Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö hej! Jag har haft mineraler i pulver form innan och nu har jag bytt till pellets. Innan sjönk allt mineral pulver ner på botten av...
Svar
9
· Visningar
2 025
Senast: HeidiR
·
Y
Foder & Strö Har en arab på fyra som står på ca 8 kg hö, plus 2liter hippo om dagen. Vill så gärna dra ner på kraften (hon rids inte just nu) men är...
Svar
7
· Visningar
757
Senast: Antiqua
·
J
Foder & Strö Jag ska ta hem en ny häst. Denna häst är uppblåst runt magen och fet. Han har inte så mycket muskler utan är endast fet över rygg och...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Coffeaclub
·
C
Foder & Strö det har varit uppe många trådar angående detta ämne. men jag vill ha lite hjälp & stöd nu, för att kunna införa detta i vårat stall. för...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: mizz
·
M
Foder & Strö Min häst var lugn när vi köpte henne, då gick hon inte på hösilage på dagarna i hagen. Men när det blev kallt ställde vi ut en bal i...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: AnnaKarinA
·
H
Foder & Strö Hejsan! Jag håller på att kolla på kraftfoder till min häst. Jag behöver hjälp och råd av er som har erfarenhet av olika kraftfoder...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 576
Senast: AnnaKarinA
·
A
Foder & Strö hästen jag har nu får Krafft, enbarrt. eller ja, hö också, men inget annat fodertillskott eller nått sånt. nu har jag tänkt att börja ge...
Svar
18
· Visningar
1 122
Senast: romancia
·
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som snart går in i månad 8. Har hört att man ska börja ge fodertillskott då. Men VAD är det egentligen man ska...
2
Svar
32
· Visningar
2 987
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Någon som har nån idé. Har en valack som vintertid inte äter särskilt mycket. Äter inte så mycket hö som han borde, kraftfodret som jag...
Svar
9
· Visningar
856
Senast: ginsa
·
M
Foder & Strö Hade tänkt börja ge hästen vitaminer, funderar då mest på b-vitamin och / eller e-vitamin. Vad ger ni era hästar? Går det att ge både...
Svar
15
· Visningar
1 021
Senast: romancia
·
Foder & Strö Kan nån kunnig tala om ifall det finns nån sanning i det jag hört, att pelleterade mineraler i vissa fall kan orsaka problem för...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: mackan
·
L
Foder & Strö Vi har 4 hästar. en av dom är en shettis. vi har fram till nu gett dom hö ute i hagen men nu ska vi ge dom ensilage, går det med...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Lillajag88
·
D
Foder & Strö förvaring av Hö? Undrar bara lite ang, förvaring av hö. håller, det sig om man ställer det utomhus på pallar med presenning över eller...
Svar
15
· Visningar
9 121
Senast: Iccic
·
S
Foder & Strö Vad kan hända om hästen har selenbrist? Min häst har behovet 1,1 men har bara 1,0 tilldelat. Hur skadligt är det och hur märker man det...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: milly
·
B
Foder & Strö Jag har juh lovat att lägga ut bilder på mitt betfortest och har lagt ut dem på fotopic för att ni ska kunna få ta del av bilderna...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 765
Senast: Krokodilen
·
E
Foder & Strö Hej, Har fått två ensilage att välja mellan till mina hästar och skulle vilja ha råd om vilket som är mest lämpligt; Ts på båda är...
2
Svar
21
· Visningar
1 758
Senast: _86a_
·
P
Foder & Strö har ett sto hon har svårt att gå upp i vikt, nhar hon föl på sidan som tar mycket av henne. Har ni nå förslag på nå man kan ge henne?
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Äska
·
S
Foder & Strö När kan man ha det? Måste man veta värdet på höet för att ha det m.a.o. finns risk för för mycket protein om man har bra hö? För...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Hej! Vet någon var man kan få tag på luzern pellets till ett bra pris?
Svar
4
· Visningar
994
Senast: HeidiR
·
G
Foder & Strö Vad är bäst att ge -olja el frö? Hur fodrar man med linfrö? Som de är, blötlagda (hur länge?), kokade??? Vad kan vaar fördelar...
Svar
13
· Visningar
2 992
Senast: Äska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka