Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Jag och en kompis funderade härom veckan över följande: Man ser ju ibland att hästurin liksom lyser lite blått i snön. Jag frågade...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Boj
·
1
Foder & Strö Hallå! Säg bara spontant vad ni tycker om 0.5 kg edel avel+ 0.5 kg havre till en 5-årig nordsvensk, ca 145 cm, fri tillgång till...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Warmia
·
M
Foder & Strö Hej! Hur många gram örter (1 enstaka torkad ört) per dag ska man ge till en häst som väger drygt 650 kg? :confused: Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
715
Senast: ann80
·
B
Foder & Strö Hejsan, jag har en d-ponny på 24 år. Han är väldigt pigg, men smal. Han får just nu 3 kg kornkross, 7 kg vanligt hö, 6 dl betfor, 3 dl...
Svar
7
· Visningar
1 873
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Vet inte om jag är på rätt forum, men jag har problem med att min ena pålla tuggar på boxväggarna! det är ju inte så bra, hon har aldrig...
2
Svar
23
· Visningar
1 632
Senast: milly
·
Foder & Strö Vad kan det tänkas innehålla i näringsväg? Enligt mina böcker så ska det vara mest energi i halm (vilket skulle passa mitt hö alldeles...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Det finnsa säkert fler än jag med detta problem, därför undrar jag nu hur ni gör med grovfoderanalysen och foderstatsberäkningen. Vi...
Svar
6
· Visningar
3 727
Senast: **Lina**
·
P
Foder & Strö Jag har räknat ut en foderstat och min häst behöver mer Fosfor, för att ställa siffrorna till rätta så ger vi honom ca 1,5 dl Vetekli...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Rolle
·
D
Foder & Strö allt hösilage som jag köpte i höstas är mögligt:mad: killen som sålde svarar inte på mail.jag tycker det är för:devil: . snacka om att...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Rotterö
·
Svar
4
· Visningar
2 054
Senast: mirjada
·
F
Foder & Strö Hur kan en häst som är jätte fet ha insjukna flanker? Jag har alltid trott att insjukna flanker tyder på mager häst, men det kanske...
Svar
8
· Visningar
1 652
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Någon som vet värderna på Mustang Protein+ och Mustang Breed? Vad kostar dessa hos er?
Svar
1
· Visningar
565
Senast: marti130
·
Foder & Strö Mitt gamla avelssto (islänning) får inte i sig så hemskt mkt hö längre. Vi kollar tänderna regelbundet så det är inget mer jag kan...
Svar
10
· Visningar
1 939
Senast: Cleese
·
M
Foder & Strö Hej! jag har ett varmblodssto som vi tävlar trav med, hon är väldigt lagran när det gäller maten.. vi har kollat tänderna på henne o...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: nybörjare
·
B
Foder & Strö Jag undrar om det räcker att ge en häst hö och lucern och betfor? För nu ger jag korn, men det känns rätt onödigt med tanke på att mitt...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: milly
·
Foder & Strö Skratta eller gråta? Jag kan ingenting om detta och blir oerhört glad över lite hjälp... ;) Smrp 36 g/kg foder Energi 4.7 kalcium Ca...
Svar
15
· Visningar
1 413
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har ju skrivit här inne om min kräsna tös här hemma om hur dåligt hon ätit för att hon är svårfödd. Nu har jag testat...
2
Svar
21
· Visningar
1 704
Senast: godaråd
·
Foder & Strö Är D&H bra? Tänkte att det låeter i alla fall bra, med deras stora urval. Tex. fånghäst-foder som jag är mest intresserad av. Är de så...
2
Svar
20
· Visningar
1 539
Senast: Masse
·
M
Foder & Strö Lite funderingar när jag knåpar på med foderstaten.... Läste i några andra trådar så då fick jag lite funderingar... Vad är...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: Mount Never Rest
·
Foder & Strö Hej, Har två åringar, ett halvblod och en b-ponny, båda vallacker. Går ute 8-10 timmar/dag. Ger nu av ett höslige med följande...
Svar
11
· Visningar
1 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka