Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Har någon av er använt equion? Funderar att prova detta till min häst då han har svårt att hålla hullet. /Pia
Svar
8
· Visningar
2 678
Senast: Djurjouren
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag har ska gå över från kraft till hippo foder nu. (det är lättare att få tag i för mig) Dom har inget ponnyfoder, utan...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Skyman
·
P
Foder & Strö Vad händer om hästen får ouppsvälld betfor? :crazy:
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Ylva86
·
M
Foder & Strö Hej. Vad tror ni skulle vara en bra foderstat till ett C-ponny sto, 15 år, lättfödd, motion minst 5 g/v, Går i stor vinter hage med 2...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Bucus
·
B
Foder & Strö hade ju högt proteinvärde i ensilaget..ändrade runt lite i foderstaten och gav pållen havre o horsespeed..men oj va pigg han blev:crazy...
Svar
7
· Visningar
770
Senast: Egonson
·
B
Foder & Strö Min häst går mycket och tävlas regelbundet så hon gör av med mycket "fett" om man nu kan säga så :p ... men jag ska börja ge henne olja...
2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: nexxa
·
K
Foder & Strö Är detta en bra analys rapport? Är detta hö bra att ge till ne häst och en ponny med dessa resultat av analysen. Vet inte så mkt om...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Ja jag vet, det är inte rent protein som orsakar fång i regel. Men jag kan inte låta bli att ha den gnagande känslanb kvar i mig när...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: marti130
·
F
Foder & Strö Hej! Jag undrar vad som är en normal giva betfor på en stor halvblodshäst? Enligt den foderstatsberäkning som jag fått från en av...
Svar
19
· Visningar
6 095
Senast: Flash
·
P
Foder & Strö Vad ligger höpriset på? Vad betalar ni?? Vad får ni för pengarna? Hemkört?analys?fin kvalitet? :D
2
Svar
33
· Visningar
3 140
Senast: romancia
·
I
Foder & Strö Hej, Ni som ger eller har gett Fibergi låg till era hästar vad tycker ni om det och hur har ni doserat? Några för och nackdelar med...
Svar
1
· Visningar
879
·
Foder & Strö Vad ska jag ge för mineralsort om det är brist på kalcium och magnesium och selen? Har gjort en foderstatsberäkning med hjälp av ett...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Mitt 3-åriga halvblod har lite känslig mage och nu har vi bytat från hö till hösilage. Vi hade invänjning på mellan 3 och 4 veckor med...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: Rotterö
·
L
Foder & Strö Er det noen som har testet magnesium-tilskuddet som man får kjøpt på H**ze? 500g boks Svensk og finsk tekst (tror jeg) Billigere enn...
Svar
2
· Visningar
670
·
Foder & Strö Men varför skriver de inte på förpackningen hur mycket en skopa mineraler väger, när de anger behovet i mg?! :mad: Någon som vet? Det är...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: solaris
·
A
Foder & Strö Hur räknar man ut en foderstat igentligen?? har jag undrat jättelänge.. :D :D ;)
Svar
2
· Visningar
600
Senast: solaris
·
C
Foder & Strö Tänkte ersätta en del av hösilaget med halm till min minst sagt välgödda kallblodstravarvalack (20 år, går fn endast i hagen och skrotar...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: 95johsv
·
F
Foder & Strö jag ger ju så gott som alltid ensilage till min hosthäst, men pga dålig kvalitet vissa dagar (ny bal varje dag) så ger jag ibland hö i...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: sweetie babe
·
C
Foder & Strö Min 1,5-åriga nsv får upp till 12 kg hösilage (ts 60, smrp 55 och energi 6.6 MJ/kg foder) och 1,5 kg havre/kornkross samt mineraler...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: milly
·
Foder & Strö jag undrar vad ni tycker om min hästs foderstat..... han är.......... svensk ridponny.... ca 142 cm..... 4 år ( till våren)...
Svar
8
· Visningar
729
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka