04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Tjoho!!! :banana::bump::banana::bump:

Var på åb på kliniken igår och hästen är helt ren på både volt och på böjprov!!!

Helt ren och rör sig kanon fint.

Gissa vem som blev såååå glad!
Såg även att veterinären blev glad... han kliade sig i huvudet och sa att han inte alls fattade vad som hade hänt för hästen var ju så halt förra gången.

Vad jag har gjort är att han har fått stå i sjukhage och han har haft sina back on track på sig och han har fått Flexijoint (som han inte fått under sommarbetet).

Nu får vi äntligen börja rida igen!

Jaha? Vad är det då som ska vara o4? Hästen eller? Har ett arabsto från den årgången :) som tränas till hopphäst nu :):bump:
Då "kvalar du in" bland 04:orna;)
Har du någon liten bild på damen ifråga som du har lust att dela med dig av ? Hur som helst är du välkommen och jag som själv har arab blir förstås väldigt nyfiken.:bump::banana::bow:

Jaha mina vänner, idag bar de iväg till hopptävling med lilla Q.
90 och 1m stod på schemat och jag hade en minst sagt laddad kuse med mig visade de sig :p

Förra tävlingen jag startade honom i så var han ganska loj o oengagerad inne på banan men hoppade bra. Bjudningen blir lite till o från hela tiden så de är svårt o rida jämnt.
Idag gasade jag på honom lite o jösses vilken fart han fick de 4 första hindren :rofl:
Kändes som han mest sprang innan vi fick lite ordning o reda till hinder 5 o resten av banan.
Blev iaf en felfri runda i 90 o jag var nöjd att jag äntligen kunde sitta o vänta ut honomlite utan att behöva driva.

Så till 1m var vi återigen laddade men körde en kort framridning eftersom de var första gången han gick 2 klasser samma dag.
Nu var han mer tempererad så vi kunde gasa och bromsa precis som vi skulle.
Utom sista linjen då han fick för sig att han bara skulle ha samma steglängd vilket gjorde att han fick trångt på 6, ja han är liten häst men har stor galopp ;), så han fick sista räcket i ordentlig rullning men idag valde den att ligga kvar så de blev en till nollrunda o rosett. Ensam unghäst att vara felfri :D

Dessvärre så visade de sig när vi kom hem att filmkameran strejkat efter 90 .. :(
Så ni får bara se 90 så ska jag försöka fippla med kameran o se om även 1m kommer fram , där han hoppade bäst.
Men de ser dessvärre inte så lovande ut på den fronten.
Kort kommer till veckan då min kompis var bussig o fota lite.

så den eftertraktade filmen :D
http://www.youtube.com/watch?v=HZFJWzY-ENI

Kan förresten visa en bild på Q redan nu.
En bild som togs häromdagen då min beridare var här o trimmade lite :angel:
emiloQ004.jpg

Gud vad duktiga ni är !!! :bow: Och det var en gullig liten beridare du har skaffat dig. Hur som helst grattis till dubbelnollorna !

Ja visst är han söt som socker min beridare.
Oftast vill han rida på Becca (Q´s mamma) men häromdagen gick de bra med Mommo Quu oxå , alltså mormors Q :D

Måste passa på o säga grattis till Scilla oxå , gud vad skönt att han är fräsh nu.

Får man fråga vad det är för sadel du har ? Ser jätteskön ut.:)

De är en prestige leonardo D som jag köpte osedd i våras för 11000, nypris 22000 eller nå sånt.
Jag tog en chansning när jag fick mina skattepengar o jag har inte ångrat de ;)
ligger bra på både calle o Q

Tackar!

Ja det är så skönt och jag var så glad hela dagen igår. Det kändes som om jag svävade på moln :)

Så snart hoppas jag att jag kan dela med mig av lite ridbilder som ni alla andra gjort.

Såhär har det sett ut för mig & VR denna vecka:(
23649433.jpg

Han har fått Lymfangit på höger framben, ovanför knät. Han får sista penicillinsprutan imorrn & på måndag är det sista dagen med medicinen för att få ner svullnaden. Det hann aldrig bli så allvarligt som tur var, men hans ben var ballongstort ett tag:( Men nu är det bara lite vätska kvar i knät.
Min andra häst har oxå vart sjuk denna vecka, de har antagligen sparkat varandra, så min andra bebis var oxå halt. Han fick medicin i två dagar & igår när jag kollade honom så syntes ingen hälta, så han ska vi sätta igång nu igen.:)

Men det känns inte så värst kul. Jag & min syster skulle ridit för tränare imorrn med hästarna...
Börjar faktiskt tro att denna tråd är en oturstråd:(...

Mina vackra änglar:
23649438.jpg

Jag har faktiskt tänkt samma tanke. Fasligt många som har skador o åkommor av olika slag.:eek: Några är ju dock bra igen som Peisan o Scillas häst som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter (förlåt Scilla, ser fram emot bilder o har jag tur kanske du skriver ut namnet ;) Hoppas era hästar återhämtar sig nu så ni kan ut o njuta av hösten. Här har det varit några riktigt härliga riddagar med sol o klar härlig luft.

VR: Oh, synd där att det drabbade båda två också :/

Mindedness och A-K.Eng: Tack, ja han är urtjusig :love:

Här kommer lite bilder från idag när jag red Chagalle i paddocken, han var helt underbar idag :D

Hur som helst, satt och asgarvade åt min sits på vissa bilder, alltid lika kul att skratta åt sig själv. :angel:

Jag lrhur:(:cool:
Jag & en stallkompis pratade om detta för bara några veckor sedan; Hennes häst är skadad & hon sa att jag hade det bra som hade två hästar, som kan rida den ena om den andra blir skadad - haha, där fick jag så jag tålde:rofl::mad:

Vad fin han är grabben din!:love: Älskar tränset!:d

Haha, ja..
Jag som tycker det är jobbigt med alla småsår överallt :angel:
Men Van Remo är ju skit fin han med.! :love:
Ja.. tränset är fint, synd att inte sadeln matchar bara :( :angel:

Haha jaa, VR har ju noll koll på sina långa giraffben oxå:mad::p

Tack!:)

Jaa tränset var urläckert!, har en liten undangömd/hemlig förälskelse i westernträns:angel::D

Senast ändrad:

Westernsadeln bara står nu.
Den gjorde sönder mina ridbyxor så den ska jag f*nemig inte rida med igen :angel:

Problemet är ju att Chagalle är så tunn.
Ser revbenen och höftbenen och allting.
Så nu ska vi göda upp honom! :devil:

Haha min står oxå, men pga att den inte längre ligger bra på min häst(Nibbe)

Aah, ska vi starta klubb?!:p Van Remo ska oxå upp lite i hull, han är relativt lagom, men åt det smala hållet.
Iof skulle feta Nibbe-mannen kunna ge ett par kg av sitt fett till båda våra hästar - så skulle nog alla vara i perfekt hull:angel::D

Ja! Nu ska våra "små" pollar bli feta :devil:
haha, och så blir dom sådär jätte tjocka så att man typ sitter i spagat när man rider, fagert. :angel:

Absolut!:D
Haha jaa, men då kanske vi blir viga, så att vi till slut kommer upp på dem utan stege:devil::angel::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 100
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka