Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Jag sköter en gammal valack på 30 år som har blivit förskräckligt spinkig, hästar brukar ju tappa muskler när ålderdomen slår till...
Svar
16
· Visningar
3 561
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Som ägare till en styck superkräsen häst som vägrar äta pulver söker jag alternativa viatminvägar. Tex vitamin E, är tanken att odla...
Svar
17
· Visningar
2 728
Senast: Iccic
·
T
Foder & Strö Hur lång tid tycker ni är lagom mellan två måltider?
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: sissu
·
Foder & Strö Hur mycket väger kraft grov i gramm 1liter kraft grov hur mycket är det i gramm?? 4 dl hel havre i gramm?? Snälla någon som har...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: pinky
·
Foder & Strö sitter och funderar på min hästs foderstat och visst är det så att varken hö eller lusern innehåller selen? behovet för en 500 kg häst...
Svar
8
· Visningar
1 675
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö någon som vet om det finns ngn pellets/annan mat, vanlig eller vitaminpellets som INTE inehåller soya! fibergi skulle passa perfekt till...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: 95johsv
·
C
Foder & Strö Som jag vet så innehåller ju linfrökaka inte den rätta aminosyresammansättningen för häst, vilket gör att linfrökaka inte bör ges som...
Svar
12
· Visningar
2 203
Senast: Coffeaclub
·
S
Foder & Strö hej!!!! jag vill att min häst ska bli lite tjockare...:) men jag vet inte va jag kan ge för att få henne tjockare???:confused...
2
Svar
22
· Visningar
1 640
Senast: milly
·
D
Foder & Strö Funderar på att köpa lucern till min ponny, men hur mycket går det åt per dag (ca) till en stor D-ponny? Vad är för/nackdelar?
Svar
3
· Visningar
823
Senast: milly
·
Foder & Strö Hejsan hoppsan! Jag har ett analyserat hö och har en bra uträknad foderstat åt min dräktiga häst, MEN jag är fjollig att det är för...
Svar
5
· Visningar
2 995
Senast: Casper
·
B
Foder & Strö vad är det för mineraler/vitaminer som man inte får ge hästen för mycket av?
Svar
7
· Visningar
870
·
Foder & Strö Hur mkt kan man ge? Det fins ju inga foderrek på säcken? JAG använder bara det, havre och betfor just nu, jag anser att det är...
Svar
4
· Visningar
689
Senast: Sonic76
·
A
Foder & Strö Vad ger ni för olika tillskottfoder och i vilket syfte?
Svar
3
· Visningar
724
·
Foder & Strö Om man skulle ge sin häst 2 kg Havre kross om dagen och 1 kg Fibergi Bas (+lite betfor) hur många gånger skulle ni vilja att det delades...
Svar
5
· Visningar
876
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dom ? torrsubstans 84% Smältbart råprotoin 50 Energifode 8,1 MJ/kg foder Kalcium 2,5 Fosfor 1,9 Magnesium...
Svar
14
· Visningar
928
Senast: cactuspower
·
B
Foder & Strö Hej Är det någon av er som har erfarenhet att fodra med förra årets ensilage balar. Vårt ensilage har börjat ta slut och frågan är...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Vår häst har ikväll fått i sig en halv burk mustang örtgodis och ett par extra mål med kraft. Hur lång tid tar det till man kan andas ut...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: arabia
·
B
Foder & Strö Var idag tvungen att köpa ett par balar silage, då vi inte har möjlighet att hämta hem hö där vi brukar av diverse orsaker.. :crazy...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Bluey
·
C
Foder & Strö Jag har en häst som, hmm gillar mat. Han äter upp ganska snabbt, men nöjer sig ändå när det är slut, men man vill ju få grovfodret...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: crocket
·
J
Foder & Strö Var kan man få tag i större flaskor av dessa...0,5 liter räcker ju ingenstans .....Finns det någon hemsida/internetbutik som säljer 5...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: jjeg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka