Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hej! Har ett problem :confused: med mitt svenskahalvblod hon har tendens att vara väldigt lättfödd. Hon är ganska rund nu men...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Ni med islandshästar, vad har ni för foderstater på dom? Hur mycket jobbas dom? Min medryttarhäst har lite dålig vilja, han går...
2
Svar
32
· Visningar
5 842
Senast: Boj
·
Foder & Strö Konstig rubrik va? ;) Men alltså, vi har tre hästar på lösdrift och fri tillgång, två islänningar och en kallblodstravare. Vi har...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Druvan
·
L
Foder & Strö Jag har funderat på att ge salt till min häst då den inte rör sin saltsten.. Men hur mycket ska man ge, och vad för salt ska man ge...
Svar
16
· Visningar
1 452
Senast: Muppo
·
T
Foder & Strö Hejsan jag har ett halvblod på 16 år och jag undrar om någon har nått tips om ett bra seniorfoder (utan havre helst..;) ) Hon rids...
Svar
15
· Visningar
2 185
Senast: Gazzan
·
Foder & Strö Funkar det att ge bara luzernpellets ett mål eller måste man alltid ge "stråfoder" samtidigt för magens skull?
Svar
5
· Visningar
1 807
Senast: Snowless
·
Z
Foder & Strö Använder ett litet part andraskörd som inte är analyserat. Skördat på Hisingen mitten av augusti, förstaskörden skörades vid...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: fjordinghanna
·
F
Foder & Strö Fick hjälp med årets foderstat när vi bytte foder, till Dynavena Active ' 100. Gick in på hemsidan idag och räknade lite själv för...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 579
Senast: fälttävlansnörd
·
R
Foder & Strö Någon som känner till nåt bra rent selentillskott att ge(med vettigt pris)?
Svar
5
· Visningar
712
Senast: Sock
·
M
Foder & Strö Är det någon som vill ge mig en snabblektion i foderstats räkning:angel: Jag SKA köpa boken som alla talar om, men det är inte så lätt...
2
Svar
33
· Visningar
2 075
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Hej! Jag har nu två val, antingen flytta min häst, eller fodra henne med mögligt hö.. Hur känns den?!? Har henne inackorderad på ett...
2
Svar
37
· Visningar
5 242
P
Foder & Strö Mitt varmblod har gått upp i vikt!!:crazy: Har någon något bra tips på hur man lätt få ner en häst i vikt, han ser mer ut som en...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: pinky
·
C
Foder & Strö Kollade på ett silage häromdagen som enligt analysen hade en ts-halt på 77 %, vilket jag inte trodde kunde stämma eftersom jag hade ett...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Iccic
·
P
Foder & Strö Mitt varmblod har gått upp i vikt!! Har någon något bra tips på hur man lätt få ner en häst i vikt, han ser mer ut som en ponny än...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Malin_84W
·
Foder & Strö Tror ni att det kan vara möjligt att jag kan höja min hästs foder med minst 1kg hö per utfodringstillfälle (=3kg). Hon får i nuläget...
2
Svar
30
· Visningar
2 100
Senast: Enar
·
S
Foder & Strö Min lilla ponny är en stolt herre på ca 1.20cm Shettis/welshcob på ca 250kg. Han rids ca 4grr i veckan. Hur mycket hö kan man ge...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag är ny här på forumet, o vet inte riktigt hur man ska posta alla inlägg, men jag hoppas att detta hamnade i rätt forum. Finns det...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Wysiwyg
·
M
Foder & Strö Hejsan alla trogna hästvänner! :bow: Har sett under ett program att en häst (naturligtvis) svettas ut väldigt mycket salt under...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Midnightwalker
·
E
Foder & Strö Småbal av hösilage, 35 kg, hur länge håller sig en öppnad bal utan att bli dålig? Ganska torrt silage.
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Vill bara kolla min teori och se om den verkar trolig: Våra hästar har visserligen vatten i hagen, men eftersom det bara är vanliga...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Malin_84W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka