Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har väldigt dåligt hösilage i år, med smrp på 26, så jag kämpar just nu med hästarnas foderstater. Nu undrar jag vad ni tycker är...
Svar
8
· Visningar
1 629
Senast: milly
·
P
Foder & Strö Är tvungen att blötlägga krafft fodret till min D-ponny tillsammans med betforen. Måste lägga i korn, krafft groov och magnesium...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Det har nu blivit så att jag har fått fodra min häst med samma foder som min stallägare ger till sina hästar. Det är bara det att...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: marti130
·
C
Foder & Strö Hur ger man foderjäst? Ska man bara ge det torrt eller ska man blötlägga det? Det måste ju jäsa om det blötläggs? Eller? Men äter...
2
Svar
26
· Visningar
7 320
Senast: romancia
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp av kunniga foderstats beräknings människor nu. har fått hö analysen och har massor med frågor efter att ha...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: Jessica
·
S
Foder & Strö Hur högt resp. lågt ska krubban sitta ovanför golvet? Den får ju inte sitta för högt upp, eftersom vinkeln mellan hästens hals och...
Svar
7
· Visningar
2 145
Senast: ang
·
A
Foder & Strö Hur mycket kostar det att analysera sitt hö, och vart vänder man sig om man vill analysera??
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Amanty
·
E
Foder & Strö Hoppas denna tråd får ligga kvar, det är ju inte någon direkt fråga om "foderstat för enskild häst". Har som sagt lite funderingar...
Svar
3
· Visningar
1 484
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej! Gjorde en sökning och läste flera gamla trådar. Såg att flera gånger återkom detta med att lägre torrsubstanser, kring 45%...
Svar
2
· Visningar
749
E
Foder & Strö Alla dessa myter och knasiga påståenden om foder, det verkar ju finnas hur mycket som helst! Så jag tänkte att det är väl värt en egen...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 896
Senast: Lydia
·
F
Foder & Strö Hur gör ni för att hålla sams istallet, då menar jag inte hur ni undviker bråk, jag menar hur ni kommer överens om mockningar o...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Jag fick hem analysen igår och undrar vad ni tycker om den. Jag kan knappt inget om hur värdena bör se ut. Finns det någon sida där...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Jessica
·
W
Foder & Strö Min häst Lina brukar tränas ganska hårt och hon blir svettig och så, och jag blir lite bekymrad när hon aldrig dricker ur hinken i...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Casper
·
R
Foder & Strö Vad händer när kvoten är för hög (typ 2), på vilket sätt är det skadligt för hästen (när de för höga värdena kommer från kraftfodret)
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: romancia
·
Foder & Strö Kort fråga:_ Kan Clostridium Perfringens växa till i ensilage? Kan hästar få i sig bakterien via dåligt ensilage?
Svar
9
· Visningar
1 749
Senast: Netika
·
B
Foder & Strö :banana: Har en ponny som e lite av en piggelin i början av ridturerna... håller på att ändra lite i foderstaten,då vi hade bra...
Svar
1
· Visningar
479
Foder & Strö Har köpt fibergi grund till min häst... Nu läste jag på säcken EFTER jag fraktat hem och öppnat den. Dum, dum som jag är! :eek: Såg...
Svar
13
· Visningar
2 061
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Hej, finns det någon som har erfarenhet av inplastat hö? Varför man plastar in det, är det överhuvudtaget vanligt - finns det inplastat...
Svar
13
· Visningar
4 111
J
Foder & Strö Nu har jag fått hem blankett och kuvertet som höet skall skickas i. Så här kommer massa frågor:angel: Det är hö som min häst får...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Mynta2
·
E
Foder & Strö jag blir fan inte klok på alla de här olika havre sorterna som finns och vad som skiljer dem åt?? Någon som vet det??
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit