Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Finns det någon sådan? Hörde i stallet idag att jag måste räkna på islandshäst-viset för att få rätt foderstat...:crazy: Det kan väl...
2
Svar
35
· Visningar
3 448
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Min islandshäst vill inte äta sin luzern hackat strå längre. Inte heller äter han kraftfodret med olja på? Kan det vara så att han är...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: snerpa
·
H
Foder & Strö Hej på er! Hur länge kan man ge hösilage, och när det är dags att ge vanligt hö, hur gör ni då med hästarna som får fri tillgång? Har...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: Alexandra_W
·
C
Foder & Strö Jag undrar vilka skillnaderna generellt sett är mellan havre- och kornkross?
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: elle12
·
G
Foder & Strö Undrar vad det är för skillnad mellan linfrö och loppfrö (physsilium)?????
Svar
8
· Visningar
5 105
Senast: Prick
·
B
Foder & Strö Hej Är det jag som är ute och cyklar när det gäller havrehalm, har nämligen fått för mig att den kan ha en laxerande effekt. Har...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Prick
·
Foder & Strö Jag har ett 8-årigt sto, av fullblodsmodell, dvs. långbent, högrest, ädel och nätt. Hon rids 6 ggr/veckan, normal mot hårt arbete. Här...
2
Svar
22
· Visningar
3 399
Senast: mackan
·
G
Foder & Strö Skulle vilja veta om min bonde tar ett bra pris för krossat korn eller om han är dyr? vet att man får betala ca 90 kr för 30 kg i butik...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Gnist
·
G
Foder & Strö :banana: Hej:banana: ill inte få en massa skit för att jag inte har analyserat hö. Men jag undrar om jag kan öka på lusern och minska...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: milly
·
Foder & Strö Som rubriken. Hur mkt vatten häller ni på torra lusern pellets?
Svar
11
· Visningar
1 125
Senast: Mustang
·
R
Foder & Strö Vad ger ni i Skåne? Pris för betfor? Ange per kg inkl moms
Svar
17
· Visningar
5 768
Senast: athena
·
Foder & Strö Hej! Har någon ett förslag på pelletrerad eller musli foder utan havre eller majs? eller möjligtvis en väldigt liten mängd havre...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: marijaa
·
H
Foder & Strö Kan man inte spika en tråd med hur mkt havre, korn osv, väger ... Tycker jag ser många trådar om de hela tiden.. så någon som...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: ang
·
Foder & Strö När jag lägger in samma foderstat på Hippocampus och Freefarm får jag olika resultat. Främst när det gäller ca/p balansen, som H säger...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Trissa
·
L
Foder & Strö hejsan. vad tycker ni är lämpligt att ge en 3åring i matväg? min är en oldenburgare på 165cm, växer förmodligen en hel del till, grov...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: amalia
·
T
Foder & Strö hejsan! jag funderar på att ge mina hästar halm så det har ngt att tugga på när de står inne och även ute i hagen på vintern. Nu har en...
Svar
11
· Visningar
4 693
Senast: TantEster
·
Foder & Strö En helt omöjlig fråga, jag vet. :smirk: Men iaf. Föreställ er denna: B-ponny f. 92, går ute 7-15.15 med stor hästkompis i kuperad...
2
Svar
20
· Visningar
1 892
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Hej Jag har en undran om varför min häst äter skit, alltså hästskit. Har hört varför någon gång. Är det någon som vet, är det en brist...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: milly
·
M
Foder & Strö köpte för ca.4månader sen en varmblodsvallack...välldigt pigg men som förra ägaren uttryckte det het! Het vid hoppning och uteritt. Han...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Havregryn
·
B
Foder & Strö jag har lite frågor om betfor.. 1.Är det bra att ge betfor innan träning/tävling för få hästen lite piggare ? 2.Betfor är ju...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur