Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ..Kan börja med att skriva att jag har analyserat så det är klart ;) Dock har jag en bekant som INTE vill/kan analysera. Vill inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
10 383
Senast: Björk
·
Foder & Strö ..sitter och räknar foderstater åt en bekants hästar. de har : en russvalack 4år, ska ha kvot på 5,3 en arabhingst 2år, kvot 6,9...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 918
Senast: gejsa
·
D
Foder & Strö Vad ger ni? Hö eller hösilage och varför? :bump:
2
Svar
38
· Visningar
2 612
Senast: romancia
·
Foder & Strö hur tycker ni om min häst foderstat.....??? 6 kg hö. 2 dl havre 2 dl groov 1 dl betfor han ä en d-ponny valack 4 år ca 1.42 m:rofl:
Svar
17
· Visningar
927
Senast: linnsan
·
M
Foder & Strö Har ni något tips på ett bra tillskott som man kan ge för att få extra glans i pälsen?? Tyffan (kallblods stoet som är dräktigt i 8:e...
Svar
10
· Visningar
887
Senast: sisu
·
Foder & Strö Har slut på Selevitan nu och ska ringa vet för nytt recept i morgon. Nån som vet priser/dos för ovanstående? Andra för/nackdelar? Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 930
Senast: athena
·
Foder & Strö Hej! Igår fick jag hem min häst från en fodervärd som hon har stått hos i ungefär tre månader. När hon åkte dit var hon i fint hull och...
2
Svar
21
· Visningar
1 603
Senast: milly
·
Foder & Strö Funderar på proteintillskott till unghästen. Funderade först på Soja, och, eller Linfrö även för att hålla päls och tarmsystem glada...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: Coffeaclub
·
C
Foder & Strö någon som ger det till sina hästar? undrar just varifrån man kan få tag på det billigast & bäst? någon som beställer över internet...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Indypindy
·
M
Foder & Strö De senaste 3 åren har jag fodrat med analyserat hösilage, men pga olika omständigheter så gör jag inte det längre. Det är väl på gång...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Om man ska salta höt, vad ska man använda för typ av salt? Om man ska ge extra salt i foder/vatten, vad ska man tänka på? Vi har...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: marijaa
·
E
Foder & Strö Har bytt ut havren mot krafft (groov eller grund eller va den heter..). Finns också krossad korn. Ska man ha havre så får man köpa det...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: mackan
·
Foder & Strö Någon som har provat hästgodiset/aktiveringsgodiset Lickit? Funkar det? Gillar hästarna det? Tror ni att det är bra för en uttråkad häst...
Svar
12
· Visningar
3 354
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Har nyligen börjat fodra med hörundbal modell större till några unghästar som går på lösdrift. Hur gör ni för att minimera spillet...
Svar
10
· Visningar
805
Senast: Masse
·
K
Foder & Strö Hej! Vi har fjolårs hö som vi ger till våra hästar. Det är alltså förra sommarns skörd..:/ ( sommarn 2004.) Och det är ju nu...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö Hej. Är de värkligen sant att en häst som går på sommarbete och får havre har risk för kolik?:confused: En häst jag känner till fick...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Tuffe_tuff
·
D
Foder & Strö Nån som vill hjälpa mig att få till kvoten, står helt still i mitt huvud.. Min häst får enligt hippocampus 92.4 MJ och 633.6 Smrp där...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: Dundret
·
Foder & Strö va tycker ni om min hästs foderstat? 2 dl havre 2 dl krafft groov 1 dl betfor 6 kg hö han är.......... 4 år (till våren) svensk...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: linnsan
·
Foder & Strö kan hästar bli lösa i magen av för mkt stärkelse, dvs för mycket korn? jag är medveten om att korn inehåller mycket mer stärkelse än vad...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Netted
·
Foder & Strö lucernpellets. Är det vanligt eller är det bara mina som vägrar att äta det??
2
Svar
23
· Visningar
1 519
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka