida, ev planer, ja du vet vad jag menar. Hoppas hur som helst att ni trivs ihop o att ni är friska o krya.:laugh:

Blir lite avis på dig för du tycks alltid ha en bra kameraman (kvinna) tillhands.:angel:

*kl*

Länge sedan jag skrev något i 04-ornas tråd! Såhär gick det idag när jag tömkörde Akilles:

23679364.jpg

23679371.jpg

23679347.jpg

Med små inslag av:
23679336.jpg

23679337.jpg

;)

Haha, bra är nog inte rätt ord - jag får hela tiden stå & säga hur de ska stå & fota:angel::rofl:
Det är mina föräldrar & min lillasyster som jag tvingar i kameran i handen på:D De är ju ändå i stallet varje dag, så då kan man ju alltid sysselsätta dem lite:angel:

*kl*

Scilla: Gud va skönt att han är frisk!! Grattis!! Väntar ivrigt på ridbilder nu!!

Jag var på en helt underbar ridtur idag! Fin fint väder och en strålande söt gullunge till Saga som skötte sig till till tusen! Var ute en timme och galopperade flera gånger och inte en tillstymmelse till bock!! :love:

Jag var sååå nöjd! :D

Va härligt!:laugh: Finns ju inget som går upp mot en sån tur!:love:

Modett:
Fin han är!:) Lite bushäst i honom måntro?;):p

Oj, gud var snygg han var! :love:

Kanske inte charmigaste bilderna, men jaja:

Bilden kanske inte är särskilt smickrande, men bara för att visa hans typiska Gelderländer-gång:

Galopp på långtygel:

kl

Nu är vi hemma från Umeå o kvaliteten. Molly har skött sig väl hela helgen. Det var första gången hon åkte så långt(30mil enkel resa), första gången hon sov borta osv osv osv. så vi ska nog inte vara annat än nöjda med henne.
Igårkväll när vi kommit fram fick hon iaf komma ut och röra på sig ett tag och hon var verkligen superfin.
Imorse började allt klockan 8. Molly var på g med stort G. När hon var hos vet. ville hon inte alls stå still utan hon hoppade omkring och sprattlade med benen när han försökte ta i dom, haha. Efter det var det dags för dressyren. Trots att hon var häst nr tre (gick alltså in i andra "gruppen") så fick vi ändå vänta. Efter 4 ekipage var allt försenat typ 35-40min :crazy:
Well..Molly var på g och dressyren gick fint. Däremot blev inte gångartspoängen så bra. Vet inte hur man ställer upp poängen, men hon fick iaf 7 på skritten, 6(:eek: ) på traven, 7 på galoppen. I stort sett alla hästar vi såg i början fick otroligt dåliga poäng. Av exteriördomaren fick hon 8-8-8. En lite smårolig grej var att han tyckte Mollsan hade maskulin hals, hehe.
Vidare till hoppningen då. Där hoppade hon 7-8 så det var vi nöjda över allesammans. Det roligaste var väl att hon fick 10-9 hos vet. Han drog av på hälsotillståndet pga. ett sår på hasspetsen som var lite svullen.
Well..nöjda över helgen är nog båda jag, ägaren och ryttaren. Molly har fixat allt fint så det här blir nog hur bra som helst:)

23684228.jpg

23684249.jpg

Resten av bilderna
http://www.pixbox.se/alb_show_id913680_page0.html

Jättefin häst du har:d Härlig bild den där sista. Inte ofta man lyckas "knäppa" det där lilla extra men det där var en riktig höjdare både bildligt o bokstavligt:D

Fin hon är då!:love:
Grattis till er!:)
På de där bilderna ser man ju hur långbent hon är ju!:d Har inte tänkt på det tidigare...

Senast ändrad:

Fin hon är då!:love:
Grattis till er!:)
På de där bilderna ser man ju hur långbent hon är ju!:d Har inte tänkt på det tidigare...
Antar att det var till mig? Isf tack tack=)
Hehe jaa ryttaren är himla liten så hennes ben ser onekligen längre ut med henne på :) När hon sitter på hästar kommer alltid "oh vilken stor och flott häst"-kommentarerna, hehe

Ohhh va snygg hon är! Ser superfin ut!!:love:

Tack tack tack :bow:

Kan du inte berätta lite om din nya pålle fastän att han inte är 04:a . Vad han (för visst var det en han?)har gjort tidigare , hur han e å rida, ev planer, ja du vet vad jag menar. Hoppas hur som helst att ni trivs ihop o att ni är friska o krya.:laugh:

Okej eftersom du frågar men jag vill inte kapa tråden :p

Han är ju engelskt fullblod, 10 år. Han har haft endel bra år som aktiv, tränat dressyr, hopp och fälttävlan endel. Är osäker på om han kommit ut och tävlat något, skulle tro det i antingen hopp eller dressyr (var lite uppe i det blå på provridningen ;)).
Han är ju helt ur form nu så det blir att skritta igång (men han sköter flåset rätt så bra i hagen redan, kan inte påstå att han blir trött snabbt).
Planer är att ha kul och utvecklas! Komma nån vart, hålla igång och få honom att visa sin kapacitet. Sen, om några ljusår, kan vi fundera på om det blir tävling också.
Så, en liten update vad som händer i livet post-04 ;)

*kl*

Tack alla! Jag hoppas på att få med sambon och kameran till stallet igen i en inte allt för avlägsen framtid - men det muttras lite över att behöva masa sig ut :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 100
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka