Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Min häst ska flytta till ett nytt stall och jag har lite funderingar på hur man bäst ska fördela fodret över dagen, eftersom...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har funderingar över om en hög kaliumhalt i grovfodret kan ha några inverkningar på hästarna. Tänker på Ca/P kvoten som måste vara i...
Svar
1
· Visningar
3 838
Senast: marti130
·
B
Foder & Strö Jag har en ponny som jag ska starta ponny galopp med. jag undrar om det är något speciellt foder man kan ge dom. Eller om det över...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Jag fick min häst i somras, hon hade jag henne uppstallad på ett stall t.o.m. 1 november då jag flyttade till ett närmare stall. På det...
Svar
4
· Visningar
707
Foder & Strö Någon här som har ett bra tips på vad man ska ge hästen vid förkylning? Han är hostig o snorig. Finns det några vitaminer eller annnat...
Svar
8
· Visningar
1 780
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Hejhej! :) Jag tänkte ha sommarhäst i sommar, så, Om dom går på rejält bete, ska jag ge vanligt foder ex. havre betfor + ensilage/Hö...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö Någon som kan nämna tre proteinrika fodermedel? I huvudet står det helt still på mig iaf :) Tack!
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Äska
·
Foder & Strö Har ni nåt bra tips hur man kan göra eget hästfoder/godis, t.ex. med äpplen, morötter mm. Så det blir som en "röra" istället för bara ge...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Egonson
·
R
Foder & Strö Hur göra för att fästa vattenspannen på nåt sätt. Bildäck vill jag inte ha,inte hänga den ien krok på väggen heller. Undrar om det...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Nicke
·
Q
Foder & Strö Hej Hej! Hur får man reda på vad en häst "bör" väga? Jag vet bara hur man tar reda på vad han väger men inte vilken som är...
Svar
9
· Visningar
1 890
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Min häst har alltid under den tiden jag har haft henne (och innan) fått lusernpellets. Hon har fått lusern från Granngården som hon har...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Varför ger man tokosel(har fått det förklarat 100 ggr snart men jag glömmer). Vad är det bra för?
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Irre
·
T
Foder & Strö Min veterinär rekommenderade mig idag att prova att ge min häst magnesiumtillskott. Eftesom han är ganska nervös av sig och veterinären...
Svar
13
· Visningar
2 452
Senast: Sofia72
·
R
Foder & Strö Sitter och räknar och funderar......:confused: Har en korsningsponny som är 6 år, går lätt träning och väger 300 kg Enl mina...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: Coffeaclub
·
A
Foder & Strö Hur mycket är det normalt att en häst dricker per dyng? Vart går gränsen till att den dricker för mycket? Jag har en...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: avemaria
·
M
Foder & Strö Är det någon som har förslag på vad man kan ge pållen för något om han är lös i magen?? Han har varit det i ca en vecka nu. En så länge...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: grodan
·
I
Foder & Strö Finns det några specifika skillnader i fodermärkena så som dynavena, fibergi, mustag, hippo etc? De är ju alla, om jag förstått det...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Cochise
·
Foder & Strö Hur gör man om man har en häst som får minimalt med foder och ändå inte går ner i vikt. Det är en shetlandsponny som väger runt 200kg...
Svar
12
· Visningar
1 184
Senast: Madelene
·
S
Foder & Strö Häst: Hbl/Fbl val, 5 år, ganska svårfödd, lätt i typen, svårt att sätta muskler. Lätt arbete. Han står nu på denna foderstaten: 13 kg...
2
Svar
28
· Visningar
1 759
Senast: milly
·
Foder & Strö Vi ska nu i 2 månader ungefär utfodra med hösilage som innehåller rätt mycket klöver. Tyvärr har vi ingen analys. Hade tänkt göra det...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka