Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hel havre, krossad havre och betfor ? det har säkert funnits en sånhär tråd förut men jag orkar inte leta .. :bow:
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: amalia
·
G
Foder & Strö Min häst har varit förkyld under en period och då ätit riktigt dåligt. Fallit ur och blivit mager, stackarn. Jag skulle gärna vilja...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: svea
·
Foder & Strö Min ponny har alltid varit väldigt fisig i magen. HAr hört att det kan bero på för mycket kraftfoder, men jag har svårt att tro det...
Svar
3
· Visningar
1 233
Senast: *NiraK*
·
M
Foder & Strö Använder man sig av något standard värde när man räknar ut kvoten med havre, korn & betfor?? Vad är dom värdena i sådana fall??:bump:
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Mount Never Rest
·
B
Foder & Strö jag har ingen höanalys än så jag vet att det är omöjligt att veta exakt, men tror ni att det "fattas" någonting i denna foderstaten. Han...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hej! Min shettis får förnuvarande fibergi som kraftfoder. Men jag har fått en säck Krafft Grund och nu undrar jag vilket ni tror...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: Carolrita
·
B
Foder & Strö handen på hjärtat, gör ni träckprov INNAN ni avmaskar?? hästgymnasierna predikar detta starkt med man känner sig bara som en tjatig...
Svar
14
· Visningar
1 054
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Hejsan Har fått analysprotokollet på hösilaget som jag funderar på att köpa. Vill höra från er andra om det verkar ok, värdemässigt...
Svar
6
· Visningar
919
B
Foder & Strö Vad få era hästar till julgodis? :) finns det ngr nackdelar för hästen att låta den äta granris?? :confused:
2
Svar
26
· Visningar
3 519
Senast: B&B
·
Foder & Strö Analysen har kommit. Stallägaren har tjatat i evigheter på höleverantören.... Vi har fodrat med oanalyserat hö så länge och jag är rätt...
Svar
12
· Visningar
1 817
Senast: elle12
·
B
Foder & Strö min häst tröttnar på sitt kraftfoder efter ngt månader och vägra äta upp det. har hittills bytt foder efter ngr månader för att hon ska...
Svar
13
· Visningar
954
Senast: Binsan
·
Foder & Strö Hej Alla! Jag kommer, av olika anledningar, fortsättningsvis ge mina hästar både hö och ensilage. Min fundering är; vad säger ni, är...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Tumlarunt
·
L
Foder & Strö http://www.baileyshorsefeeds.co.uk/prod_no13.htm Jag hatar pelletrerat foder, och dom hade ju jätte många olika sorters müsli :D Har...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: lindaplutt
·
Foder & Strö Jag har alltid trott, och alltid hört, att vitlök tllsammans med det övriga fodret man ger är bra. Men, så pratade jag med en vän...
Svar
17
· Visningar
1 272
Senast: mumin
·
M
Foder & Strö Är det någon som har problem med mycket kvarlämnat grovfoder i boxen? Kanske även någon med en förklaring, något tips eller en bra...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: marygoround
·
E
Foder & Strö Nu vill jag endast ha svar av barfotahäst kunniga. Min barfotaverkare råder mig att ge inte betfor, eller säd eftersom att hästar får...
Svar
13
· Visningar
1 512
Foder & Strö Vad tycker ni man kan ge en häst som godis och då menar jag inte bara äpplen, morötter, knäckebröd. Appelsiner, mandariner, bananer...
2
Svar
24
· Visningar
3 131
Senast: aenglah
·
H
Foder & Strö Hur delar ni upp kraftfodret? Mer eller mindre på kvällen/morgonen? och varför gör ni som ni gör?
Svar
17
· Visningar
1 225
Senast: Tuva-Li
·
Foder & Strö Här kommer kanske en väldigt knasig fråga, men började fundera lite på det här med höga/låga MJ värde. Mitt sto är väldigt lättfött och...
Svar
18
· Visningar
973
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Har ni några bra tips på vad man kan göra?? Problemet är att det är en hårt tränande häst, så den behöver verkligen vatten. Han svettas...
2
Svar
30
· Visningar
2 326
Senast: carinah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens