Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Tänkte bara höra efter om en unghäst, säg modell liten häst 1-3år, klarar sig på enbart hö/hösilage -fri tillgång, och mineralsten, på...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Center
·
Foder & Strö Hej! Nu är jag lite nyfiken på hur många gånger per dag ni ger era hästar mat? Läste att Maria Grezer ger sina 3ggr. Vad ger ni? Jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 755
Senast: kallzon_
·
Foder & Strö Hej! jag har en varmblodig travare som jag håller på att omskola, hon får nu 1kg kornkross, 1kg lusern och ca 10 kg hösilage om dagen...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: Elma_vip
·
Foder & Strö Går det bra ihop? Det känns inte som det eftersom krafft även innehåller betfor (?)
Svar
15
· Visningar
1 341
Senast: milly
·
Foder & Strö Hejsan! som det står i rubriken, någon som vet vad krafft vit mineraler kostar? och hur mycket är det i hinken resp säcken? kan man...
Svar
8
· Visningar
810
Senast: Moppa123
·
Foder & Strö vad är maxgivan på klippt korn och betfor? tacksam för svar.
Svar
1
· Visningar
627
Senast: diabla
·
Foder & Strö har fått en analys på hö, och har räknat ut en foderstat som jag inte tror på själv. Så finns det någon som vill kolla över den.Ett...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Magnum
·
H
Foder & Strö Om man nu ska ge B-vitamin till hästen när den "sätter" päls och "fäller" päls, alltså på hösten/våren, vilka månader är bäst att ge det...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: mirjada
·
G
Foder & Strö Har kollat runt lite här ang. krossat korn, och man blir ju lite förvirrad måste jag säga....En det säger att det håller i 1 vecka andra...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: romancia
·
T
Foder & Strö Någon som har några kommentarer? Funderar på att gå över från hippo basic till detta. Hur går det går era hästar. Å vad kostar...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Travanti
·
S
Foder & Strö Hur bantar ni Era hästar utöver motion, dvs. hur mycket procent drar ni ner på maten när ni behöver banta en häst cirka 80 kg??
Svar
2
· Visningar
705
Senast: romancia
·
Foder & Strö vet ngn vad det ä för ngra "ämnen" i groov.... alltså om det finns havre eller ngt annat i krafft groov....
Svar
3
· Visningar
731
Senast: linnsan
·
B
Foder & Strö Varför ger man det ? :confused:
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Är det någon som vet vad max givan av kraftfoder till häst är per gång och per dag? Har letat i min bok (där jag vet att jag läst det...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Coffeaclub
·
M
Foder & Strö Efter det att min häst hadde haft kotledsinflammation blev jag rekomenderad att ge henne glucomin under igång sättningen, fick då höra...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
17 469
Senast: louie lee
·
Foder & Strö Vad kostar erat grovfoder i månaden ungefär ? Syftar då på nu, vintertid, när det inte finns någon tillgång på gräs. Ger ni...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö kan man ge hästar vanligt koksalt??????eller åtminstone tills man köpt ny saltsten......:smirk: :confused:
Svar
7
· Visningar
703
Senast: mumin
·
S
Foder & Strö Hej! Har fått hem analysen på hö´t nu, gjorde även en hygienanalys. Värdena på hö´t verkar normala, helt ok, men jag förstår inte...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Sandra S
·
K
Foder & Strö Hej! Tror att min ponny kan ha vitamin- brist eller nått liknande, då hon nu senaste vecka-orna, har börjat äta sitt egena bajs i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 132
Senast: milly
·
A
Foder & Strö Vad ger ni dem att äta? Min häst är ett halvblod på 20 år och han har blivit promenadhäst i år pga skada. Han går mest i hagen men...
Svar
18
· Visningar
1 279
Senast: Lillknoddas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka