04-ornas tråd edition 4!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Etimanyd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 014
  • Visningar Visningar 64 618
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Och så var det en lebensgefärliches travurus hästus ute med kusk och sulky... Guuuud i himmelen vilken skräck!!!!!!!!!!!:eek: För att inte tala om kossor i en specifik hage, (finns kossor i alla hagar), som på hemväg visar sitt rätta jag: de är köttätande!!!!:eek:X2 På bortaväg är de aldrig farliga däremot.

Men detta är faktiskt stora faror...:D Fråga min som är 6 år...väldigt spännande att möta ett tvåspann med stor täckt kärra på skogsväg...:eek::crazy:

Kossor är ok...värre är det ,med galopperande, bockande kalvar!!

*kl*

Nu har jag bokat vår första träning!!!! Det blir på söndag klockan elva och jag är redan nervös!!! :p:angel:

Shit alltså, jag kommer va så jävla nervös.... ingenting kommer fungera, styrningen kommer vara ur, hon kommer bocka som en tok och jag kommer skämmas!! hahahahaha (då kan jag ju bara bli positivt överraskad iaf!) :rofl:

Oh, vad roligt :D
Hoppas det går bra iallafall!

Själv har jag börjat tömköra min pojke lite smått..
Han har lite svårt att förstå, men han är ju bara tömkörd några få gånger, men det är kul!
Han lyssnar jätte fint och så :bump:

Men vad roligt.:) Skulle också behöva hitta någon.:angel: även om det just nu känns som Pompa går från klarhet till klarhet. Dottern är vanligtvis hygglig och kommer med både ris o ros.:rofl:

Någon mer än jag som fick H..ks höstkatalog (bilaga) o fått sug i koptarmen ? Det där röda stalltäcket lockar men behöver jag det? Nä, använder knappt fleecetäcke inne men man vet ju inte, det kan ju råka bli 30 minusgrader el mer.:angel:

Caboose Är det ett halvblod du har ?

Två bilder från idag, bara för att visa hur underbart väder det var!!:love::D
23742831.jpg

(Dock motsols på denna)
23742836.jpg

kl

två bilder på mig och mollis från idag. innan bilderna tog så lekte hon rodeohäst, vilket hon skulle ha en lysande karriär som, fast vet ni!? jag satt kvar! så jag har börjat fundera på att göra ett karriärsbyte till rodeoryttare istället=) min kompis tyckte att jag lät som en häxa när jag vrålade "MOOOOLLYYYYYYY!" så det ekade mellan ängarna när hon satte igång med sin rodeotur :rofl:

23744509.jpg

23744506.jpg

Vilka vackra bilder! Hösten är underbart vacker i alla sina färger!

Jag tragglar på med mina! Lasse är klippt på halsen och redo för hårdträning ;) Ska hoppträna på tisdag och kör lite kondis och lydnadspass i skogen fram tills dess.
Han har kommit på att man kan bli "rädd" för saker så för tillfället e han rätt jobbig :crazy: Går med huvudet som en giraff och ryggen som en hängmatta och flåsar och pustar för allt..... Vart har min stabila unghäst tagit vägen :confused: Jajja, vi kämpar på!

Imorgon ska jag rida Carisma för första gången på MYCKET länge, ska bli roligt, även om det bara blir i skritt :D

*kl*

Idag satte Saga matte på prov igen... Red ut och skulle galoppera på ny skogsstig. Hon bockade och bockade och bockade.... men matte hittade sin (från urminnes tider) perfekta bock sits och hade nemas problemas att sitta kvar (tackar hoppsadeln :D)

Jag gav inte upp utan stod i lite lätt sits och bara drev framåt. Hon kämpade på med bockningar i två vändor av vägen.... cirkus en 200 meter med bara bockningar i varje spång :o

Sen tillslut fattade hon att matte var obesegrad och la av sen fick vi flera fina galopper :D:love:

Mycket nöjd kan jag säga:banana:

Vilka jättefina kort. Har blivit tillsagd att inte "tjata så" om en kamera så förmodar att jag får en i födelsedagspresent:angel:
Jag var också ute på en skogsrunda idag med lilla köttbullen. Bortsett från knaset i munnen så e hon jättefin. Förra året var hon lurvig som ett skogsruss men nu är hon slät o blank o fin. Detta till trots får hon intaga en daglig dos med Shy feeder för säkerhets skull.:bump:

KL

Idag har vi hopptränat lite. Är nöjd med dagen :)

DSC_0903.jpg

DSC_0901.jpg

Oj så fint jag sitter, haha!
DSC_0899.jpg

DSC_0927.jpg

Hon har inte riktigt koll på alla ben än, men det kommer. Hon är så duktig så lilla pärlan :laugh:
DSC_0938.jpg

Så läcker hon är :love: Och du ser ut att rida väldigt mjukt och fint :)

Får man fråga vad det är för hjälm du har? Har noll koll på hjälmar men känner att jag kanske borde skaffa en snyggare hjälm än min älskade Troxel att tävla i fram över :crazy:

hihi tack! :love:

Det är en John Whitaker. Den är väldigt fin att ha på huvudet, men passar kanske inte att ha året runt. Jag ska iaf köpa en ny med luftkonditionering, behövs! :angel: :D

Som sagt, passar nog bra att ha bara som tävlingshjälm!

Senast ändrad av en moderator:

din lilla sötnos har precis samma teknik som min :D hihi
"cyklande framben", ser alltid lite kul ut, men som sagt, de brukar reda ut sig!

kl
Min lilla tös gjorde sin första träning idag på över 6½ månad :bump:
Hon var helt fantastisk, grymt stark, men så possitiv som hon var, det var helt uunderbart att sitta på henne!
Tekniken har hon nog tappat under sin vila :angel: hihi, så nu blir de lite teknikövningar framöver.
Bjuder på bilder , film kommer senare :D
23753402.jpg

23753403.jpg

23753472.jpg

23753356.jpg

Vad skönt att ni börjar komma igång igen, saknat er i denna tråd :)
De där med cyklande framben reder ut sig så småningom.
Sen är hindren fortfarande så låga så dom behöver inte precis anstränga sig för att ta sig över så frambenen kan hänga o dingla lite ;)

Ja, de känns så kul att vara igång igen, bara hoppas att hon håller sig frisk nu :laugh:
Precis, hon hoppar ju inte högre än 70cm nu så behöver som sagt inte ta i,
sen tror jag hon cyklar lite nu pga att hon inte har så mycket styrka och kondition förtillfället.
Ser fram emot kommande träningar :)

Va fin hon är! :love: Jag tycker verkligen att hon ser otroligt fin ut för att ha varit konvalecent så länge!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 087
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 697
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på