Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad är skillnaden på vanlig torkad(?) havre och syrad havre? Mer än smaken och lukten då? Blir det nån skillnad näringsmässigt eller...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Ska man ge till häst som ej slickar på saltstenen? Hästen i fråga väger ca 360kg
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Inks Jinks
·
Foder & Strö jag behöver få upp kvoten och funderar då lite på vilket fodermedel ni tycker är bäst och oxå priset? ger redan lusern men behöver även...
Svar
9
· Visningar
797
Senast: milly
·
B
Foder & Strö Har en valack som verkar orolig, osäker på sig själv eller nått. Händer det för mycket t ex åker iväg på träning så kan han få dålig...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: foldar
·
Foder & Strö Kraffts lucernpellets/ vs Krafft groov?? Ngn som har koll?
Svar
2
· Visningar
644
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Det är så här att mitt fullblod är extremt hetsig nu när han har sin vinter vila,:smirk: så då brukar jag ge honom korn och dra ner på...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Skruttan
·
Foder & Strö Vilket är bäst, krossad havre eller hel? Ska åka och köpa havre straxt undrar vilken sort som är bäst. Har provat både. Men aldrig...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Masse
·
M
Foder & Strö Är det nån som vet hur många gram? 1 mått av kraffts magnesium är???
Svar
4
· Visningar
653
Senast: mahlmt
·
P
Foder & Strö Varför, varför inte?;) Jag blöter allt kraftfoder, havre, betfor och korn. Brukar blanda ihop allt i vatten. Bra eller dåligt? Jag...
Svar
15
· Visningar
1 267
Senast: Piraja
·
Foder & Strö När ni med fångkänsliga/drabbade hästar ska räkna ut foderstat; Räknar ni precis som vanligt med de behov hästen har. Altlså ser ni till...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: aiquen
·
F
Foder & Strö Har hört flera förståsigpåare säga att man ska ge mer havre om hästen är lite lat. Känner mig tveksam till detta. Kommer viljan...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: AnnaKarinA
·
H
Foder & Strö Havre, är det bra att ge till hästar som är lata, få dom lite piggare?
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Skrauti
·
Foder & Strö Dåligt proteinvärde på höet :( Jag ska räkna ut foderstat till min häst och vill gärna att det ska bli lite volym så det inte är...
Svar
9
· Visningar
3 744
Senast: eldione
·
L
Foder & Strö Hej! Jag var på Globen och tog med mig en provpåse med St. Hippolyts Hesta Mix Müsli hem. Gav min häst (islandshäst) litegrann när...
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: charnac
·
Foder & Strö har någon här provat att fodra stoiga ston eller hingstiga vallackar med foder som skall hjälpa till att stabilisera hormonbalansen och...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Jag vet att man ska ha det så länge som möjligt men om man har glömt eller inte haft tid att sätta det i blöt. Kan man ha det att stå i...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: marti130
·
G
Foder & Strö Precis när jag skulle sätta mig och kolla över foderstaten igen så pajar vågen...suck! Och inte kommer jag ihåg vad allt väger, bara...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Jessica
·
N
Foder & Strö Min häst har alltid haft lätt att hålla hullet, hon har blivit tjock så fort hon tittat på en grästuva och har inte behövt så värst...
Svar
13
· Visningar
825
Senast: Jessica
·
D
Foder & Strö "Lite oroväckande är de nya forskningsresultat som visar att stora mängder vitlök till häst kan ge blodbrist, så kallad anemi. Vid ett...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: Luleå
·
W
Foder & Strö Hur gör ni nu på vintern när vattnet i vattenhinkarna fryser utomhus? Jag vill gärna ha vatten till min häst i hagen även under...
2
Svar
27
· Visningar
2 550
Senast: jynituz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens