Bästa fodret för hästar som ska gå upp lite i hull

Sv: Bästa fodret för hästar som ska gå upp lite i hull

Elisha skrev:
när hösilaget analyserades stod det att en 500 kg häst skulle ha 2,5 kg krafft grund
normal häst ja, fullblod tenderar att vara mer svårfödda..

men iaf, jag har hört MYCKET gott om krafft rehab, har inte provat själv då jag inte har häst själv och inte känner någon svårfödd häst.. men dom som provat säger att det gör underverk tack vare att det är mer aminosyror i det krafftfodret än i de andra..

Jag ska förtydliga mig.
Det är i enstaka fall hon tunnar ut lite. Det tillhör alltså inte vanligheterna. Det är nästan så att hon kan få lite kulmage om man ger för mkt protein så därför får hon det inte regelbundet. Korn ska hon nog få höjt till 0.5 kg om dagen nu igen. Men hon är i fin form och går utmärkt på den mat hon får. Jag ger även Lusern för hennes ibland dåliga mage. Det stabiliserar tarmfloran. Hon får det alltså när hon behöver det. Jag vill inte proppa i henne en massa protein när det inte behövs.

Du måste ange värdena på höanalysen om du ska kunna få vettig hjälp!

Liknande trådar

Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 355
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 496
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 207
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 627
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022