Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hej! Hur mycket väger havre och kornkross? 1 liter havre väger väl 0,5 kg om ja inte total fattat det fel.. Om man ska ge 0,7 kg...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Lite tidigt men.. Jag har flyttat och i det nya stallet/ladan finns det ingen tork och ladan är liten och trång. Vad/ hur är det bästa...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: mizz
·
T
Foder & Strö Min pålle bygger muskler väldigt dåligt och jag har fått tipset om att testa ge honom lusern då det kanske kan vara protein brist och...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: Elisha
·
S
Foder & Strö Tycker det är helt sjukt med dem som ger massa olika tillskott. Jag testade min kompis här om dagen, hon ger kanske 10 olika tillskott...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: milly
·
K
Foder & Strö varför ger man hästen vitlök? på sommaren vet jag att det är bra mot fästingar..jag ger det till min häst nu bara för att han tycker...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Varför ger ni betfor? Har ni en andledning, isånafall vad? Eller ger ni bara betfor för dom flästa andra gör det, och vissa säger...
Svar
5
· Visningar
670
Senast: noris96
·
Foder & Strö Flyttade lille Camino från Caprifol idag. Usch vad det gör ont i hjärtat att se dem stå o skrika, men inte få svar från varann...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hej! Ytterligare ensilage fundering från mig. :p När ensilaget/hösilaget ligger på stora, typ 400 kg, rundbalar, är det då viktigt...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: ch791022
·
F
Foder & Strö Finns det någon vänlig själ här på Buke som skulle kunna väga upp hur mycket en liter vetekli väger?
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Flundran
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur mkt man ska ge hästen, jag har hört allt från 1 matsked till 1 dl ?? Mvh i
Svar
15
· Visningar
1 504
Senast: gejsa
·
Foder & Strö vi har hösilage i stallet nu och det dammar.. hur illa är det när hösilage dammar? (att det inte är bra att det dammar vet jag men...
Svar
2
· Visningar
1 503
Senast: syrran
·
Foder & Strö Varför tycker alla att det är så viktigt att analysera grovfodret? Jag har aldrig gjort det och känner ingen som gör det heller, och då...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 122
Senast: Tora
·
R
Foder & Strö Min foderpålle tål inte att få havre, och får istället korn. Vilket jag inte tycker är den optimala lösningen egentligen. Det sätter...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: minternet
·
Foder & Strö Har ganska dålig våg i stallet så det har inte blivit av att väga lucernet. Undrar om det råkar vara nån som har kollat upp hur många...
2
Svar
22
· Visningar
3 524
Senast: Antiqua
·
M
Foder & Strö Letar efter en hökrubba med timer som man kan ha i hagen. Har letat men bara hittat grindar där höt måste ligga i en speciell hage...
Svar
6
· Visningar
1 778
Senast: mackan
·
G
Foder & Strö Har suttit och räknat på en foderstat åt en kompis häst, men hur jag än gör så blir det utslag på för mkt protein! Hästen är ngt...
Svar
16
· Visningar
1 185
Senast: marti130
·
Foder & Strö Är det svårare att få ner en äldre häst (20+) i vikt än en yngre häst? Jag tycker min gamla dam är rätt rejält rund (vilket hon under de...
Svar
11
· Visningar
1 535
Senast: lill_flesky
·
A
Foder & Strö ekonomi-ML-2592237-ML-
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: tigerboy
·
T
Foder & Strö Visst är det ok att ge en häst granris?:bow:
2
Svar
24
· Visningar
2 186
Senast: tigerboy
·
Foder & Strö Min ponny blir väldigt lös i magen när vi åker ut och tävlar. Detta gör vi ungefär varannan helg (mer elr mindre beror på...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: castle_bar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka